Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hans Lund lektor, studieleder Syddansk Universitet
Advertisements

Hvad er behovene i Danmark?
Praksisrettet og udfordrende efter – og videreuddannelse i VIA
Børn som pårørende til alvorligt syge forældre Anbefalinger til sundhedspersonalet Udarbejdet på baggrund af: Retningslinier for god praksis ved forebyggende.
Men hvad er forskellen på disse to lovgivninger?
Kandidatuddannelsen i Sygepleje
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
Intro til kommende praktikanter og praktikvejledere
Forslag til Strategi for sygeplejens bidrag til udvikling og forskning ved de somatiske sygehuse i Vejle Amt År
Udvikling af sygeplejeprofessionen
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Medborgerskab – på sporet
Ellen Sandahl Sørensen Lektor, Udvikling og forskning
Erhvervsakademiet Aarhus
Klinisk retningslinie (clinical guideline)
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
Sygeplejeruddannelsen
Sygeplejerskeuddannelsen
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
CUPP konference Roskilde 9. november 2010 Sundhedsuddannelserne Campus Næstved.
Patient med Skinnebenssår / ulcus cruris
Den Danske Kvalitetsmodel
Merete Hartun Jensen Afdelingssygeplejerske Sårsygeplejerske
Pitch af sygeplejerskeuddannelsen af Lykke og Trine
Ubrudt behandlingskæde for selvmordstruede børn og unge
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Introduktion til opgaveskrivning
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
360 graders kompetenceløft Netværkslokomotivet og VirksomhedsnetværkCabi 17. september 2014 Anette Barnhøj Uddannelseschef Mobil
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET Institut for Folkesundhedcand.cur. Afdeling for Sygeplejevidenskab MASTERUDDANNELSEN I KLINISK I SYGEPLEJE VELKOMST TIL.
Evidens og accelereret patientforløb
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Velkommen til valgfaget: ”Kliniske retningslinjer – kvalitetsudvikling herunder implementering, sundhedsinformatik og evidens Udarbejdet af Lea D. Nielsen,
Årsplan – en kort en lang
Velkommen til AMU-kursus Hvad er AMU - AMU står for Arbejdsmarkedsuddannelser og består af en lang række kurser inden for mange forskellige.
Sygeplejersken Vi er modul 5 studerende og går på Via University College i Silkeborg. I vores klasse er vi 40 piger og 2 drenge.
Hvem er vi? Charlotte Damkjær Jacobsen
Uddannelse af Akutsygeplejersker i Region Hovedstaden
Telemedicin i sårbehandlingen  Def: Levering af sundhedsfaglige ydelser over afstand.
Telemedicinsk vurdering af sår Nationale målsætninger og sundhedsfaglige effektmål i Region Midtjylland Center for Telemedicin, Region Midtjylland.
1 Oplæg om kronikerstrategien - fokus på kommuner Kommunale repræsentanter: Charlotte Scheppan (delt formandskab), Odense Kommune Sten Dokkedahl, Faaborg.
Længerevarende uddannelse indenfor sår
Sårpleje i Aalborg kommune
Kliniske retningslinjer, patientforløb og daglig klinisk praksis
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
UDDANNELSE OG PROFESSION.
Hvem er vi? Kurt Klaudi Klausen
TR UDDANNELSE. Tillidsrepræsentantuddannelsen i Kost & Ernæringsforbundet Som valgt tillidsrepræsentant, skal du gennemføre Kost & Ernæringsforbundets.
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats
Status på medicinhåndtering Oplæggets omdrejningspunkter
Lindrende behanding.
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Præsentation af projektet Udviklingsprojekt vedr
Praktik på Ernæring- og sundhedsuddannelserne
Uddannelsestiltag i Region Syddanmark
September 2014 Telemedicinsk sårvurdering – nationalt udrulningsprojekt og syddansk implementering
Overvejelser når man ser et bensår i hjemmesygeplejen
Bekendtgørelse 2016 Studieordning 2019.
Præsentationens transcript:

Diplomuddannelse og Sår ! Afd. Sypl. Inger Futtrup Sårambulatoriet Universitetscenter for Sårheling OUH

Indhold Forord Hygiejne Huden Sårhelingsfaser Sårrevision VAC terapi Sårbehandling i relation til faser Sårbehandling med produkter Faktorer som har betydning for sårheling Kropsopfattelse Specifikke sår Bakterier og sårinfektion Undersøgelsesmetoder Kompressionsbehandling Kirurgiske behandlingsmetoder Smertebehandling Ernæring Fodterapi

Behov for flere uddannelses tilbud på sårområdet. UCL (Odense / Vejle) Metropol (Herlev) Bispebjerg OUH _____________________ = 2 Diplom moduler i sårbehandling

Sundhedsfaglig Diplomuddannelse består af 6 moduler (5 à 6 uger, 1 á 10 uger), hvert modul afsluttes med en opgave. er kompetencegivende, omfatter 60 ECTS-point der kan søges Statens Voksen Uddannels-støtte

Sundhedsfaglig Diplomuddannelse kan gennemføres indenfor en uddannelsesretning eller sammensættes af moduler fra forskellige SD-uddannelser eller som Fleksibel Diplomuddannelse med moduler fra andre Diplomuddannelser.

Diplomuddannelse sår - Patientologi - Klinisk udvikling i professionspraksis Der er ansøgt om EWMA certificering

Patientologi På Patientologi tilbydes undervisning i den nyeste viden indenfor fagspecifikke områder i kombination med mere generelle forståelser af det syge menneskes møde med sundhedssektoren. Følgende fagspecifikke temaer indgår i uddannelsen: Sårfysiologi og sårinfektioner Forebyggelse, patofysiologi, behandling og prognose ved venøse, lymfatiske, arterielle og diabetiske sår Vurdering og principper for behandling af sår Gennem integration af praksiserfaring og ny udviklings- og forskningsbaseret viden opnår studerende: Viden om menneskers oplevelser og reaktioner på det at leve med sår Færdigheder i at analysere og reflektere over erfaringer fra praksis med anvendelse af nyeste viden Kompetence til at træffe, begrunde og formidle beslutninger i mødet med mennesker med sår og deres pårørende

Klinisk udvikling i professionspraksis: Modulet tilbyder undervisning i den nyeste viden indenfor fagspecifikke områder i kombination med mere generelle perspektiver på udvikling i klinisk praksis. Følgende fagspecifikke temaer indgår i uddannelsen: Bandagering af vanskelige sår Smerter og smertelindring Tryksår, kirurgiske sår og kræftsår Prioritering og organisering af sårbehandling Gennem integration af praksiserfaring og ny udviklings- og forskningsbaseret viden opnår studerende: Viden der videreudvikler forståelsen af problemstillinger og udviklingsbehov i sygeplejen til mennesker med sår -Færdigheder i at vurdere og anvende nyeste viden som begrundelse for eksisterende eller nye handlemuligheder -Kompetence til at formulere og formidle overvejelser om gennemførelse og implementering af fagligt udviklingsarbejde i praksis

Hva` koster det ? Løn eller SVU SVU svarer til højeste dagpengesats. Din arbejdsgiver kan vælge at udbetale normal løn til dig under din uddannelse, og SVU tilfalder i så fald din arbejdsplads. Pris pr. modul ca. 10.000,-

Sårmanualen på internettet: http://www.ouh.dk/wm289324 Eller bestilles hos: Inger Futtrup Universitetscenter for Sårheling Odense Universitetshospital Heden 9 Sårambulatoriet 5000 Odense Inger.futtrup@ouh.regionsyddanmark.dk