Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe. Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
Advertisements

KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Analyse af rejsekortet for
Humanistundersøgelsen 2007 miniSeminar 6. maj 2008 Flemming Meier, CBS Learning Lab
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
Palliativ indsats til KOL-patienter
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Prioritering.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Fredericia Former Fremtiden Længst muligt i eget liv 3.0
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
BRUGERTILFREDSHEDSUNDERSØGELSE
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Skabelon til EGU-præsentation målrettet unge i målgruppen
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Inspiration og viden i din hverdag Brugerundersøgelse Åbne biblioteker Randers Bibliotek 2012 BCF Middelfart.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Kundeanalyse 2014.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Beboere med anden sproglig eller kulturel baggrund end dansk
Mandag 3. marts januar Borgmester Jannich Petersen, V Udbud og partnerskaber i Gribskov Kommune.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Undersøgelsens omfang
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
2-01.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
Mål på flere niveauer Centralt niveau: Klare politiske mål for centrale velfærdsområder – og mindre detailstyring. Kommuneniveau: Kommunale mål og ansvar.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Danmarks offentlige organisationers omdømme blandt danske borgere
København, den 1. maj 2006 Konverterings- gevinster og tillægsbelåning 2005 Seniorkonsulent Simon Bjerremann Jensen.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13. november 2014 Hotel Nyborg Strand.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
BAR Jord til Bord Psykisk arbejdsmiljø i landbrug, skovbrug og anlægsgartnerier Undersøgelsen er gennemført for Bar Jord til Bord i perioden september.
Powered by Evaluering - Netværkskonference 1. december 2014.
Nye ældre – nye muligheder
Oplæg om kommunale tilsyn 22. jan 2009
Gladsaxe kommune Brugertilfredshedsundersøgelse Januar 2007 SFO.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Velkommen til den automatiske løn vurdering Besvar venligst nedenstående spørgsmål Deres lønregulering vil afhænge af deres svar!!! Klik her.
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Movia Flextrafik - Brugerundersøgelse Telefonundersøgelse foretaget d. 6. oktober til d. 10. oktober respondenter.
Brugertilfredshedsundersøgelse På området for Voksne med Handicap 2015 De små bofællesskaber.
Brugertilfredshedsundersøgelse Voksne med Handicap 2015.
Unipolar depression - Patienter og pårørende 1. Session - Introduktion til undervisningsforløbet.
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Sygedagpenge og ferie Du kan ikke modtage sygedagpenge under ferie, uanset om ferien afholdes i ind- eller udland. Lav altid en aftale med din sagsbehandler.
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Hvordan møder praksis de nye lærere?
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
BLINDE OG STÆRKT SVAGSYNEDES LEVEVILKÅR Muligheder og barrierer for samfundsdeltagelse Anna Amilon, Lena Bech Bojsen, Stine Vernstrøm Østergaard, Anna.
Digitalisering af VEU VEU-udbydernes brug og vurderinger af e-læring og blended learning - surveyresultater FLUID konferencen, tirsdag den 11. december.
BASELINEUNDERSØGELSEN 2015 – forældre til folkeskoleelever
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Hovedresultater af Trivselsundersøgelse 2019
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe

Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden fremgår hvilket område rapporten dækker. På næste side er en vejledning i at læse resultaterne i rapporten. Fra side 4 og frem vises resultater på de spørgsmål i undersøgelsen, der knytter sig til brugernes tilfredshed med hjemmeplejen og brugernes livskvalitet. Resultaterne for Ribe sammenlignes med resultater for hele kommunen. Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Esbjerg Kommune Esbjerg Kommune har i marts 2014 gennemført en brugerundersøgelse blandt af kommunens modtagere af hjemmehjælp. For at forstyrre så få modtagere af hjemmehjælp som muligt samtidigt med at det var muligt at opnå det ønskede antal interview i de enkelte distrikter og teams blev personer forsøgt kontaktet. Heraf kunne 679 personer, ikke deltage (se frafaldsrapport for nærmere beskrivelse af grundene til manglende deltagelse). Der er derfor en reel svarprocent i den samlede undersøgelse på 59,6%. Resultaterne for Ribe sammenlignes løbende, hvor det er muligt, med resultater for hele kommunen. Rapporten giver således indblik i, om tilfredsheden ligger over eller under niveauet for hele kommunen. Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014

