Sunds skole Evaluering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vision Ganløse og Slagslunde Skole
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Når lærere samarbejder med forældre
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Prøver 2014 Dagens motto: Husk nu det er en prøve, ikke en eksamen!
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Elevplaner: Lov f.o.m. 2007/08 Grundlaget nævnes også i ”En guide til arbejdet med elevplaner”, Aalborg Kommune. Brev til forældrene er undervejs, men.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Folkeskole-reformen August 2014.
Velkommen til Nytårskur..
NGG.
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
SØNDERMARKSSKOLEN.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Temalinjer •Samfundsfaglig •Naturfaglig •Kunst & Design •Drama & Musik •Idræt •Karrierepilen •Medie og It Samt: •Base 10 •ITO.
International Linje.
De nationale test Dette oplæg er målrettet mod forældre og har fokus på tre områder: Formålet med de nationale test Testenes funktion og indhold Brug af.
Dokumentation og evaluering
Kommende 7. klasse Dansborgskolen
Evalueringskulturen på
Videndeling og ledelse
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
P ISA, NATIONALE TESTS OG BESPARELSER – HVAD RAGER DET MIG ??!! Skolebestyrelsens årsberetning for 2010/2011 – og årene, der kommer.
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Matematik afgangsprøve 2013
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Møde m. skolebestyrelsesformændene d. 19. januar 2011
Kommunale censorer Aalborg Kommune 2008
Elevplaner 2009 Det reviderede fælles elevplanskoncept Fælles Mål 2009
Ugeplaner Ugeplaner og dagbøger Og / eller…. Et kommunikationsværktøj
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Kontaktforældremøde 23. april 2007
Folkeskolereform Forældremøde nr maj 2014.
Fælles Mål Styrket faglighed Steen Harbild Undervisningskonsulent, UVM August 2006.
Temalinjer Samfundsfaglig Naturfaglig Kunst & Design Drama & Musik Idræt Karrierepilen Medie og It Samt: Base 10 ITO.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af undervisningsåret.
Evaluering og undervisning - en kultur
Ny Fælles Naturfagsprøve
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Prøveresultater 2008 Gennemsnitskarakterer i 10. klasse Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 12 af 27. juni.
- Et forsøgsprogram for folkeskolen
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
1. Kommunikation 2. Årets gang – Skole/hjemsamtalerne 3. Prøverne 4. Dansk 1. Den daglige undervisning 2. Afleveringer 5. Matematik 6. Styrkebaseret undervisning.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Prøver 2011 Obligatorisk for 9. kl.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Slides på Velkommen Slides på
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Gymnasierådet – 11. marts 2008 Evalueringer af gymnasiereformen Forsøg med digitale eksamensopgaver Forsøg med nyt bioteknologifag i stx og htx.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Fælles møde med Børne- og Ungeudvalget og strategiudvalget 18. august 2008.
Slides på Velkommen Slides på
Indledning Resultater fra spørgeskema undersøgelsen 374 har svaret på spørgsmålene Svaret på spørgsmålet: Hvem vil til den tid være i gang med at bruge:
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Evaluering.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Princip for kontaktforældre
Præsentationens transcript:

Sunds skole Evaluering Følg med - vi er i gang med at beskrive vores evalueringskultur. Der vil løbende komme flere informationer til

Sunds skoles Evalueringskultur har til hensigt At synliggøre, at eleverne får udbytte af undervisningen At vægte faglige og alsidige personlige kompetencer ligeligt At give baggrund for en kvalificeret dialog med forældrene At klargøre for den enkelte elev, hvilke områder der skal arbejdes med At målrette skolens resurser At give skolen og den enkelte lærer det bedste image At skabe et fagligt fællesskab omkring udviklingen og udbredelsen af metoder til evaluering

Vores evalueringskultur er midlet læring og dokumentation er målet

EvalueringsPraksis vedr. elevernes udbytte af undervisningen Hvad evalueres ? Se dias 5

Hvad evalueres ? Elevernes udbytte af undervisningen se dias 6-12 Elevernes undervisningsmiljø se spørgeskemaundersøgelse under bjælken Evaluering på skoleportens forside. Elevernes valg af ungdomsuddannelser udformes medio 2007

De alsidige personlige kompetencer Elevernes udbytte af undervisningen evalueres løbende. Den løbende evaluering omfatter: Det faglige De alsidige personlige kompetencer

