Elevplankonference september

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Diigital formativ sprogscreening på EUD - Elevplankonference
Hvordan gør man, hvis det skal gøres rigtigt
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
EU Socialfondsprojektet
Skolepraktik temamøde med EL konsulent og LUU
Konference for gaffeltruckfaglærere Hotel Faaborg Fjord 25. og 26 august 2011 Velkommen!
Kort om skolen 1  Udbyder 4 uddannelser:  Grundforløbet  Social- og sundhedshjælper  Social- og sundhedsassistent  Pædagogisk assistent  Kursus-
1. november 2012Erling Birkemose Eksaminators rolle Censormøde 1. november 2012.
Talentvejen på EUC Vest Marts Deltagende indgange 2 undervisere 6 virksomheder Produktion & udvikling 4 undervisere 2 virksomheder Bygge & Anlæg.
Skolebestyrelsens kompetencer og tilsynspligt
Øget overgangsfrekvens til de videregående uddannelser
Hvad kræver det? Parat til erhvervsuddannelse. Parat til… Erhvervsuddannelser? En konkret erhvervsuddannelse? Grundforløb? En bestemt indgang? En konkret.
Anbefaling til afklaring af arbejdet i LUU Forretningsorden og organisering af udvalgsarbejdet. Forventninger til samarbejde mellem udvalget og skole samt.
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord
Konference Hotel Legoland, den 21. april 2010 De merkantile erhvervsuddannelser aktuelt nyt uddannelsesaftalens længde kæde-/koncerngodkendelser.
Fra kvalitetsinitiativer til Pædagogisk og didaktisk grundlag… med Elevplan som understøttende og fremmende værktøj.
Eksempel på struktur på et Grundforløb
Talent i ledelsesperspektiv Oplæg under temaet: ”Bedre resultater på elevniveau” – med fokus på ledelsesrolle, -motiv og kompetence v/ John Vinsbøl Udviklings-
HHX og HTX i Elevplan Et overblik…..
Kompetencevurdering og grundforløbspakker Rørvigseminaet Tirsdag den 26. august 2008 Elsebeth Pedersen Undervisningsministeriet.
EUD reformen Voksensporet. Vad ved hvorfor Vad ved hvordan måske ikke.
/Elsebeth Pedersen & Kelvin Strømsholt
Velkommen til workshop om EASY-P
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Hvad sker der med mine data fra EASY-A Vi kigger grundigt på hvor og hvad der sker med data fra EASY-A når de kommer til Elevplan.
Elevplankonference september
Meritvejen til faglært status Betingelser Meritvejen er for voksne - alder mindst 25 år Der kræves mindst 4 års relevant erhvervserfaring inden for transport.
Omlægning af arbejdsgange i EASY-A og Elevplan Før: Hvorfor havde vi behov / hvordan så vi behov? Under: Hvordan kom vi i gang? / hvordan var processen.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Erhvervsuddannelser.
Klasserumsledelse og elevinddragelse Arbejdsseminar 28. august 2014 Camilla Hutters & Astrid Lundby Center for Ungdomsforskning, Aalborg Universitet København.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Hvordan kommer vi i gang? HHX og HTX i Elevplan. Medarbejder log-on fra internettet - Elevplanbrugernavn Kontaktlærere: Medarbejdere der i EASY-A knyttes.
Opgavestyring i Elevplan
Elevplan Implementeringserfaringer Folmer Kjær. Varedeklarationen for denne workshop I workshoppen gennemgås cases på hvordan skoler har grebet implementeringsprocessen.
TATIONpRÆSEN 9. Februar 2010 AARHUS UNIVERSITET TILVALG Aarhus Universitet, AU Studieadministration, 9. februar 2010.
Konference for gaffeltruckfaglærere Hotel Faaborg Fjord 16. og 17
Konference den 24. og 25. september Filarkiv
 Karakterfastsættelsen sker på baggrund af en samlet vurdering af, i hvilken grad præstationen eller standpunktet opfylder de mål, som skal.
Konference for faglærere inden for gaffeltruckuddannelserne Hotel Scandic Bygholm, Horsens den 10. og 11. august 2015 Velkommen!
Sanktioner – manglende medvirken LAS §§ 69 a-69I Fradrag i, nedsættelse af, eller ophør af ressourceforløbsydelsen er betinget af, at kommunen samtidig.
UNDERSØGELSE OM 3. PARTS PRODUKTER Temamøde 5. januar 2011.
1 Erhvervsuddannelserne som mål for brobygningsforløb Beskæftigelsesregion - Syd, Nord, Midt, Hovedstaden og Sjælland, Hovedstaden.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Rengøring indenfor industri- og skadeservice
Rengøring på skoler Gør du rent på en skole,
Rengøring i private hjem
Rengøring og dansk for indvandrere
Rengøring: Brush-up For dig, der har arbejdet med rengøring i nogle år
Konference 2017 Velkommen til konference 2017 for
På vej mod faglært inden for rengøring
Grundfaget teknologi i EUD
Erfaringer med test og prøver på BAI´s område
Erhvervsuddannelse for voksne - EUV
Virksomhedens brug af Elevplan og Skolepraktik i Elevplan
Rengøring på kontor Gør du rent på kontor,
Oplæg fagmøde naturfag, fysik og kemi 2017
dag- og døgninstitutioner
Grundfag og prøver – EUC Lillebælt 2. februar 2017
EASY-A og Elevplan – undgå dobbeltarbejde
Grundfagsseminar 9. september 2015 Erhvervsøkonomi og afsætning.
Dagens indhold Reformens overordnede mål
Virksomheden og Elevplan
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Hvad sker der med mine data fra EASY-A
Faggruppemøde EUC-Lillebælt den 2. februar 2017
Pædagogisk- assistent
Præsentationens transcript:

