PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anskaffelse af ny teknologi
Advertisements

3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
LEAN Akademy.
Præsentation på M3UG 2011.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Lederudvikling.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Usability og interaktionsdesign i en mindre IT virksomhed Infinit 13
Produktion og Logistik
Administrative pejlemærker i BUF
Om kun 3 dage kan du sige goddag til 3 højt kvalificerede kandidater 18 SER Recruitment Østerbrogade 125, 5. sal 2100 København Ø Tlf
Nyt ansvar.
Videndeling med kunderne • Scan∙Jour Captia Brugerforum • Account Manager Mikkel Christoffersen, Scan∙Jour.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Det autentiske menneske
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Thomas’ ledelsesværktøjer
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Udvikling og styring af en virksomhed
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Leder APV v/ arbejdsmiljøkonsulent Maj-Britt Stobberup
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
HØR KØBENHAVNERNE Præsentation for IT Universitetet 6. september 2010.
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Værdi/Trivselsmåling Image Overordnet ledelse Nærmeste leder Samarbejde Det daglige arbejde Løn- og ansættelsesforhold Faglige og personlig udvikling.
Den korte vej fra procesbeskrivelser til it-understøttelse
Rekruttering og fastholdelse Projekt fra 2006 – 2010 Flere delprojekter omhandlende : Samarbejde Image Elevers læring Lederuddannelse Kompetenceudvikling.
Rusmiddelnøgleperson- uddannelse transparenter Trin 2.
Kodeks for offentlig topledelse
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Lise Aaen A A R H U S U N I V E R S I T E T Orienteringsmøde for AU´s tillidsrepræsentanter den 29. oktober - HR-Sporet Den Administrative forandringsproces.
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Effektiviseringer af driften i almene boligafdelinger
Omrejsende ledere - Svendborg Kommunes interne konsulentkorps.
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Camp IB sept sept VELKOMMEN TIL CAMP IB37.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Velkommen 2. seminar om Planlægning af realkompetencevurderinger Den 18. marts 2010 Silkeborg HS.
Sportsmanagement November 2008
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Etableret i 1986 Kontorer i København og Århus > 65 ansatte > 600 kunder i Danmark PBJ A/S Værdifulde relationer Viden gør stærk Sund fornuft Godt købmandskab.
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
at få sund fornuft til sund adfærd….
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Nye tider i Kundeservice Hvad sker der, hvad kan vi forvente os?
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
ERFA – Tiltag og udviklingsområder i Epos HR.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Karakteristika i et projekt Kompleks, ny, unik konceptformulering
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Præsentation af ledelsesværktøjet
De nye it-konsulent- og projektaftaler
forretnings-modeller
Statens HR – Implementeringskoncept
Præsentationens transcript:

PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde Vi sætter fokus på den enkelte brik i virksomheden og bevarer helheden

Dagsorden Hvad er udbyttet af at samle alle HR-processer i ét system? 2 Dagsorden Hvad er udbyttet af at samle alle HR-processer i ét system? Om PBJ Consult Om produkter og ydelser – helheden Rekruttering, datahåndtering, kompetencestyring, dialog og udviklingssamtaler og kursusadministration samt analyse og rapportering Eksempler og cases Afrunding af emnet…

PBJ Consult A/S Etableret i 1986 3 PBJ Consult A/S Etableret i 1986 Kontorer i København, Århus og Litauen +40 ansatte +200 kunder i Danmark

Vision Være førende leverandør af HR-konsulentydelser og -systemer 4 Vision Være førende leverandør af HR-konsulentydelser og -systemer Levere kvalitetsprodukter og yde service af højeste kvalitet gennem gode medarbejdere Være vores kunders strategiske sparringspartner …Og dermed fastholde branchens højeste kundetilfredshed og -loyalitet

PBJ Consults grundholdninger 5 PBJ Consults grundholdninger ”Vores løsninger skal have strategisk værdi, effektivisere og styrke kundens forretningsprocesser samt give varige forbedringer af deres konkurrenceevne” ”Forandring er uundgåelig – Fleksibilitet og hurtig reaktion en nødvendighed”

PBJ Consults produkter 6 PBJ Consults produkter Epos Rekruttering: Web-baseret rekrutteringssystem. Epos Løn: Markedets mest komplette lønsystem. Epos HR: Et system som inkluderer og fokuserer på at servicere og udvikle virksomhedens vigtigste ressource – medarbejderne. Epos Puls: Analyseværktøj til at måle medarbejdernes trivsel på arbejdspladsen. Epos Portal: Systemet som giver mulighed for at tilbyde ”self service” til medarbejdere og ledere, f.eks. tidsregistrering, ændring af personlige data og ledelsesinformation. HR-ydelser: Teamudvikling, lederudvikling og medarbejderudvikling.

7 Epos HR koncept

Epos Rekruttering - brugervenlig og fleksibel e-rekruttering 8 Epos Rekruttering - brugervenlig og fleksibel e-rekruttering Effektiv, professionel og standardiseret rekrutteringsproces Minimalt ressource- og tidsforbrug Adgang for kandidater, HR og chefer m.fl.

Epos Rekruttering - En nem og effektiv e-rekrutteringsproces 9 Epos Rekruttering - En nem og effektiv e-rekrutteringsproces Virksomhedens egen jobportal - integreret i website Nem publicering af jobopslag på www Hurtigt overblik over kandidaterne og deres kompetencer Professionel behandling af alle ansøgninger Effektiv arbejds- og videndeling Minimering af tidsforbrug Fjerner administrative opgaver

Rekrutteringsprocessen - en enkel proces, men mange varianter… 10 Rekrutteringsprocessen - en enkel proces, men mange varianter…

Epos HR Udvidet medarbejderstamdata og CV-database 11 Epos HR Udvidet medarbejderstamdata og CV-database Organisationsstruktur og ledelsesrelationer Dialogprocesser mellem medarbejder og leder Medarbejderudvikling, medarbejdersamtaler, uddannelse Kompetencestyring og -profiler Kursusadministration og evaluering Analyse og ledelsesrapportering

Roller og opgaver i HR 12

HR-ydelser – HR i øjenhøjde 13 HR-ydelser – HR i øjenhøjde Teamudvikling for: Ledergrupper, medarbejdergrupper og på tværs af grupper Team coaching Personlig coaching Kommunikation og konflikthåndtering Alt tager udgangspunkt i arbejdspladsens konkrete dagligdag

EPOS HR – Eksempel fra strategi til handling 14 EPOS HR – Eksempel fra strategi til handling

1) Præsentation/demonstration 15 1) Præsentation/demonstration Præsentation og drøftelse af løsningsmuligheder 2) Kontrakt Udarbejdelse og indgåelse af kontrakt Opsætning af demomodel, afklaring af behov, beskrivelse af krav og planlægning af det videre forløb 3) Workshop 4) Brugeruddannelse Uddannelse af superbrugere i forhold til anvendelse og administration af løsningen 5) Pilotprojekt Afprøvning og test af demomodel med udvalgte medarbejdere og ledere samt vurdering af analyse- og rapporteringsmuligheder 6) Evaluering og beslutning Evaluering af pilotprojekt og demomodel og beslutning om evt. tilpasninger af løsningen 7) Implementering og drift Overgang til drift i forhold til serviceaftale, licensaftale samt evt. installation hos kunden

16 Emne og afrunding: Hvad er udbyttet af at samle alle HR-processer i ét system? Ressourcer og prioritering Planlægning af tid og opgaver Flere delprojekter på vej mod det samlede mål Kommunikation og dialog