Serviceinnovation & Oplevelsesdesign Matchmakinggruppe 17. feb. 2010 Agenda Indledning Diskussion 1. virksomhedsprojekterne 2. Metoder 3. Ledelsen som.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Advertisements

Den lille Mads.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Undersøgelsesdesign – et eksempel
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Problemformulering Hvad sker der i sammenstødet mellem omsorg og administration på en hospitalsafdeling? Hvilken betydning har dette sammenstød for sygeplejerskernes.
Den gode klasse Forældrenes rolle
De 5 knapper DriftEventTværfagligtEnkelt fag Kort tidLang tidGruppeIndividuelInduktivDeduktiv.
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
Arbejds- og Udviklingsgruppe Udviklingsseminar 1
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
Merlivs seminar 27. August 2008
Ungdom det bedste guld - hvordan får vi guldet frem?
Supervision og faglig feedback
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Kommunikation / it.
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
IAA Marketing Management Session 1 forberedelse til: Marketings rolle i virksomheden.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Deltagerstyret undervisning
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Lene Tortzen Bager og Tine Wirenfeldt Jensen
Eksperimenterende undervisning
Cooperative Design. Agenda Introduktion til Cooperative Design Metodegennemgang Gruppearbejde Diskussion Beyond ”the workplace”
Et kursus om it som faglig udfordring og didaktisk mulighed for danskfaget. Ph.d. Jeppe Bundsgaard
Potentialevurdering.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
IAA Marketing Management Session 1 forberedelse til: Marketings rolle i virksomheden.
Introduktion til opgaveskrivning
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
Free Marketing Udarbejdet af: Stephan Rasmussen. Indledning Opgave At identificere mindst tre produkter/services, som har et softwarebaseret free-element.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Dialog om voldsforebyggelse Spørgsmål til medarbejdere og ledere  4 spørgsmål til vores forebyggelse  4 spørgsmål til vores proces etsundtarbejdsliv.dk.
Copyright 2013 © Visuel it ApS Visuel prototyping og agil BPM.
ERHVERVSPHD Mellem universitet og virksomhed Thomas Dyrmann Winkel Erhvervsph.d.-studerende AVV/AAU
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse Rekruttere (segmenter, målgrupper) Min. 2 testpersoner Overvej roller i gruppen – Skift moderator Lav et testmanuskript.
INTRODUKTION Målgruppe: Multiple Sklerose-ramte Formål med projekt: Forøgelse af deres uafhængighed, udfoldelses - og sociale muligheder. Ca skleroseramte.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ergonomi Anchelika V. Skjødt.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Skolebestyrelsen Havnbjerg Skole Skolens Værdisæt – i korte træk Mål “Skolen skal være et sted, hvor alle trives til glæde og gavn for et godt læringsmiljø.”
Agenda Introduktion til projektet Tilgange til HCI Eva Mølgaard Helbæk: Mobile rejsetjenester.
ITAPC 1 Præsentation 6: Presentations. Agenda Motivation Hvordan.
Technology as material in design Johan Redström 2005, Design Philosophy Collection Two.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Arbejdsgruppen: STS projektleder fra Vordingborg STS projektleder fra Næstved STS Tekniker fra Næstved SAPA Projektleder fra Roskilde SAPA Projektleder.
Individualisme – se mig Fællesskab – spejl mig Følelser - føl mig Fornuft - mål mig Selvoptimering Værdifællesskaber Selvskabelse Fornuftsfællesskaber.
@CRMUG Agenda  9:00 -10:00 Velkomst og bordet rundt  10:00 -10:15 Pause  10:15 -11:45 Indlæg v/Henrik Jensen  12:00 -13:00 Frokost  13:00 -14:00.
Skriv hver især jeres tanker på post it… Hvad tænker du om Innovation? I har 5 min.
GLADSAXE KOMMUNE dagtilbudsområdet.
SUF - gevinstrealisering
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Hvad er det, og hvorfor er det vigtigt?
Møde i netværk VEST Jens Bærild Hansen
Fagligt udviklingsforløb om e-ressourcer – pust nyt liv i formidlingsarbejdet 11. september 2018.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
forretnings-modeller
Annual Investment Review
Præsentationens transcript:

Serviceinnovation & Oplevelsesdesign Matchmakinggruppe 17. feb Agenda Indledning Diskussion 1. virksomhedsprojekterne 2. Metoder 3. Ledelsen som designere Næste møde Rundvisning

Erfaringsudveksling og inspiration Løse problemer undervejs og hæve barren Værdiskabende… *Dele kompetencer *Projektempiri *Formidling & spredning *Holde hinanden til ilden Formål med matchmakinggrupper

Krydsfeltet ServiceinnovationOplevelsesdesign Brugeren er central

Diskussion Processens tre trin: 1. Afsøg 2. prototype 3. test *Virksomhedsprojekterne - Hvor er vi? *Hvornår giver det mening at beskæftige sig med oplevelsen? *Hvad vil vi spørge brugerne om vedr. oplevelser og services? Hvilket nyt produkt/service Hvilken proces Hvilken immateriel service Hvilken oplevelse ? Hvordan?

Diskussion: Det kritiske blik Hvornår har vi gjort nok for at skabe en god service og dermed oplevelse? Kan vi altid stole på brugerens udsagn? Hvilke metoder bruger vi til at sikre os valide tilbagemeldinger fra brugeren?

Diskussion: ledelsens rolle De tre tilgange Hvordan integreres oplevelsesdesign bedst i ledelsens arbejde? Kan man skabe en synergi mellem beslutningstagning i ledelse og designfasen? Oplevelsen som proces - Serviceinnovationer Brugeroplevelsen - Skab rummet/ kampagnen for professionelt og bruger- samarbejde Ledelsen som designere

Tværfaglighed KommunikationKognitionAdfærdMarketingÆstetik Forbruger- sociologi Teknologi

Næste gang