Strategi for KDY 2012-2015 Med rød er enten mission eller vision.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VI HJÆLPER UDSATTE BØRN OG UNGE
Advertisements

Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Præsentation af mig selv
Breddeidrætsudvalgets betænkning •Foreningsidræt •Kommerciel idræt •Selvorganiseret idræt •Institutionsidræt •Offentlig idræt.
der var engang behandlingspsykiatri Idræt og motion – en ny vej
Visioner for og mål for KDY
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
FægteKlubben Trekanten Vordingborg. Det vil vi kunne tilbyde : • Fægtetræning for - B&U, bredde, talent og elite. ( mindst 2 træningspas om ugen for alle.
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Udvikling af beboerdemokratiet
Visioner og mål for KDY Strategiplan
Produktion og Logistik
Brøndby den 10. april 2007 Forældrerekruttering Teddy Pedersen Haderslev Fodboldklub DIF - Breddekonsulenttræf.
Forældremøde X årgang.
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
Vision 2010 W W W. S T J E R N E S P E J D E R. D K.
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Alle har ret til en aktiv fritid -uanset social status.
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
udarbejdet af GLADSAXE ISHOCKEY
FBUs visionsplan 2015.
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Det helt grundlæggende: Udvikling Kammeratskab Aktivitet Engagement.
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Per Hylander Dronninglund Rotary klub siden 1991 Guvernør D Formand for Rotary Danmark Distriktstræner D Rotary Coordinator.
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
Hvad skal vi tænke igennem og beslutte ? Strategi for Højbjerg Badmintonklub frem mod 2010 Opgave.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Integrationsministeriets puljer København, 27. august 2010.
Repræsentantskabsmøde Idrættens Samråd Program for aftenens repræsentantskabsmøde Velkomst IS beretning for året der er gået Debat om beretningen.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Generalforsamling JTU. 10/ Bestyrelsens beretning v/Formand John Sloth.
1 Vision – Mission - Værdier - Mål – Midler - Politikker.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Stenderup Kirke Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål.
A A R H U S U N I V E R S I T E T U N I V E R S I T Y O F A A R H U S Lauritz B. Holm-Nielsen| 2 Aarhus Universitets Strategi
NYBORG SEJLFORENING STRATEGIPLAN x 900.
Thurø Sejlklub J 70 projekt ”Vi har én båd og er godt på vej med nummer to” VELKOMMEN TIL J70 – AFTEN 18. Januar 2016.
Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.
Dansk Rugby Unions Udviklingsplan Kerneværdier Passion Rugbyfolk har en enorm begejstring for sporten. Rugby genererer spænding, engagement,
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Mission HVORFOR er vi her og hvad vil vi opnå ? DVL skaber gode vandreoplevelser for hele livet, hvor vi får mere end vandring Socialt samvær Det er sikkert.
FIA Breddeklubudvikling Forventningsafstemning - MAR 2011 Processen sådan gør vi Mission & visioner Værdi- grundlag Organisation Funktions- beskrivelser.
Cph Volunteers Giv en hånd til København. Derfor er vi her : For at kvalificere København til på bedre vis at kunne håndtere primært store, internationale.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Målsætning og strategi Sejlklubben Lynæs Sejlklubben Lynæs 1.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Kommunikationsansvarlig
Se mere om L21 ansøgning på
Velkommen til generalforsamling 2. marts 2018 !
Skole-reform Skolesamarbejdet Motion og bevægelse.
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
BADMINTON Netværksmøde foråret
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Præsentationens transcript:

Strategi for KDY Med rød er enten mission eller vision

Visioner og mål for KDY KDY vil fremme sejlsporten i Danmark og Internationalt ved at gøre sporten tilgængelig og attraktiv KDY vil konstant sætte nye standarder for kvaliteten og udbuddet af klubbens tilbud KDY vil være den bedste sejlklub for medlemmer, sponsorer og andre interessegrupper KDY’s mål for ungdomsarbejdet er ”at skabe sunde og dygtige børn/unge som sejler for livet”. Sømandsskab, kammeratskab og fællesskab er nøgleord KDY har mål om et tæt samarbejde med erhvervslivet KDY vil adskille sig fra andre sejlklubber gennem den royale relation KDY har ingen tolerance over for nogen form for doping og præstations-fremmende misbrug KDY er for alle inden for sejlsport uanset alder, niveau og hvilken form for sejlads, der dyrkes. 2

Royal Sailing Academy At uddanne og udvikle sejlere RSA skal kunne rumme al undervisning i KDY - praktisk og teoretisk RSA vil i strategiperioden bestå af følgende: - Ungdom - Kursusafdelingen uddanner og videreuddanner voksne i færdighedskurser, bådhåndtering, tursejlads, kapsejlads, storbåd & duelighed - Sejlerskolen (klassik) som uddanner voksne med afsluttende duelighedsprøve - Matchrace Centeret uddanner voksne til storbåds sejlads, kapsejlads og matchrace RSA udstyr og både skal være vedligeholdt og af høj kvalitet RSA har instruktører der sikrer en høj og ensartet kvalitet RSA vil tilbyde autoriserede kurser, seminarer og foredrag som afholdes i forhold til en årligt fastlagt kalender Ud over lærdom om sømandsskab tilbydes kammeratskab og fællesskab til vands og til lands samt sociale aktiviteter RSA’s mission er at øge kendskabet til mulighederne i sejlsporten og højne uddannelsesniveauet af såvel unge som voksne inden for alle aspekter af sejlsporten 3Strategiplan

Ungdomsarbejde – delstrategi for RSA Fastholdelse af positiv udvikling i UC Rungsted ved udvikling af jolleafdeling fortrinsvis med 29er og Laserjoller. Etablering Sailing College i Rungsted i samarbejde med NGG Udvikling af tilbuddene på Skovshoved havn vil have stor fokus de kommende år. Udvikling af jolleafdeling vil have prioritet Sikkerhed til søs, er et prioriteret element i alle aktiviteter Tilbud til alle sejlere om sejlads hele ugen At sikre en løbende udvikling af trænere Fremme interessen for sejlsport blandt børn og unge i alderen 8 – 25 år Have fokus på at sejlsport er en dannelsessport med kammeratskab, kvalitet, ansvar, uddannelse og et sejlermiljø, året rundt til lands og vands Fastholde sejlere i alderen 14 – 25 år ved at udvikle tilbud og integration i forhold til klubbens øvrige aktiviteter 4Strategiplan

Elite- og talentarbejde (OL) Tæt samarbejde med Skovshoved Sejlklub, Hellerup Sejlklub, Dansk Sejlunion, Gentofte Kommune og Hørsholm Kommune At sikre at Kraftcenteret markerer sig som et af verdens førende elitecentre, målt på resultater Vi støtter/satser primært på klasser hvor vi har min. 3 både Kraftcentret skal rumme de nødvendige faciliteter både til vands og lands Sikre fuldtids træner kapacitet, suppleret med specialist trænere Skabe økonomiske rammer for KDY’s sejlere gennem sponsorstøtte og hjælp til sponsorstøtte bl.a. gennem OL-fonden Løbende uddannelse og rekruttering af trænere Talentcenter i Rungsted for Laser-joller Team Danmark Kraftcenter Øst – er samlingspunkt for egne og regionens talent- og elitesejlere 5 Strategiplan