Elevplankonference 2012 25. september EASY-A og Elevplan, Erfa EUD- uddannelser Jenny Møller – EASY-A konsulent Gitte Schmidt – EASY-A konsulent Claus Meyer - UNI-C Klaus Helstrand - ZBC

- Indsendte emner - Eventuelt en kort skolerunde - Workflow EASY-A - Elevplan

Erfarings udveksling, en kort skolerunde: - Skolerunden Erfarings udveksling, en kort skolerunde: Emne kan eksempelvis være problemer eller succeser fra ens daglige arbejde med sammenhænge mellem EASY-A og Elevplan. AARHUS TECH Tech Collage Aalborg Mercantec EUC Vest Københavns Tekniske Skole CELF Lolland-Falster Københavns Universitet EUC Nordvestsjælland AMU Nordjylland TEC Teknisk Erhvervsskole Center EUC Lillebælt Tradium Ribe Handelsskole Herningsholm Erhvervsskole Erhvervsskolerne i Aars Rybners Aalborg Handelsskole Handelsskolen København Nord CPH – Vest handelsskolen Silkeborg

Indsendte emner: Lokale fag oprettelse og genbrug Virksomheds oplysninger Godskrivning Filarkiv Samspil og snitflader EASY-A og Elevplan Elevplan og Ny Mesterlære Karaktergivning på hovedforløb Evt. emner fra skolerunden Lokale fag oprettelse og genbrug - Jenny Virksomheds oplysninger - Klaus Godskrivning– Gitte Filarkiv – Gitte Samspil og snitflader EASY-A og Elevplan - Klaus Elevplan og Ny Mesterlære Karaktergivning på hovedforløb Evt. emner fra skolerunden – Alle

Lokale fag 5

Lokale fag 6

Lokale fag 7

Lokale fag 8

Lokale fag 9

Lokale fag 10

Virksomhedsmedarbejder oplysninger 11

Godskrivning for grundfag Helt overordnet Eleven skal ikke ”lære det samme” flere gange Eleven har ret til og skal have godskrevet, hvad vedkommende er berettiget til Godskrivning i grundfag højere end niveau F Der skal være aflagt prøve og faget/niveauet skal være bestået Eller være overført afsluttende standpunktskarakterer (også bestået) Eller eleven har bestået faget på et højere niveau Ovenstående skal kunne dokumenteres Godskrivning i grundfag niveau F Der gælder de samme regler, dog kræves ingen dokumentation Konsekvenser af godskrivning Eleven fritages for undervisning og eksamen Eleven tilbydes faget på et højere niveau 12

Godskrivning for grundfag Undtagelse Hvis der i skolens lokale undervisningsplan står, at undervisningen er helhedsorienteret, kan skolen bestemme at eleven skal deltage i undervisningen, selv om der er foretaget godskrivning Eleven må dog ikke bedømmes igen/få en ny karakter.

Godskrivning og beviser/skolevejledninger Hvad skal fremgå af beviset? Fag og niveau Karakteren – dog kun hvis der er tale om nøjagtig samme fag, niveau og resultatformer – elles anføres ”Godskrivning” i karakterkolonnen Argumentet for godskrivningen. Dvs. Navn på uddannelse, uddannelsesinstitution og grundlag. Hvad skal fremgå af skolevejledningen? Elevens udbytte af undervisningen i den pågældende skoleperiode – derfor skal godskrivning IKKE fremgå her.

