Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAnna Lauridsen Redigeret for ca. et år siden
1
3 g sundhedsaftaler Sundheds IT og digitale arbejdsgange 23-10-2014
2
Sundhedsaftalerne Gennemførelse af 3 g sundhedsaftalerne er egentlig en stor række af projekter Det kalder på principper for samarbejde under og efter implementering Det kalder på organisering Det kalder på principper for vurdering af projekter
3
Principper for samarbejde Borgeren som aktiv medspiller IT understøttelse af patientforløb Anvendelse af IT løsninger Organisatorisk implementering Sikker og stabil drift Innovativ tilgang
4
Elektronisk understøttelse af samarbejdet i aftalen: Indsatser Forebyggelse – Henvisning til kommunal forebyggelse – Forebyggende helbredsundersøgelser til børn Behandling og pleje – Samarbejdsaftale om anvendelse af korrespondancemeddelelser – Projekt til optimering af digitale arbejdsgang i forbindelse med indlæggelser og udskrivninger – Ambulatorieområdet – Fortsat udbredelse og optimeret anvendelse af MED Com standarder – Afklaring af, hvordan MED Com standarder skal implementeres i psykiatrien – Teknisk muliggørelse af IT understøttet kommunikation på børneområdet
5
Elektronisk understøttelse af samarbejdet i aftalen: Indsatser Genoptræning og rehabilitering – Kommunikation om behandlingsredskaber og hjælpemidler – Ambulante kontroller på sygehus i forbindelse med genoptræning i kommunen – At understøtte en direkte kommunikation mellem terapeuter i kommunerne og de behandlende sundhedspersonaler på sygehuset – At understøtte kommunikation på hjerneskadeområdet
6
Telemedicin og telesundhed: Indsatser TeleCareNord I i drift? TeleCareNord II ? Telemedicinsk sårvurdering Fælles medicinkort
7
Styringsmodel for tværkommunalt samarbejde Organisering af sundhedsaftalen skal løfte et styringsbehov på IT projekt området Organisering af sundhedsaftalen skal skabe styringsmæssig sammenhæng mellem – strategi – (sundheds)projekter – (efterfølgende)drift
8
Kvalitetsudvikling og data Digital kommunikation og arbejdsgange skal være med til at sikre ensartet kvalitet Opsamlende data skal være med til at prioritere indsatser og projekter
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.