Fagligt Landsmøde 2005Karin Madsen Coaching er velegnet – når Fokuspersonen har brug for at styrke sin bevidsthed og evne til selviagttagelse og selvregulering.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skabelse af dialogiske rum ”
Advertisements

Nørremarkskolen 30. oktober 2013
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Refleksion i kommunikationen
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Lederens kommunikation og værktøjer
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
Social kapital – rig på relationer
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Program Formiddag Teori: Om Ressourceorienteret kollegial feedback
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Anerkendende refleksion
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Kreativitet og innovation i ALT
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
Er mit barn klar til skolestart ?
Coaching som et offensivt ledelsesredskab Bibliotekarforbundets Lederseminar 2006 Synergi HRM Rosenkvist Consult.
Nyt ansvar.
Jeg støtter barnet ved:
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
Supervision og faglig feedback
Kommunikation og vejledning
Hvordan giver man levendevand til sin næste? Dialog mellem Jesus og den samaritanske kvinde ved brønden i Joh Kærligheden formidles til msk ved.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Holmen 21. Juni 2005 Action Learning Videnskalas Bo Tovby Jørgensen & Lise Rosendal Østergaard
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Kommunikation mellem mennesker
Brugerdialog FS SASMO kongres , Vejle Center Hotel
KOMMUNIKATION Anna Weibull Praktiserende læge og Specialist i Palliativ Medicin.
Den anerkendende interviewform
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Vejlederens kommunikation
Vejlederrollen Annette Kjærgaard
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
Dan Zielke og 1.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
- et udviklings- og dialogværktøj
Kompetencer i det første ingeniørjob Aftagerseminar på DTU Byg tirsdag den 26. maj 2009 Jesper Gath.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Tema 4: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Karin Zastrow– ZASTROW & Co. LEDERBOLD® - Bedre ledere!
Coaching teorier – fire veje
Forudsætninger for en god samtale
Aktiv lytning - Lyt nu godt efter.
Hvad er coaching? Synergi HRM & Rosenkvist Consult
Coach Fokusperson Egen dialog Glimtvis dialog
Hvordan man bekæmper mobning
DEN MOTIVERENDE SAMTALE V/ PSYKOLOG KARSTEN ABEL MEDLEM AF MINT BLÅ Kors medarbejder konference 12. november 2015
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Konflikthåndtering og hensigtsmæssig adfærd Ililissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening.
Program for eftermiddagen 29/ Mindfulness (psykolog) og intro til Sokratisk Dialog (Vibeke) Kort Sokratisk Dialog i grupper.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Etablering og drift af faciliteter – sammen med frivillige Friluftsrådet V/Julia Bjerre Hunt, Ingerfair.
Den professionelle samtale Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen, Danmarks Læreforening.
 Siden sidst – gennemgang af erfaringer fra første møder med lærerne, de første observationer,  Opgave: drøftelse og afprøvning af gruppevejledning med.
Følelser… hvad for noget?. Rammen for i aften Følelsernes ABC Hvordan støtter vi en positiv følelsesmæssig udvikling hos børn? Vulkanen Formen Lytte,
At tænke i spørgsmål At tænke i spørgsmål er et system af værktøjer til at transformere tænkning, handling og resultater gennem en dygtig anvendelse af.
Målrettet kommunikation
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
Kommunikation Modul A.
Ansvarlig.
GEB (Guidet egen beslutning) til hæmodialysepatienter
Forventninger til jer forældre
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Præsentationens transcript:

Fagligt Landsmøde 2005Karin Madsen Coaching er velegnet – når Fokuspersonen har brug for at styrke sin bevidsthed og evne til selviagttagelse og selvregulering Nye mål skal formuleres eller forfølges Behov for nye vinkler og perspektiver på opgaver, problemstillinger eller udfordringer ( forholdemåde)

Fagligt Landsmøde 2005Karin Madsen Coaching er ikke velegnet - når Der skal gives ordrer, påbud, advarsler eller irettesættelser Der skal formidles beslutninger eller løsninger, der ikke er til diskussion.

Fagligt Landsmøde 2005Karin Madsen At lytte… Lytning på niveau 1 : Lytteren sætter sig selv i centrum Lytning på niveau 2 : Lytteren sætter den anden i centrum - Kun lytning på niveau egner sig til coaching !

Fagligt Landsmøde 2005Karin Madsen Lytning - på niveau 1 Associerer til egne oplevelser Tænker : hvad betyder det, der siges, for mig Lader sig følelsesmæssigt involvere Vurderer ud fra egne behov og erfaringer Afbryder og stiller spørgsmål for selv at få information Spørger for at få tilfredsstillet sin egen nysgerrighed Bliver evt. belærende eller formanende

Fagligt Landsmøde 2005Karin Madsen Lytning – på niveau 2 Lytter og bider mærke i fokuspersonens oplevelse, fortolkning, forholdemåde Lever sig ind i, hvordan det er for den anden Er accepterende og medfølende i.f.t. fokuspersonens følelser, tanker og forestillinger Er nysgerrig på, hvad fokuspersonen er nysgerrig på og optaget af Stiller spørgsmål med den hensigt at få fokuspersonen til at gå i dialog med sig selv