I højre side af rapporten sammenlignes distriktets resultater med resultaterne fra Økonomi- og Indenrigsministeriets brugerundersøgelse fra sommeren 2014, hvor det er muligt. I det viste eksempel er den gennemsnitlige tilfredshed 0,2 point højere i Ribe end i Esbjerg Kommune I rapporten vises svarfordelingen på de enkelte svarkategorier, som i eksemplet går fra »Meget tilfreds« til »Meget utilfreds«. Besvarelser i »Ved ikke« indgår ikke i resultatberegningen. I det viste eksempel har 49% svaret »Meget tilfreds«, 41% »Tilfreds«,6% »Hverken tilfreds eller utilfreds«, 3% »Utilfreds« og 2% »Meget Utilfreds« på det første spørgsmål. Af grafiske årsager vises procenttal på under 2% ikke personer har svaret på spørgsmålet. Her tælles personer, der enten har svaret at de ikke modtager den konkrete ydelse, eller har svaret ”Ved ikke” ikke med. Gennemsnitsscoren for spørgsmålet er 4,3. Den højeste score er 5, og den laveste score er 1. Vejledning 02 Gns Antal svar Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Benchmarking gennemsnit Tilfredshed med den modtagne hjemmepleje alt i alt Esbjerg Kommune 2014

Overordnet tilfredshed 03 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Benchmarking gennemsnit Esbjerg Kommune 2014 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvad synes du samlet set om den hjemmepleje, du modtager? ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Den praktiske hjælp samlet set? Den personlige pleje samlet set?964.4 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvad synes du om maden, du får leveret?304.1 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvordan vil du vurdere dit nuværende helbred? Benchmarking gennemsnit

04 Benchmarking gennemsnit Esbjerg Kommune 2014 Tilfredshed med forhold omkring praktisk og personlig hjælp? Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Den praktiske hjælp ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Den praktiske hjælp samlet set? Hjælpen til rengøring? Benchmarking gennemsnit Esbjerg Kommune 2014 Den personlige hjælp ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Den personlige pleje samlet set?964.4 At gå i bad?584.5 Toiletbesøg?184.6 Af - og påklædning?374.5

Tilfredshed med forhold omkring maden 05 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvad synes du om maden, du får leveret?304.1 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvor tilfreds eller utilfreds er du med madens smag?294.1 Hvor tilfreds eller utilfreds er du med madens udseende?284.5 Hvor tilfreds eller utilfreds er du med menuens variation, fx i forhold til årstider, højtider med videre? Benchmarking gennemsnit Esbjerg Kommune 2014 Benchmarking gennemsnit

Tilfredshed med praktiske forhold 06 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Benchmarking gennemsnit Benchmarking andel “Ja” ANTAL SVAR Er det oftest de samme hjælpere, der kommer hos dig?137 Er den hjælp du får, lige god, uanset hvilken hjælper, der kommer i dit hjem? 134 Kommer hjælperne generelt på de aftalte tidspunkter?133 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvordan er kontakten til din kontaktperson i kommunen?653.4 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvad synes du samlet set om den hjemmepleje, du modtager? ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvor tit kommer der hjælpere hos dig? Benchmarking gennemsnit Esbjerg Kommune 2014

Tilfredshed med hjælperne 07 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Benchmarking andel “Ja” Esbjerg Kommune 2014 ANTAL SVAR Er hjælperne venlige over for dig?137 Er hjælperne omsorgsfulde over for dig?136 Udviser hjælperne respekt over for dig?137

Egen mestring 08 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvad synes du om medarbejdernes støtte til at gøre dig så selvhjulpen som mulig i forhold til personlig pleje (bad, toiletbesøg, af - og påklædning)? Hvad synes du om medarbejdernes støtte til at gøre dig så selvhjulpen som mulig i forhold til praktiske gøremål (rengøring, tøjvask, madservice)? Benchmarking gennemsnit Benchmarking andel “Ja” Esbjerg Kommune 2014 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT I hvor høj grad deltager du i at opsætte mål for hjemmeplejeindsatsen? ANTAL SVAR Bliver hjemmeplejen tilrettelagt på en måde så du selv kan deltage? 104 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvordan har din evne til at klare dig selv i de daglige gøremål udviklet sig under hjemmeplejeindsatsen? Benchmarking gennemsnit

Det frie valg 09 Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Benchmarking gennemsnit Benchmarking andel “Ja” ANTAL SVAR Ved du, at du kan vælge frit mellem kommunale og private leverandører af hjemmehjælp? 138 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvor vigtigt er det for dig at kunne vælge mellem kommunale og private leverandører af hjemmehjælp? ANTAL SVAR Ved du, at du kan benytte dig af fleksibel hjemmehjælp?138 Benchmarking andel “Ja” Esbjerg Kommune 2014

Esbjerg Kommune Brugerundersøgelse 2014 Baggrundsoplysninger 10 ANTAL SVAR Køn138 ANTAL SVAR Alder138 ANTAL SVAR Modtager du praktisk hjælp eller personlig pleje?138 ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvor ofte får du praktisk hjælp eller personlig pleje? ANTAL SVAR GENNEM- SNIT Hvordan vil du vurdere dit nuværende helbred? Benchmarking gennemsnit Esbjerg Kommune 2014 Benchmarking gennemsnit