Den løbende evaluering sammenfattes i Elevplanen

Elevplanen Udformes på baggrund af den løbende evaluering Udformes digitalt Udsendes til hjemmene før skole/hjemsamtalerne via Forældreintra Er et dialogredskab i samarbejde mellem elev og lærere, elev og forældre, forældre og lærere

Elevplanen indeholder Beskrivelse af elevens udbytte af undervisningen i de enkelte fag Nye faglige mål Nye sociale mål Aftaler mellem eleven, forældrene og lærerne

Den løbende evaluering omfatter Faglige tests i dansk og matematik årligt fra 1. klasse Faglige skriftlige prøver i humanistiske og naturvidenskabelige fag Individuelle samtaler elev/lærer om fastsættelse af faglige og sociale mål Fortsættes på næste dias

Fortsat fra forrige dias Løbende evaluering Fortsat fra forrige dias Karakterbog i 8. – 9. klasse Arbejdssedler med faglige og sociale fokuspunkter Spørgeskema efter projektarbejder og emneforløb om fagligt udbytte og indsats Elevernes værktøjskasse til selvevaluering indeholder: Logbog Porteføljemapper Dagbøger

Løbende evaluering Folkeskolens Afgangsprøve 9. klasse maj - juni 2009   7-trins skala benyttes Skriftlig eksamen: Dansk skriftlig fremstilling: 5,94 Dansk retskrivning: 5,49 Dansk læseprøve: 5,40 Dansk orden: 7,19 Engelsk skriftlig: 7,05 Matematik – matematiske færdigheder: 8,06 Matematik – matematisk problemløsning: 8,55 Biologi: 7,05 Geografi: 6,45 Mundtlig eksamen: Dansk: 7,26 Engelsk: 7,47 Fysik/kemi:  5,56 Projektopgaven: 7,59 Samfundsfag mundtlig: 6,20 Kristendomskundskab mundtlig: 5,20

Løbende evaluering Lærerteam-niveau

Lærerteam-niveau Løbende evaluering Klasselæreren er teamleder og koordinerer teamarbejdet med klassens lærere. Teammøderne har fokus på alle elevers udbytte af undervisningen. På teammøderne udformes og evalueres klassens årsplan. På teammøderne aftales og evalueres særlige tiltag for enkeltelever På teammøder evalueres klassens sociale liv, samt den enkelte elevs alsidige kompetencer og relationer fortsættes på næste dias

Løbende evaluering Lærerteam-niveau Klassens hjemmeside på Skoleintra Dokumentation er et nøgleord i den løbende evaluering. Høj grad af skriftlighed kræver effektive redskaber. Skoleintra giver teamet mulighed for at benytte: Klassens hjemmeside på Skoleintra Elektronisk klasselog Elektroniske elevlog Elektroniske handleplaner Elektroniske samlemapper Se klassesiderne ved at vælge klasse på Skoleportens forside øverst til højre

Løbende evaluering Forældre-niveau Se næste dias

Løbende evaluering Forældre-niveau Skole/hjemsamtale to gange årligt. Deltagere: eleven forældrene klasselærer faglærere Samtalernes indhold baseres på elevplanen: Orientering om elevens faglige udbytte af undervisningen. Orientering om elevens alsidige udvikling. Dialog om nye mål for eleven Indgåelse af aftaler for kommende periode.

Løbende evaluering Skole-niveau Se dias 19-22

Løbende evaluering Skole-niveau Udarbejdelse af Kanon for teamsamarbejdet i maj måned. Indhold: Beskrivelse af teamarbejdets konkrete opgaver i forhold til årsplaner, tværfagligt samarbejde, dokumentation og evaluering. Aktører: Pædagogisk udvalg og pædagogisk råd

Løbende evaluering Skole-niveau Pædagogisk udvalg Primo januar evalueres skolens pædagogiske udviklingsplan ved brug af forskellige metoder Evalueringen har til hensigt at give viden om, hvad der skal gøres anderledes og bedre. Evalueringen peger således fremad og kan ikke gøres op i talmateriale til offentliggørelse.

Løbende evaluering Skole-niveau Skolebestyrelsen Tilsyn med skolen Evaluering af skolens virksomhed Udformning af Kvalitetsrapport

Løbende evaluering Skole-niveau Ledelsen Samtaler med lærerteam Medarbejderudviklingssamtaler Besøg i klasserne med efterfølgende evaluering sammen med læreren Fokus for evalueringen aftales med den enkelte lærer før besøget Eksempler på fokus: lærerens måde at formidle på undervisningens indhold undervisningens organisering omgangstonen i klassen