Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Advertisements

Samspil på tværs i Silkeborg Oplæg 09. maj 2012 – Thisted UU leder Erik Rohde.
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Udfordringer ved implementeringen af SAP hos Region Midtjylland
Opbygning af kapacitet til det videre arbejde med tobaksforebyggelse blandt socialt udsatte borgere Resultater fra den eksterne evaluering af projekt Røgfrihed.
Arendalkonferancen Arendal 21.juni 2011
Slå dog SU og SIU sammen 17. september 2009
Erfaringer med AMO-reformen
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Produktion og Logistik
Charlotte Bay Greisen IT-Digitaliseringsleder
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
v/ Anne Kathrine Skibelund, Roskilde Bibliotekerne
Randers Kommune, Den tværgående rådgivningsenhed – Børn og Ungeområdet Struktur i 3 distrikter Baggrund for arbejdet med afklaring af strukturen for den.
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Tillid Temadag for AMIR
Ledelsesudfordringer i sociale institutioner
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Vores projektorganisering
Hans Jørgen Limborg & Hans Hvenegaard
1 IT Service Management - JP/POLITIKENS HUS A/S IT Service Management – JP/Politikens Hus Per Palmkvist Knudsen Frank Stjerne
IT Service Management – JP/Politikens Hus
LP-modellens Landskonference 2014 i Horsens
# DUA SEMINAR 2010 BRUGERINVOLVERING - hvordan? Ole Nielsen, COWI 5. oktober okt 2010 DUA SEMINAR 2010.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
Ny Organisation pr. 1. januar 2012 Præsentation
Varetagelse af integrationsopgaven i Vejle Kommune Tidlig og bred indsats af høj kvalitet for alle målgrupper Forventning om at borgeren bidrager aktivt.
Forskellig forståelse af opgaven Michael Hald Konsulent KL
Projekt Læringsmiljøer i Arbejdstilsynet
Hvad siger medarbejderne?
Fit for Fight skabeloner til videre arbejde september 2009.
Konsulenternes kompetencebehov i et forskerblik
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Årsmøde for ledere og chefer i den kommunale myndighed
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Rambøll Managements definition af it-governance
Koncern IT.
Sekretariatet for Landdistriktsprogrammet November 2005 Den nye fælles landdistriktspolitik v/ Rita Munk.
Strategiseminar – 23. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategiseminar – 23. januar 2007 Velkommen.
Ledelse i forskellige retninger
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
NBO – 60 års nordisk boligpolitisk samarbejde NBO stiftet i 1950 – almennyttige og kooperative boligorganisationer i Danmark, Finland, Norge og Sverige.
Implementering af Campus/e-læring i Videnskabsministeriets koncern
Fællesmøde den 10. september 2008 A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Den administrative forandringsproces.
Administrative fællesskaber - definition
3 g sundhedsaftaler Sundheds IT og digitale arbejdsgange
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
KMS organisation. Markedsområdets overordnede mål Markedsområdet arbejder for: at fremme brugeres udnyttelse af kort og geodata til gavn for deres opgaveløsning.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Regionsrådsmøde 2. Maj
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Sundhedsaftale III status
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Mål- og resultatstyring
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Kvalitetsstyringsordning for sagsbehandling på natur- og miljøområdet Maj 2010.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
1 Strategisk planlægning i Randers Politik, Planlægning og Bullshit.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Strategi for klinisk IT
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
dekansekretariater i den nye organisering
Administrativ organisering
Statens HR – Implementeringskoncept
Præsentationens transcript:

Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007

2 Randers Kommune - Planlægning - 2 Baggrund Der blev etableret en fælles IT-afdeling i begyndelsen af 2006, der nu omfatter ca. 20 medarbejdere. Afdelingen har været igennem en periode med stærk fokus på drift og fusionsopgaver – det er gået rigtig godt! Afdelingen er primært driftsorienteret Alle medarbejdere refererer til it-chefen – der har været drøftet team- organisering, men ikke gennemført IT-afdelingen skal spare 10 % ligesom resten af administrationen

3 Randers Kommune - Planlægning - 3 Udfordringer IT bliver en stadig mere integreret del af kommunens virksomhed Flere brugere – netværk, teknologi og systemer smelter sammen Mange store projekter samtidigt Digital ledelse – udfordre hele den kommunale virksomhed – deltage aktivt i de store projekter Behov for en mere udviklingsorienteret IT-afdeling, og samtidig levere stabil og sikker drift

4 Randers Kommune - Planlægning - 4 Behov for udvikling Randers Kommune har behov for at udvikle it-organisationen: Produktion og leverance af it-ydelser skal professionaliseres og effektiviseres Forventningerne i samspillet med forvaltningerne skal afstemmes, så der ikke er usikkerheder om ansvar og rollefordeling i forhold til supportydelser og udviklings-/anskaffelsesprojekter Serviceaftaler skal sammen med en enkel og gennemsigtig økonomimodel udgøre fundamentet for samarbejdet mellem forvaltninger/institutioner og it-afdelingen Direktionen skal gennem en IT-strategi sætte mål og retning for digitaliseringen En tværgående IT-styregruppe skal sikre den løbende koordinering og opfølgning

5 Randers Kommune - Planlægning - 5 Overordnede målsætninger Fra byrådets Vision 2016: ”Randers Kommune er førende i brug af IT til vidensdeling” Fremme vidensdeling og tværgående projekt-samarbejde Øge brugernes og de interne kunders tilfredshed med serviceniveau og ydelser på it-området Øge medarbejdernes tilfredshed i it-organistionen - give mulighed for attraktive jobs

6 Randers Kommune - Planlægning - 6 Program for udvikling af IT- organisationen Fase 1: Fundering Fase 3: Strategi Fase 2: Professionalisering Seminar for it- afdelingen Intern organisering af IT-afdelingen Ydelseskatalog Masterplanlægning af Service Management Service Management I ITIL implementering Support-organisation HR og kompetence- udvikling Tværgående it- organisation Service Management II ITIL implementering Serviceaftaler Økonomimodel IT-strategi

7 Randers Kommune - Planlægning - 7 Den korte udgave – hvad er det vi vil? Få bedre styr på den interne organisering og arbejdsgange Få fastlagt ydelser, serviceniveau og supportorganisation og samarbejdsmodel med forvaltningerne Få It-organisationen gjort klar til at kunne være aktiv medspiller på udviklingen

8 Randers Kommune - Planlægning - 8 Hvor kan I få indfyldelse? Vi skal have ændret den interne organisering, men rammerne fylder vi ud sammen Delprojekterne er fastlagte, men rammerne fylder vi ud sammen Styregruppe og arbejdsgruppe for hvert delprojekt Tempoet i projektet indpasses i hverdagen Rambøll Management som ekstern konsulent