Velkommen til Bevola - Bare bedre løsninger Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Logistik Mål og strategier
Virtuel medarbejder eller konsulent
REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE En øvelse for livet. REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE 2010.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Et konkret kompetenceudviklingsforløb. •Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere.
Professor (mso) Christina D. Tvarnø Udbud og innovation Fremtidens muligheder og anbefalinger.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
Hvorfor involvere forskere i forretningsudvikling? Alexandra Instituttet A/S.
Udviklingstendenser indenfor turismen – globalt og lokalt
GENFIND JERES SALGSKANALER I 2012 Aktivér jeres evner, til at præstere det bedste i kan, MAKSIMER JERES PERFORMANCE – Og bliv kundernes førstevalg.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Ledelse af forandringer
Der er penge i kommunikation
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Richard A. Walker The Geography of Production. Hvad er industriel produktion? • Produkt kan være: - en håndgribelig vare (bil, tøj etc.) - en service.
IS-Strategi.
Præsentation af e-takeaway.dk
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
IBM placeret i en klynge
Baggrund Mål Fremtidsperspektiver Lidt historie ApEx – Center for anvendt oplevelsesøkonomi – Dansk videncenter for oplevelsesøkonomi.
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
Forretningsmodel.
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Succesrige virksomeder
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Den bæredygtige landsby
Emilia van Hauen JEG ER MISUNDELIG! ”Vi går ikke ind for kvoter – det er sådan noget for fisk!” Bolette Christensen, vicedirektør i Dansk Industri.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Administrative medarbejder: 70
Gate21 Industrialisering af processer og produkter i alment byggeri.
1 CSR er mere end virksomhedernes sociale engagement - CSR i Danmark / Steen Vallentin Inst. f. Ledelse, Politik og Filosofi CBS Center for Corporate Social.
Geodata i Geomarketing Mads Staunskjær Salgsdirektør.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Luksus tøj/accessoires i EU Gucci, Chanel, Hermes og Louis Vuitton
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
1 Overskrift Dato Risikostyringskonference den 19. april 2007.
Vision mission værdier handleplaner
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Vinder af konsulentprisen 2010 i kategorien Samfundsudvikling, Organisation og Økonomi Kortlægning af velfærdsteknologiske virksomheder v/ Michael.
En fremtid med muligheder: Fremtidens produktion i Danmark Jesper Bo Jensen, ph.d. Fremtidsforsker.
Dansk Supermarked i korthed
Velkommen. Dagens program Indledning og præsentation Pause Egen virksomhed.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Skal vi tvangsnationalisere energi? Andes Stouge 9. juni 2016.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Energierhvervsanalyse
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
Lidt om Compliance House…
Vindmølleindustriens udfordringer
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Jenny Braat, adm. direktør for Danske Maritime
Historie og organisation
CØ / FOKUSERET VÆRDIKÆDE
Mission, vision og forretningsidé
Sammen er vi stærkere DS Gruppen er en af Europas førende industrikoncerner inden for produktion og salg af løsninger i stål og beton til byggeri og industri.
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Sammen er vi stærkere DS Gruppen er en af Europas førende industrikoncerner inden for produktion og salg af løsninger i stål og beton til byggeri og industri.
DS Historien Det hele startede med en produktion af mindre stålkonstruktioner i beskedne omgivelser på Svend Møller Hansens forældres ejendom ved Hobro.
Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Præsentationens transcript:

Velkommen til Bevola - Bare bedre løsninger Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013

Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Vores løsninger skabes gennem egne produkter, agenturer og vores alsidige produktionsfaciliteter.

History A/S Bevola er et selvstændigt selskab i Grønbech & Sønner koncernen. Grønbech & Sønner Holding blev etableret i 1828 af Søkaptajn M.J. Grønbech. Produkterne var fra starten fajance og jernvarer. I 1853 blev forretningen omdannet til Grønbech & Sønner og produkterne var nu jern og stål. Grønbech & Sønner Holding er i dag en moderne og velkonsolideret koncern. Grønbech købte i slutningen af 1999 A/S Bevola. A/S Bevola blev etableret i 1968 og har igennem 40 år oparbejdet et godt ry indenfor opbygningsmaterialer til transportsektoren samt løsninger til industri og den offentlige sektor. A/S Bevola har i forbindelse med familieskabet med Grønbech & Sønner A/S, været igennem en større turnaround og fremstår i dag som en tidssvarende virksomhed i positiv udvikling. A/S Bevola har hovedsæde herunder fælles funktioner, produktion og centralt lager i Ringsted og selskaber/afdelinger i Norge og Sverige. Grønbech & Sønners domicil på Scandiagade i København Historien

Markedssituationen LavfrekventHøjfrekvent Positionering Produktorienteret virksomhed Videnbaseret virksomhed PrisPris/Værdi Værdi/Høj pris

Bevolas forretningsmodel

Marketing 1.0 Produktorienteret Markedsføring Marketing 2.0 Forbrugerorienteret markedsføring Marketing 3.0 Værdistyret markedsføring MålsætningSælge produkterTilfredsstille og holde på kunderne Gøre verden bedre Medvirkende faktorer Den industrielle revolution Informations- Teknologi Ny teknologibølge web 2.0 (3.0) den semantiske web Hvordan firmaerne ser markedet Store mængder købere med fysiske behov Kvikkere kunder med Omtanke og hjerte Hele mennesker med omtanke, hjerte og ånd Centralt markeds- føringskoncept ProduktudviklingDifferentieringVærdier Firmaets retnings- linjer for markedsføring ProduktspecifikationVirksomheds- og produktpositionering Virksomhedens mission, vision og værdier VærditilbudFunktioneltFunktionelt og emotioneltFunktionelt, emotionelt og åndeligt SamfundstypeIndustri samfundetOplevelsesøkonomienTransformations- økonomien Udvikling og tendenser

Bevolas grundlag Vision (Innovation) Bevola skal gøre en markant forskel på alle områder og niveauer, der er så overraskende og positiv, at hele værdikæden har Bevola som første valg. Vi skal nå vores resultater, via et konstant ekstraordinært engagement, fordi vi vil respekteres som de bedste. Bevola skal sikre det bedste, det bedste. Mission (Relation) Gennem dialog ”mennesker til mennesker” og ”Bare bedre løsninger”, vil Bevola skabe mere tid, tættere samarbejde og øget viden og vækst i hele værdikæden. Strategi (Dynamik) Ensartethed Udvikling Uddannelse Kommunikation Værdisæt (Energi) Begejstring Tro Mod Handlekraft Gennem begejstring skaber vi troen på det kan gøres, modet til at gøre det, og handlekraften til at få det gjort, først og rigtigt.

Koncepter

Bevola ønsker at sikre en bedre verden, gennem den etisk bæredygtige virksomhed, som står for klimaoptimale løsninger, et højt socialt engagement og et generelt globalt samfundsansvar - Bevola, bare bedre løsninger CSR Vision

Bevolas markedsområder Bevola er etableret med hovedsæde i Ringsted, afdeling i Sverige og et selskab i Norge. Gennem vores nordiske platform servicerer vi markeder i hele Skandinavien, EU og Baltikum.

Udfordringen Værdikæde-optimering

Nøgletal