CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Virksomhedens interessenter
Advertisements

Etablering af virksomhed
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Customer Intelligence In Action
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Virtuel medarbejder eller konsulent
Automatic Delivery Rewards Hovedtræk. Automatic Delivery Rewards •ADR eller Automatic Delivery Rewards er et program, hvor en distributør eller kunde.
erhvervsmedier der bringer vækst værdi
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Hvorfor skal vi bruge så mange penge på dialog? zKunderne er ikke ”loyale”, og med internettet vil flere ”shoppe rundt” i endnu højere grad zMen vi kan.
Jarnes A/S Ud af krisen Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
Vi spoler lige filmen tilbage
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Kapitel 2.
Værdi gennem intelligente beslutninger. SalgMarketing Kunde Service Intelligente beslutninger gennem moduler Tilføjer værdi til eksisterende systemer.
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Logistik og supply chain management
Velkommen  Webcast 3 Small Business Specialist Training Programme
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Den glade CEO og iværksætter!
Udvikling af BtB-salgsorganisationer
WAVE-BONUS DET ER IKKE KUN ET SPØRGSMÅL OM, HVOR MANGE PENGE DU VIL TJENE! DET ER ET SPØRGSMÅL OM, HVOR HURTIGT DU VIL TJENE DEM! 1.
Forretningsudvikling med IT
Kundeværdi.
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
IS-Strategi.
Præsentation af e-takeaway.dk
A ktivitets B aseret O mkostningsfordeling.
Loyalitet – hvad siger juraen?
Forretningsmodel.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
CRM - hvordan bliver det en succes?
Agenda CRM – hvordan bliver det en succes? v/ Claus Due, Due & Partners Introduktion til Microsoft CRM v/
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Konceptualisering af forretningsmodellen
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Virksomheders hverdagsstrategier Jørgen Gulddahl Rasmussen FIRM gruppen Institut for Erhvervsstudier Aalborg Universitet.
Glade Dage Undervisningscase i Entrepreneurship Faglig klipper/redaktør: Jesper Piihl Videoproduktion: Govisual Finansieret af:
Få finansieret din indsats. Agenda – Kaffe, morgenbrød og velkomst – Velkomst, Claus Nordahl-Petersen, b2g – Do’s.
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Min historie Hvor mange er der mellem 10 og 99 ansatte Omsætter for mia kr. – en tredjedel af omsætningen i det private erhvervsliv.
Christian Cletus Bjørn Eilertsen Microsoft CRM Strategy Briefing, 12. maj 2005.
Mennesker Værdier Resultater Sådan ønsker jeg at være i dialog med mine rådgivere Erik Ravn Schmidt.
Dokumentation af opgaver
Agenda CRM – hvordan bliver det en økonomisk succes? v/ Claus Due, Due & Partners Introduktion til Microsoft CRM v/ Bjørn Eilertsen og Christian Cletus.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
VARE / RFID EBUSS 2005 AF:LEL, AOA, RRF, JEK,PAH.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Tommy Engedal Kronborg
Dansk Supermarked i korthed
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre virksomheder – Thomas Bøtker Mortensen – s. 1 Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Skriv hver især jeres tanker på post it… Hvad tænker du om Innovation? I har 5 min.
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Skabelon til forretningsmodel
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Customer relationship management CRM
Customer relationship management CRM
SUCCES MED SALG 1.
Best practice i sociale medier
CØ / FOKUSERET VÆRDIKÆDE
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Præsentationens transcript:

CRM !?

”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003 Sådan definerer vi CRM

Utilfredshed med produktet 14% produktet 14% Pris9 % Ny kontaktperson5 % Flytter3 % Død1 % Ligegyldighed68 % Utilfredshed med produktet 14% produktet 14% Pris9 % Ny kontaktperson5 % Flytter3 % Død1 % Ligegyldighed68 % Derfor skiftes leverandør Kilde: McKinsey Quarterly

Hvad vil du med CRM ?

