Kurser Introduktionskursus. Introduktionskursus (modul 0) Du lærer: Sammenhænget mellem kundens ønske til tilgængelighed og din arbejdstid. At tolke performancedata.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Virtuel medarbejder eller konsulent
Advertisements

Kan ledelse kurere sygdom?
TR-rollen frem mod nye arbejdstidsregler
Planlæggeruddannelsen
Hjemmeopgaven i arbejdsmiljøuddannelsen
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Mainstreaming af Handicappolitikken Mogens Wiederholt Centerleder, Center for Ligebehandling af Handicappede Randers, 23. oktober 2008.
Ledelse i Praksis – 4. aften
Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling.
Business case - Gevinstoverblik PPM Eksempel
Arbejdsmiljø I kundecentre – betingelser og løsninger
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Skabelon til strategisk plan
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Kurser Kundecenter forståelse. Kundecenter forståelse (modul 1) Kundecenter forståelse Modul 1 (3 dage) Opgave: Vi starter et kundecenter Deltagere: Personer.
3-timersmøde 2010 Børneafdelingen Hvad gør vi godt: •Feedback og supervision i Børnemodtagelsen og Børneambulatoriet. •Enkelte yngre læger er kontaktpersoner.
Det autentiske menneske
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
Fremtidens detailhandelsuddannelser Morten Emborg Områdedirektør, EUD.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 4. undervisningsgang
Powel Dagene Danmark 20. – 21. Maj 2014
Beskrivelsesværktøj Implementering af bips beskrivelsesværktøj i din virksomhed bips konference 26. september 2011.
Kristian Stagis, Chefkonsulent EL 1 Hvad kendetegner den gode håndværker? - et debatoplæg.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
PRAKTIKFASTHOLDELSE I FRISØR – OG KOSMETIKERUDDANNELSERNE Hold Fast.
Kodeks for offentlig topledelse
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
Proceslandkort Få overblik over dine processer Prioritér jeres indsats.
Markvandring i Center for selvejende dagtilbud LAVUK STJERNEN Medarbejderpraktikprojekt 14. januar – 14. august 2013.
PERSONLIG EFFEKTIVITET
IBC Kurser Ole Høyer 1 VVU Akademiuddannelse i Ledelse Lederskab Dag 3.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
© KMD A/S E-learning Velkommen til Læge/Vakance Hvad er e-learning. Gå i gang med det samme. Læs en hurtig introduktion til løsningen. Om E-learning Læge/Vakance.
Velkommen til Lægedage
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
Det gode selvevalueringsforløb Oplæg i Committed Netværket 2006 Torsdag den 12. oktober Hvilke overvejelser bør man gøres sig før man begynder?
1 Definition: ”Teknisk bistand omfatter enhver form for bistand i forbindelse med reparation, udvikling, fremstilling, samling, prøvning, vedligeholdelse.
Karin Zastrow– ZASTROW & Co. LEDERBOLD® - Bedre ledere!
Den lærende organisation
Social kapital på spil KL- Ledertræf 10. September 2014.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Virksomhedens informationsbehandling lektion 10 HRM-kredsløbet Ved. Jens Godik Højen.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Menighedsrådet som arbejdsgiver Nye menighedsråd.
INDUSTRIENS LEAN-KØREKORT
Mål M å let med kurset er at den studerende l æ rer grundlaget for systematisk konstruktion af simple programmer og herigennem opn å r kendskab til hvorledes.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Randers Kommune NY chance til alle Et bud fra Randers kommunes Jobcenter.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
”Klart jeg kan” Et vejledningsforløb for ledige i Jobcenter Odsherred med fokus på motivation og kompetencer Peter Rummelhoff, områdeleder Jobcenter Odsherred.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Programmering 1 Java/C#
Uddannelse i sygefraværshåndtering
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Lederens vandring 1.
i Dansk Arbejdsgiverforening
Mere MOST - mindre fravær
Centralforeningen for Stampersonel
Det er en politiske bestilling!
Rådet for Socialt Udsattes konference om bisidderordninger
kickoff vikardækning i Trio
Introduktion til Jobsøgning & Kommunikation kurset
Vurderingsramme for vagtplanlægning på sygehuse
Er din virksomhed en hobby med indbygget job i
Præsentationens transcript:

Kurser Introduktionskursus

Introduktionskursus (modul 0) Du lærer: Sammenhænget mellem kundens ønske til tilgængelighed og din arbejdstid. At tolke performancedata på center, gruppe og individuelt niveau. Konstruktivt at indgå i debatten omkring planlægning i selvstyrende grupper. Terminologien i et kundecenter at kende. Deltagere: Medarbejdere i kundecentre, kursister der overvejer ansættelse i kundecentre og kursister der udsendes som vikarer i kundecentre Introduktion i planlægning og statistik forståelse Modul 0 (1 dag)

Formål med introduktionskurset  Formål med kurset Deltageren vil være i stand til at forstå sammenhængen mellem kundens ønsker og medarbejdernes arbejdstid, herunder få forståelse for planlægnings- og forecast- processen Deltageren vil forstå og selv kunne tolke de data, der ligger til grund for prognosticeret og realiseret performance mål, på center-, gruppe- og individuelt niveau Deltageren vil være i stand til konstruktivt at indgå i debatten omkring planlægning i selvstyrende grupper Deltageren vil få en grundlæggende forståelse for terminologien i Kundecentre.

Indhold i introduktionskurset  Forecasting Kaldsfordeling Produktivitet contra effektivitet AHT og SVL  Planlægning Fordeling af vagter ud fra kompetencer Fuldtid/deltid, multiskilling Pauseregler  Statistik KPI’er og mål Hvordan ved jeg om jeg har gjort det godt?  Driftskoordinering Handlingsmatrix Ansvar og roller Overblik  Selvstyrende grupper Bindinger og regler Hvorledes tager vi hensyn til hinanden? Regler for brainstorming og feedback