Velkommen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til medlemsmøde 29
Advertisements

Præsentation af materialer på personalemøde
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
Velkommen.
e-bolighandel og e-garanti
Velkommen.
Program Introduktion til selvbetjening på biblioteket Velkomst i mødelokale 1 Overvejelser FØR du går i gang Søgetricks OPGAVER.
Velkommen.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
UU og Jobcentre: hvad virker? Og hvordan?
Dagsorden  Skolebestyrelsen Skolebestyrelsen  Viceinspektøren Viceinspektøren  SSP SSP  Årsplan for dansk Årsplan for dansk Årsplan for dansk  Årsplan.
Informationsmøde om ICS og DUBU Udvikling og implementering af DUBU -
Chefanalytiker, Oxford Research
Integrated Children’s System Ved Ditte Ehrenreich - Specialkonsulent i ICS Metodesekretariatet, Servicestyrelsen Intet er vanskeligere at påtage sig,
Velkommen.
Go´morgen og velkommen Velkomst og præsentation Praktiske forhold Dagens program Formandsmøder – formål og værdi.
Afslut Frem >>
Præsentation af ICS - Integrated Children’s System
EHP - EjendomsHandelsProcesser
Agenda – Velkomst – Præsentation af os og projektet – Præsentation af deltagere – Præsentation af E-Sport og GamingLeague
Relationer – børn imellem
Sprogpakken Introduktion til kurset. Introduktion Velkomst Præsentation –af kursister –af undervisere Registrering/stamoplysninger Film: Taler vi om det.
Præsentation af materialer på personalemøde
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Velkommen til DUBU  Er vi friske? Har vi kaffe?
DUBU oplæg til Interessentanalyse Kommunikationsplan
Oplæg om DUKH og retssikkerhed for handicappede
Biblioteket som læringscenter
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13. november 2014 Hotel Nyborg Strand.
Diigital læring - Den Digitale Erhvervsskole
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
Præsentation af projekt ”Metode- og kvalitetsudvikling i Ungdomsskolernes HU” 31. januar 2013 Line Andersen.
Velkommen Tak fordi I har valgt at deltage i denne session.
Velkommen til informationsaften om overgangen til Hornbæk Skole.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Velkommen. Dagens Program Velkomst og præsentation Gennemgang af Værktøjskassen Pause med kaffe og kage Erfaringer med Værktøjskassen.
Praktiske erfaringer fra Syddjurs kommune ICS og handicap Vibeke Larsen, afdelingsleder –
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
ProFile Borgersag Gribskov Kommune Kommune
Fagchef Fagligt ansvarlig for hele området
Beskæftigelsesregion Midtjylland Møde om det kontrollerede forsøg Mentor til udsatte unge torsdag den 24. maj 2012.
Borgerinddragelse Projekt Vejen til Uddannelse og Beskæftigelse Torsdag den 10.april 2014.
Ungeindsatsen i Center for Erhverv, Uddannelse og Beskæftigelse UU og jobcentrene; et samarbejde om udsatte unge, 3. december 2015 Leder af Ungeporten,
Fyraftensmøde hos LO Århus social og miljøudvalg 26. marts 2015 Anmeldelser fra fagforeninger og AMR om arbejdsmiljøforhold Procedure for anmeldte og uanmeldte.
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
Borgerens oplevelse af den kommunale forvaltning.
Oplæg om DUKH DH - Sønderborg 9. marts Dagens program:  Kort præsentation  Orientering om DUKH  Retssikkerhed  Hvad kan DUKH – opgaver  Henvendelse.
31. januar 2007 Workshop Klinisk kontakt v. Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke Riis, EPJ-koordinator.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Mål og delmål i rehabiliteringsindsatsen.
Ny version af Stofmisbrugsdatabasen Webserviceindberetning 15. november 2011.
Trille Trolle Træning, Kursus 2 Inspirationskursus: For foreninger, der har Trille Trolle træning og ønsker ny inspiration og erfaringsudveksling.
L IDT OM T ÅRNBY K OMMUNE borgere Socialdemokratisk Kommune Gammeldags Kommune på godt og ondt Styr på økonomien Få regler og retningslinjer.
Tilfredshedsundersøgelse
DUBU Ledernetværk 2015 Velkommen.
Velkommen til.
Fastlæggelse af brugermønstre for forskellige roller (Sagsoverblik/Partskontakt) Metodevejledning.
Rollebeskrivelser i Synergi
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
Martin Holmgaard Adm. direktør
Fra anledning til udvikling
§ 18-teamet Socialforvaltningen Center for Socialpolitik og Udvikling
PSK-BYG Projekt ”Nyt klubhus”
Statens HR – Implementeringskoncept
Dagsorden dag 2 Tidspunkterne er ikke faste, men vi skal omkring dette: 09:00 – 10:30      Velkomst, opsætninger og søgninger, sagsbehandlingen. 10:30.
Præsentationens transcript:

Velkommen

Dagsorden Velkomst og præsentation Praktisk gennemgang af handicapsag i DUBU Opsamling og spørgsmål

Dagsorden Velkomst og præsentation Praktisk gennemgang af handicapsag i DUBU Opsamling og spørgsmål -Helle Johansen, ICS og DUBU superbruger Eva B. Lindqvist, ICS og DUBU superbruger -Sætte rammen. Spørge hvem der anvender DUBU, som sagsbehandlingsværktøj til handicapsager allerede -Status på ny udredningsmetode