Ledelse og styring Videndeling Markedsføring Indiv. kundeservice Bundlinie Hvad driver virksomhedens interesse for CRM ?

Ordrehåndtering Ledelse Marketing Kundeservice Internt salg Eksternt salg Salgssupport Kunden Usammenhængende kunderelationer Reception Logistik

Ordrehåndtering LedelseMarketing Kundeservice Internt salg Eksternt salg Salgssupport Kunden Visionen for mange CRM projekter Reception Logistik

3 slags CRM Analytisk CRM Viden om kunderne, deres købsmønster og relationen Strategisk CRM Træffer valg, om hvor og hvordan ressourcerne anvendes bedst Praktisk CRM Den daglige indsats gennem kundekontakt og markedsføring

Analytisk CRM

Nem at betjene Livstidsværdi ROI Stort DB Udviklende Referencer Kundemarkeds- andel +60% Gode relationer Omsætning Betaler regningerne Vokser Får en ekstra chance Til at stole på Hvad er en god kunde ?

Nem at betjene Livstidsværdi ROI Stort DB Udviklende Referencer Kundemarkeds -andel +60% Gode relationer Omsætning Betaler regningerne Vokser Får en ekstra chance Til at stole på Loyalitet Hvad er en god kunde ?

Nemme at betjene Livstidsværdi ROI Stort DB Udviklende Referencer Kundemarkeds -andel +60% Gode relationer Omsætning Betaler regningerne Vokser Får en ekstra chance Til at stole på Værdi Hvad er en god kunde ?

Den gode kunde Definition: En meget loyal kunde af stor værdi for virksomheden

? Øge loyalitet Øge værdi Fasthold CRMmatrix ® Værdi Loyalitet CRMmatrix ® er et registreret varemærke ejet af Due & Partners

Loyalitet Værdi Boblere Guldboblere Sølvboblere Bronze Sølv Guld Super bronze Super sølv Super guld CRMmatrix ® : Kundesegmentering CRMmatrix ® er et registreret varemærke ejet af Due & Partners

Strategisk CRM

CRMmatrix ® : Strategisk CRM 1) Get them 2) Move them 3) Grow them ! Omsætning Kundemarkedsandel CRMmatrix ® er et registreret varemærke ejet af Due & Partners

Eksempler på strategisk CRM Rette ressourcerne mod de kundegrupper, hvor det tjener virksomheden bedst Tiltrække den type kunder, som vi er gode til at tjene penge på Udvikle eller afvikle tabsgivende kunder Katastrofeberedskab, når storkundernes loyalitet skrider

Praktisk CRM

CRMmatrix ® : Loyalitetsprogrammer Loyalitet Værdi Boblere Guldboblere Sølvboblere Bronze Sølv Guld Super bronze Super sølv Super guld Salg: Kundeteams Kundekontakter Priser, rabatter Etc. Service: Prioritering Klagehåndtering Hotline Etc. Marketing: Mersalg Krydssalg Relation Anbefaling Etc. Produkt/Logistik: Produktudvikling Sortiment Leveringsforhol d Etc. CRMmatrix ® er et registreret varemærke ejet af Due & Partners

Kundernes forventninger og krav vokser hele tiden Kundernes forventninger og krav vokser hele tiden Usammenhængende informations-øer i virksomheden giver usammenhængende kunderelationer Usammenhængende informations-øer i virksomheden giver usammenhængende kunderelationer 68% af alle leverandørskift skyldes ligegyldighed 68% af alle leverandørskift skyldes ligegyldighed Det er 5-7 gange så dyrt at få en ny kunde som at fastholde en eksisterende Det er 5-7 gange så dyrt at få en ny kunde som at fastholde en eksisterende 50% af kunderne er væk om 5 år 50% af kunderne er væk om 5 år 5% fald i kundeafgangen kan betyde 25% større samlet overskud 5% fald i kundeafgangen kan betyde 25% større samlet overskud 6 gode grunde til ikke at vente med CRM

Næste skridt – et nyt møde !