It-medie linje Skolecenteret Jetsmark 7 - 9 årgang.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Multimodalitet i danskfaget med hjemmesider som eksempel
Advertisements

Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Rigtige mænd tager ikke backup - de græder!
Nettet og etik Hvad må eleverne – må ikke?
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Internet til alvor og sjov
Hvad er mediefag?.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Hvad er skrivOpgave.dk ?. •Guide til informationssøgning •Hjælp her og nu på nettet •Specielt rettet mod de unge •Relevant linksamling •Instruktive eksempler.
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Videregående pc-vejledning Modul 08: Billeder 1 60+Bornholm.
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
Elevernes digitale dannelse
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Her kan du søge oplysninger om de forskellige lande, se videoklip med børn og unge, lave dine egne kort, statistik og lave wiki’er Med kortgeneratoren.
Kommunikation / it.
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Undervisning i Plone CMS marts 2014 Lær at lægge indhold på koncernens websteder.
Hvordan gjorde vi i it- gruppen? - Præsentation af skema og resultater.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
 2 elever fra hver klasse fra 4. klasse og op.  2 hold, et hold pr halv år.  Samme organisering som et elevråd.  Kort ansøgning.  Klasselærere er.
IT i undervisningen.
Alle lærertyper i gang med at bruge it i undervisningen
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Reklamemidler og -medier
Velkommen til Grundlæggende Fotokursus!
VUC Erhverv Vestegnen. En verden VUC Erhverv Vestegnen.
Picasa billedbehandling
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Billeder.
Center for Læring o – 6 år. Hvad kan CFL understøtte?
Almen studieforberedelse
Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis
og næste generations it Netværksaften, London Mads Bo-Kristensen Chefkonsulent, ph.d. Uddannelse & Læring Vejle Kommune.
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Hanne Voldborg Andersen Ididakt En god dag for Peter.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skolebiblioteket Materialer Undervisning Informationer Oplevelser Viden Kultur Vejledning mv.
SkoleIntra og faghæfte 48
NYHEDSARTIKLEN Denne præsentation er udarbejdet på baggrund af hjemmesiden Avisen i undervisningen (Nyhedshistorien:2014) og (Design:2014)
Hvad er interaktive animationer Indsætte
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Faghæfte 48 og historie. Foredrag ved Jørgen Mogensen
Animationen laves i PowerPoint. Her er indsat 2 billeder.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Hvad er mediefag? Et nyt fag. Mediefag er: 1. Visuelle og auditive medier 2. Teoretisk arbejde 3. Praktisk arbejde.
Aktionslæring Sprogbaseret læring Greve Anette Vestergaard Nielsen NTS-centeret.
Skriv avis …med mobil, www og tekstbehandling Lavet af Mette Rabæk og Signe Sloth It- færdighedsniveau: For skolens ældste klasser.
Nabosprogsundervisning samt Lyrik og billeder Oplæg til: lørdag den 14. april uge (individuelle overvejelser vedr. nabosprogsundervisning)
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Data intro (Side 1-3 i artiklen: 2. Repræsentation og manipulation af Data)
Velkommen til FLEX10 på.
It i folkeskolens matematikundervisning
Fake news, research og kildekritik
Fake news, research og kildekritik
IT undersøgelse på Breum Skole
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Temadag om vækst og højtuddannet arbejdskraft – Studiejob
Overordnet fokus forløbet
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang

Computer Tablets Smartphones Foto Video Anvendelse og brugen af:

 Superbruger af Google Drev Google præsentation Google dokumenter Google regneark  Fungere som superbruger og vejledere i It for de øvrige elever på skolen  Kunne sammensætte og udfører små undervisningsforløb/manualer i brugen af forskellige programmer  Vurdering og praktisk anvendelse af apps Færdigheder:

 Viden om: computerens opbygning f.eks. GB, CPU, RAM, Pixel osv.  Etik og moral vedr. kommunikation  Kildekritik - informationssøgning og indsamling af data  Handel på nettet Regler og love Rettigheder Emner og temaer:

 Reklamer Trykte Digitale  Plakater  Tegneserier  Tegnefilm (animationer)

 Edutainment Spil - vurdering/analyse Programmering af simple spil eks. Hangman  Musikvideoer Redigering Analyse  Foto Redigering Hvordan tages det gode foto Digitale billeder og billedbehandling

 Hjemmesider Design Programmering  Medier Analyse af indhold  Hvorfor varer en nyhedsspot 26 sek.?  Hvad er en nyhed? Hvorfor er reality TV så populært?  Hvad gjorde det populært førhen og hvad gør det populært nu?

 Lav TV udsendelser/reportage/interview som evt. vises på Kanal Nord og/eller skolens Intra. Ovenstående kunne tænkes at foregå i tæt samarbejde med Ungdomsskolen. Da Ungdomsskolen har lokaler til tv- optagelser mm.

Skoleåret afsluttet med et projekt, hvor der laves en avis (E-avis)  Avisen kan indeholde: Tegneserier Annoncer Reklamer Artikler Analyser/Statistik dvs. der laves en repetition af skoleåret Projekt:

 Jammerbugt ungdomsskole  Media college  AAU - Aalborg Universitet  Kultur og ErhvervsCenteret Jammerbugt  Reklamebureau  Biografer/Film  Nordjyske  Trykkeri Vi vil samarbejde med: