Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMargrethe Lauritsen Redigeret for ca. et år siden
1
Agenda Introduktion til projektet Tilgange til HCI Eva Mølgaard Helbæk: Mobile rejsetjenester
2
Om projektet ” Hvordan kan man, med udgangspunkt i brugerens behov, designe et mobilt koncept, der kan forbedre oplevelsen af en rejse?” Nuværende adfærd Hvilke behov findes? Hvilke er de vigtigste? Kan man opfylde behovene med mobil teknologi? Eva Mølgaard Helbæk: Mobile rejsetjenester
3
Tilgange til HCI Usability Brugercentreret design User experience design (Oplevelsesdesign) Eva Mølgaard Helbæk: Mobile rejsetjenester
4
Usability Effectiveness Efficiency Satisfaction Eva Mølgaard Helbæk: Mobile rejsetjenester
5
Brugercentreret design Inddragelse af brugere i designprocessen Ethnography Coherence Contextual design Participatory design Eva Mølgaard Helbæk: Mobile rejsetjenester
6
Brugercentreret design Typer af brugere Primære Sekundære Tertiære Eva Mølgaard Helbæk: Mobile rejsetjenester
7
Brugercentreret design Fordele Forståelse for behov og begrænsninger Sikkerhed for brugbarhed Tilfredshed Ejerskab Mindre redesign Mere kreative løsninger Ulemper Ressourcekrævende Involverer mange mennesker Måske for specifikt Brugere er ikke eksperter Eva Mølgaard Helbæk: Mobile rejsetjenester
8
UX ”Design for pleasure rather than for absence of pain” (Hassenzahl & Tractinsky 2006) Et menneskeligt perspektiv Fokus på positive oplevelser Person - produkt - kontekst En del af hele pakken Eva Mølgaard Helbæk: Mobile rejsetjenester
9
Oplevelsesdesign Konkretisering af oplevelsesøkonomiske idealer Sanser Meninger Emotioner Kognitioner Underholdning, indsigt, erfaringsdannelse Noget nyt - og noget gammelt Eva Mølgaard Helbæk: Mobile rejsetjenester
10
?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.