Mere om godskrivning Hvornår er godskrivning ”overflødigt” Hvis eleven har afsluttet faget på et andet grundforløb på skolen eller på en anden skole – så indgår det bare på lige fod med andre fag Hvis eleven læser faget på f.eks. D-niveau, skal der ikke godskrives for underliggende niveauer Se meget mere i vejledningen om godskrivning På www.amdsys.uni-c.dk http://www.admsys.uni-c.dk/elevplan/dokumenter/Generelt/Vejledning_om_godskrivning_jan_2011_1.pdf

Fælles beslutning og kommunikation Den nemmeste og mest effektive metode til arbejdet med Elevplan og EASY opnås ved at: Få afklaret og beskrevet de beslutninger skolens øverste ledelse er nødt til at træffe. Træffe beslutninger der er til gavn for både elever, elevplanbrugeren og administrationen Beslutninger følges op. Husk at kommunikere!

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nye elever Behov for nye hold til elever System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nye elever Oprettelse af skoleforløb Skoleforløb Indkaldelse Indkaldelse af elever System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Indkaldelse Findes der beskrivelser af ULE og ULA System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Indkaldelse Nej Ønskes kopi af tidligere udbudt undervisningsforløb System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Indkaldelse Nej Kopi af UF Kopiering af undervisningsforløb System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Er der undervisningsforløb nok? Kopi? Nej Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Ændring af holdnavne (EV#) System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Indkaldelse Nej Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling Fordeling af elever på undervisningsforløb System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Indkaldelse Nej Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling Ændringer i holdtilmeldingerne System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Behov for nye hold til elever Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Indkaldelse Nej Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Findes der beskrivelser af ULE og ULA Ja Kopi? Indkaldelse Nej Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Indkaldelse Nej Ønskes kopi af tidligere udbudt undervisningsforløb Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang – Vi mangler forløbet Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Indkaldelse Nej Udbyde undervisningsforløb Udbyde UF Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Indkaldelse Nej Udbyde UF Indlæsning Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling Indlæsning af læringsaktiviteter System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Indkaldelse Nej Udbyde UF Indlæsning Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Behov for nye hold til elever Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Indkaldelse Nej Udbyde UF Indlæsning Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Findes der beskrivelser af ULE og ULA Ja Kopi? Indkaldelse Nej Udbyde UF Indlæsning Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling System: Elevplan Easy-A

Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Beskrive LE-LA Indkaldelse Nej Beskrive læringselementer og aktiviteter Udbyde UF Indlæsning Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling System: Elevplan Easy-A

Pædagogisk forarbejde Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Beskrive LE-LA Indkaldelse Nej Beskrive UF Udbyde UF Indlæsning Ja Nok? Nej Beskrive undervisningsforløb Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling System: Elevplan Easy-A

Pædagogisk forarbejde Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Beskrive LE-LA Indkaldelse Nej Beskrive UF Udbyde UF Indlæsning Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling System: Elevplan Easy-A

Pædagogisk forarbejde Undervisningen gennemføres Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Beskrive LE-LA Indkaldelse Nej Beskrive UF Udbyde UF Indlæsning Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling Undervisningen gennemføres System: Elevplan Easy-A

Pædagogisk forarbejde Undervisningen gennemføres Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Beskrive LE-LA Indkaldelse Nej Beskrive UF Udbyde UF Indlæsning Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Afgivelse af karakterer Fordeling Undervisningen gennemføres Karakterer System: Elevplan Easy-A

Pædagogisk forarbejde Undervisningen gennemføres Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Beskrive LE-LA Indkaldelse Nej Beskrive UF Udbyde UF Indlæsning Ja Nok? Nej Indlæsning af karakterer Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling Undervisningen gennemføres Karakterer Indlæsning System: Elevplan Easy-A

Pædagogisk forarbejde Undervisningen gennemføres Forslag til arbejdsgang Underviser Pædagogisk forarbejde Planlægning Administration Nej Beskrivelser? Nye elever Ja Skoleforløb Ja Kopi? Beskrive LE-LA Indkaldelse Nej Beskrive UF Udbyde UF Indlæsning Ja Nok? Nej Kopi af UF Ændring af EV# Fordeling Undervisningen gennemføres Bevis udskrives Karakterer Indlæsning Bevis System: Elevplan Easy-A

Elevplan opgaver og rækkefølge