Hvad kan I forvente Du vil på denne session: Lære om hvordan DUBU kan understøtte rådgiverne i deres daglige arbejde med handicappede børn Gennemgå en handicapsag med anvendelse af DUBU. Et praktisk eksempel på, hvordan man kan arbejde med handicapsager i DUBU Få mere praktisk viden om at arbejde med handicapsager i DUBU Parkeringsplads til spørgsmål, som ikke lige bliver besvaret

Dagsorden Velkomst og præsentation Praktisk gennemgang af handicapsag i DUBU Opsamling og spørgsmål

Hvilke overvejelser har vi gjort os Forskellige arbejdsgange Forskellige kompetencer Forskellig brug af DUBU Begge

Indhold for praktisk gennemgang Oprettelse af handicapsag Førstegangshenvendelse Fra børnesag til handicapsag Løbende aktiviteter i sagsbehandlingen Indsatser og aktiviteter Brugen af forskellige §§  (11, 41, 42, 45, 84) Afslutning af sag    OBS – hvorfor ikke BFU Hvorfor bestemte aktiviteter Oprettelse: pkt. 1 Eva, pkt. 2 Helle Hvordan luk en sag – afslutning, aktindsigt, journal Overgang til børnesag journalrapport inden I lukker sagen

Oprettelse af handicapsag Førstegangshenvendelse Ansøgning Udsend information Modtag information – registrering???? Målgruppevurdering Nyt udredningsværktøj Indstilling/visitation/Kompetence Afgørelse 1-2-3-Eva, 4-5 Helle

Oprettelse af sag Helle – her kan man se hvordan man kan oprette en sag. Det er vigtigt at bruge førstegangshenvedelse da denne er koplet op på andre sagsgange i DUBU. (BFU) En sag kan starte forskelligt alt afhængigt af om det er en merudgifts sag eller en social handicapsag. Her er et eks. På en merudgiftssag. Eva og Helle – Der er delte meninger i forhold til hvilken aktivitet man benytter i forhold til status udtalelser, erklæringer og undersøgelser hvad tænker i? Efter målgruppe vurderingen er det meget forskelligt hvordan en sag skrider frem – Nogle kommuner har egen kompetence, nogen skal her fra videre til godkendelse hos udvalg eller ledere – Men her godt at bruge indstilling da man i princip indstiller. Her efter afgørelse så kan kan vedlægge svar – nogle udvalg skriver selv afgørelser ind ved møder, i andre kommuner sekretær der får referat af møderne og sætter afgørelser ind eller en mail fra leder med godkendelse en rådgiver selv kan sætte ind som afgørelse.

Spørgsmål Hvor mange er enige i, at modtaget dokumentation skal registreres som aktivitetstype undersøgelse? Spørgeleg, ganske kort Evt. henvise til ny arbejdsgruppe vedr. aktivitetstyper

Løbende aktiviteter i sagsbehandlingen Indsatser herunder opfølgning Afgørelse Helle: Også indstilling og bevillingsark (§41 hurra fra índsatser) Arbejdsgange Lolland, al økonomi registreres i DUBU. Betalingsdelen foregår i Opus, hvad med løbende ydelser. Anvender B&V – skal oprettes en gang. Enkeltydelser betales via opus og grundlaget findes i DUBU Vordingborg, 1/1-14, benytter Børn og Voksne

Sociale - Indsatser Helle – Sådan kan man bruge indsatser ved handicappet anbragte børn – bemærk ved indstillings alternativer – Her kan man lave forskellige opdelinger så man kan holde øje med egen kompetence, udgifter til aflastning, anbringelse, supplerende udgifter mv.

Merudgift - Indsatser Helle – her er et eksempel på hvordan man kan bruge indsatser til merudgifter. Vil råde til at man skriver årstal og beskrivelse først under indsats så man hurtigt kan finde frem til den rette. Under ydelser kan man se der er sat taxa kørsel ind som en merudgift, her kan man ligeledes lave et ekstra felt og sætte medicin udgifter ind, et felt mere og evt. merudgifter til vådligger mv. Hvis man benytter at samle alle merudgifter i en ydelse – vil dette ikke kunne fremgå af merudgift blanketten. Hvis man derimod deler dem op og de står som gokendt kan man gå ind i aktiviteter oprette en afgørelse på merudgifter og trykke generer rapport og vælge merudgift skema – så vil der automatisk komme et skema under afgørelse med alle merudgifter listet op, med beregning og den gældende takst.

Afslutning af sag samt tips og tricks Hvordan lukkes en sag – afslutning, aktindsigt, journalrapport Overgang til børnesag Tips og tricks Helle: Når sagen lukkes skal barnet/den uge ændres til borger

Afslut sag eller overfør Helle – Her kan det ses hvordan en sag kan overføres fra Handicap til fx børneteam hvis der vurderes der er behov for fortsat social indsats. I stedet for at bruge afslutning af sag, kommer der automatisk advis når en anden rådgivers navn sættes på sagen. Hvis sagen derimod skal lukkes er det vigtigt at bruge aktiviteten afslutning af sag efterfuldt af at generere først en aktindsigts rapport og her efter en Journal rapport. Dette er vigtigt hvis forældre senere ønsker aktindsigt, da der ikke kan genereres rapporter når sagen er lukket.

Dagsorden Velkomst og præsentation Praktisk gennemgang af handicapsag i DUBU Opsamling og spørgsmål

Kontaktoplysninger Helle Johansen, ICS og DUBU superbruger handiciprådgiver, tlf.: 54676767 e-mail: helj@lolland.dk Eva B. Lindqvist, ICS og DUBU superbruger Adm. sagsbehandler, tlf.: 55 36 20 95 e-mail: ebli@vordingborg.dk

Tak for nu!