Prestudy med fleksibel vejledning Rasmus Mørk Underviser på HTX Skjern Byggeri og Energi.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Evaluerings- kompetencen
Advertisements

Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Informationskompetence i praksis
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Teknikfag Byggeri & Energi
HTX – teknisk gymnasium
Læremidler i praktikken
Fremtidens skole Gruppe 5.
Kvalitetssikring og forskning
18. april 2002Q-udvikling af e-læring Kvalitetsudvikling af e-læring i Videregående Voksenuddannelse v. Centerchef Michael Lund-Larsen Århus
Formativ evaluering Januar Juni 2012 Karen Marie Hedegaard og Birgitte Lund Nielsen Oplæg til diskussion d. 1 juni, 2011, ved styregruppedag i Ry.
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Motivation for at indgå i VISL ud fra et seminarieperspektiv Undervisningsbaseret interesse (ikke forskningsbaseret) Studerende, som har for lidt – interesse.
Forskningsperspektiver på læremidler
Blogging i projektarbejde? E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” Blogging inddrager.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Deltager- og problemorientering i Kriminalforsorgen Workshop periode 2.
Digital literacy Et didaktisk design til 9. klassetrin, med fokus på kommunikation på livsstilsbloggen.
Flipped Classroom i tyskundervisningen
GNU - Historie. Historie AnneMette, Dag Frode, Helge, Kurt, Kåre, Niels Erik, Maria, Per, Rakel, Rene, Sofia Didaktisk design; - Eleverne præsenterer.
Evaluering - metoder og værktøjer -
Bedre faglig læsning og skrivning i den faglige undervisning Ansøger EUC Nord og EUC Nordvest Har gennemført tiltag i den faglige undervisning for implementering.
Digitale biblioteker og web 2.0
Læreruddann elsen Det tværprofessionelle element – 2013 Casper Hindkjær (141327) Stinne Jensen (141729) Helle Hartmann (141752)
Kompetencekrav, Fase 1 Oversigt over kompetencekrav til deltagerne i Flipped Learning.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Rikke Christoffersen UC Syddanmark.  at kvalificere den studerendes færdighed i at producere digitalt læremiddel til danskfaget på baggrund af fagdidaktiske.
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
”Struktureret klinisk observation”
Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation.
Gruppevejledning på tæt hold
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
GNU - Historie. Historie Anne-Mette, Asgjerd, Dag Frode, Helge, Kurt, Kåre, Niels Erik, Maria, Per, Rakel, Rene, Sofia Didaktisk design; - Eleverne.
Undervisningsmiljøvurdering 2013 HTX Herningsholm Erhvervsskole Evaluering af det psykiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø.
Digital produktion og Didaktiske designere
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
”Blog som læringsplatform”
Web 2.0 Didaktik 2.0 bnd. Hvad har 2.0 at byde på Rammer og betingelser ElevenLæreren.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Webinar 1 i fase 2 Tema: Differentiering – med særligt fokus på kortlægning af elevernes forudsætninger Indhold: 1)Hvad er et webinar? 2)Forud for selve.
Digital didaktik i praksis Lise Marie Steinmüller kompetencecenter for e-læring.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Video i Undervisningen Hvorfor anbefales dette supplement til undervisningen / uddannelsen ??
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Vejledning: selvbetjeningssystem
Analyse af prøveformer og test i BAI´s arbejdsmarkedsuddannelser gennem forsøg og evaluering BAI OUP 2015.
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Velkommen til Multimediekursus.
Rehabilitering i Specialpædagogisk optik
Evaluering – det kræver læringsmål!
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Lærere og team arbejder videre
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
- Undervisning og dokumentation
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Produktion af PBL-forløb – fokus på rammer og strukturering
Flipped Classroom i butiksøkonomi Kim Skaaning, Lektor
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Reaktionshastighed Introduktion Beskrivelse af aktiviteten
Kære lærer Her har du undervisningsmaterialet til CAMPUS+ Denne vejledning er din guide til undervisningen til at få mest muligt ud af CAMPUS +. Opgaverne.
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

Prestudy med fleksibel vejledning Rasmus Mørk Underviser på HTX Skjern Byggeri og Energi

-Flipped classroom metoden som selvstudium -Flipped classroom metoden med eleverne som didaktiske designere -Flipped classroom metoden som formativ og summativ evaluering Prestudy med fleksibel vejledning

Mastery Learning -Eleverne arbejder i eget tempo, individuelt eller i grupper -Underviser og elever evaluere formativt arbejdet -Eleverne demonstrerer deres færdigheder i form af nye videoklip Prestudy med fleksibel vejledning

Hvad skal eleverne så lære? Prestudy med fleksibel vejledning

Værktøjer

Eleverne har tilgang til materialer uafhængig af tid og sted Eleverne kan styre deres egen fremdrift gennem undervisningsmaterialet Eleverne kan interagere frit, både med hinanden og underviseren Der kan dannes praksisfællesskaber gennem interaktion på tværs af tidligere gruppestrukturer Eleverne kan uploade egne produktioner til siden