Drejebog Program Café-debat metode Praktiske forhold Intro Cafedebat

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overordnet målsætning:
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Portfolioeksamen Studieområde 2
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Struktur: ”Quiz og byt”
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Grundlæggende IT, niveau G
Arbejdspladsudvikling
Bytte   PowerPoint  .
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Kvantitative metoder
Konsensusprocessen.
Mødeledelse og deltagelse
”Hvordan kunne vi også arbejde med teksterne?”
At udforske sin egen praksis
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Drejebogen til eksamen på idræt B
23. februar 2009 Dias 1 Studie- og Karrierevejledningen Humaniora Læsegrupper Mødeledelse og planlægning Studie- og karrierevejledningen Humaniora Ea Feldfos.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Relationer – børn imellem
Hvad er mål/resultat (output)?
Kommunikation Intern kommunikation
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? FREMTIDENS KVALITETSSIKRING: HVAD VI VED STØTTER KVALITET Miljøvurderingsdag
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Nyt fra forskningen – med fokus på kvalitet og kvalitetssikring Lone Kørnøv ’Miljøvurderingsdag 2014’, august /14Lone Kørnøv, DCEA.
KREDSEN I CENTRUM Forenkling. ENKELT OG OVERSKUELIGT Grundlæggende konflikt mellem tid til familie og tid til FDF Vi skal gøre FDF-hverdagen enkel og.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 1: HVAD ER KVALITETEN AF REDEGØRELSEN? Miljøvurderingsdag
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 2: HVORDAN KAN KVALITETEN ØGES? Miljøvurderingsdag
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Fordomme om malerfaget.
Dialog om voldsforebyggelse Spørgsmål til medarbejdere og ledere  4 spørgsmål til vores forebyggelse  4 spørgsmål til vores proces etsundtarbejdsliv.dk.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Opsamling Screenings Session Miljøvurderingsdag 2014.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
SKRIVEFAGET Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 4: Diskussion.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Introduktion til første lektionsstudie. Uddannelsesplan.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Mødeledelse og deltagelse Nyremedicinsk Afdeling Y.
Velkommen tilbage modige opdagelsesrejsende! Troværdige observationer fra xx modige opdagelsesrejsende ved hjemkomsten fra fem dage på [arbejdspladsens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Læring gennem registrering og indberetning
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Den gode tone Lse.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Den gode tone Lse.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Den gode tone Lse.
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Drejebog Program Café-debat metode Praktiske forhold Intro Cafedebat Afrunding Efter dagen udsendes eventuelt referat eller skrives en artikel. Café-debat metode Derefter er der fire runder med spørgsmål, hvor deltagerne bevæger sig mellem forskellige emner hvert 15-20’nde minut. Deltagerne bedes notere svar på svar-dokumenter ved hvert bord. Alle deltagere skal rundt til alle borde. De vælger selv hvor de går hen, når klokken ringer, men der er kun x pladser ved hvert bord (deltager antallet delt med 3 eller 4 afhængigt af hvor mange der bliver). Det anbefales at vvm folk følges ad rundt og smv folk følges ad rundt. Praktiske forhold Der forberedes fire cafeborde. På hvert bord placeres (tapes) en seddel med et tema og spørgsmål. På hvert bord placeres svardokumenter.

Anvendelse Hvordan har I lavet Jeres skema? Hvordan bruger I skemaet? Hvem udfylder skemaet? Hvem kvalitetssikrer? Hvordan præsenteres resultaterne? Hvilken respons får I fra andre (borgere, bygherrer, myndigheder) Har I altid gjort det på denne måde?

Formål Hvad er formålet for Jer med at bruge et screeningsskema? Opfylder skemaet behovet? Er skemaet nødvendigt? Hvilke fordele opnås ved at bruge et skema? Hvad misser I? Opdager I forhold, som I ikke havde forventet på forhånd? Er det et redskab som gør Jer selv klogere på projektet/planen eller er det alene oplysning overfor andre/opfyldelse af loven?

Erfaringer Hvad virker godt/skidt med Jeres skema? Er der dele der er sværere at udfylde end andre? Hvad gør I ved tilfælde af usikkerhed? Hvilke dele fungerer særligt godt?

Feed Back Læs hinandens skemaer igennem og stil spørgsmål til Indhold Opsætning Sammenlign skemaer og diskuter forskelle og ligheder Er der noget I overvejer at gøre anderledes fremover?

Anvendelse Hvordan har I lavet Jeres skema? Hvordan bruger I skemaet? Hvem udfylder skemaet? Hvem kvalitetssikrer? Hvordan præsenteres resultaterne? Hvilken respons får I fra andre (borgere, bygherrer, myndigheder) Har I altid gjort det på denne måde?

Formål Hvad er formålet for Jer med at bruge et screeningsskema? Opfylder skemaet behovet? Er skemaet nødvendigt? Hvilke fordele opnås ved at bruge et skema? Hvad misser I? Opdager I forhold, som I ikke havde forventet på forhånd? Er det et redskab som gør Jer selv klogere på projektet/planen eller er det alene oplysning overfor andre/opfyldelse af loven?

Erfaringer Hvilke dele fungerer særligt godt? Hvad virker godt/skidt med Jeres skema? Er der dele der er sværere at udfylde end andre? Hvordan bruger I skemaet? Hvad gør I ved tilfælde af usikkerhed? Hvilke dele fungerer særligt godt?

Feed Back Læs hinandens skemaer igennem og stil spørgsmål til Indhold Opsætning Sammenlign skemaer og diskuter forskelle og ligheder Er der noget I overvejer at gøre anderledes fremover?

Screenings session Miljøvurderingsdag 2014 Opsamling Screenings session Miljøvurderingsdag 2014

Formål Kommunikationsredskab – minimere konflikter og unødige spørgsmål (nogle sender skemaerne med når beslutning offentliggøres) Kan også bidrage til åbenhed I forvaltningen Proces-/arbejdsredskab – nemt at sætte kryds der hvor der skal udfyldes af forskellige. Huskeliste – sikre at vi kommer omkring alt, hurtigt identificere hot-spots Kan bidrage til scoping, hvis godt udfyldt

Anvendelse Stjernehøringer Forskelligt om der er een der udfylder eller om dokumentet sendes rundt til relevante myndigheder til udfyldelse I forbindelse med kommunikation med andre myndigheder I forbindelse med begrundelse af beslutning

Erfaring Godt at evaluere skemaet med mellemrum Skema er godt hvis det følges op af beskrivelse, ellers kan det blive for tyndt Ren prosa er mindre nemt at overskue Offentliggørelse af skemaet kan være hensigtsmæssigt men kræver overvejelser omkring formulering og opsætning Det der virker skidt er hvis skemaet danner forvirring hos borgere, hvis de er formuleret til intern brug Godt arbejdsreskab – mindre godt kommunikationsredskab