Kapsejlads/Events Nye kapsejladsaktiviteter skal have 150 årsjubilæum i 2016 som perspektiv Vi arbejder med at udbrede sejlsporten gennem samarbejde med klubber landet over Kapsejladser/Events med involvering af KDY sker på økonomiske rentable vilkår og har et højt professionelt niveau til vands og til lands, ofte i samarbejde med sponsorer og andre klubber Vi ønsker, at skabe opmærksomhed om vores aktiviteter gennem aktiv kommunikation og formidling på et højt niveau Kapsejladserne/Events skal være en positiv og unik oplevelse for sejlere, andre interessenter og tilskuere Vi vil arbejde på uddannelse og udvikling af kapsejladshjælpere inden for alle kompetenceområder Events forankres efter behov i en projektstyringsgruppe sammensat af daglig ledelse Vi vil fremme sporten ved at arrangere kapsejladser - lokale, nationale og internationale stævner og særlige events. 6 Strategiplan

Cruising Fremme af cruisingaktiviteterne igennem havnerepræsentanter. Cruising skal skabe sammenhold gennem socialt samvær og fremme tursejlernes maritime forståelse og færdigheder Cruising planlægger ture og giver medlemmerne unikke muligheder for fælles oplevelser såvel i Danmark som i udlandet Cruising giver værdi til medlemmerne ved at inspirere og berette i tekst og billeder om tursejlads – blandt andet til møder, på nettet og i blade Cruising gør en særlig indsats for en ny generation af tursejlere, for børnefamilier og for motorbådssejlere Cruising er et tilbud til medlemmer i alle aldre, der vil sejle tursejlads 7Strategiplan

Cruising (fortsat) Cruising iværksætter tiltag for sejlere uden for Øresundsregionen gennem at inddrage provinssejlere - medlemmer såvel som ikke medlemmer - i planlægning og gennemførelse af blandt andet Cruisings sommerture Cruising fremmer kendskabet til og interessen for langturskonkurrencer og 24-timers sejladser Cruising samarbejder med de nordiske søsterklubber om fælles initiativer som f.eks. Vikingetræf Cruising søger at udbygge det nordiske samarbejde. Cruising fremmer det internationale samarbejde gennem tætte relationer til blandt andet ICOYC, Cruising Association og Deutscher Segler-Verband Cruising tager initiativer til at fremme samarbejdet med andre KDY aktiviteter som f.eks. Royal Sailing Academy Cruising skal aktivt søge rekruttering blandt deltagerne i klubbens andre aktiviteter Cruising iværksætter, også uden for sejlsæsonen, sejlerrelaterede aktiviteter af såvel faglig som af mere underholdende og/eller social karakter 8Strategiplan

KDY vil indgå aftaler med udvalgte betydende sejlklubber i udlandet med henblik på gensidigt tilbud om relevante serviceydelser til gavn for KDY’s medlemmer KDY vil opretholde kontakt til de væsentlige internationale klasseorganisationer og ISAF for bl.a. at tiltrække og afholde betydende internationale stævner KDY vil være i dialog med internationale interesseorganisationer, ICOYC i særdeleshed og relevante industrier KDY´s internationale strategi KDY vil bevare og udbygge sine internationale relationer til gavn for klubbens medlemmer og samarbejdspartnere. 9Strategiplan

Administration Administrationen er ansvarlig for den daglige drift af klubben. Administrationen er klubbens driftsorganisation – og skal dermed skabe indtægter, styre klubhuse, flåden, infrastrukturen inkl. IT Administrationen er ansvarlig for løbende at forsyne bestyrelsen med overblik over indtægter, udgifter, investeringer og finansiering Organisationen skal løbende opgraderes og udvikles, således at vi har de rigtige ressourcer KDY ønsker at have ansatte ledere og medarbejdere som sammen med frivillige yder en professionel service, som gør KDY til den bedste sejlklub for medlemmer, sponsorer og andre interessenter 10Strategiplan

Administration - fortsat KDY skal være et spændende og sjovt sted at arbejde – arbejdsglæde skal løbende monitoreres Administrationen vil i de kommende år arbejde på udvikle den nye organisation, som består af to teams; et administrationsteam og et aktivitetsteam Administrationen vil fortsat have fokus på optimering og omkostningsstyring 11Strategiplan

Kommunikation og branding Målgrupperne er medlemmer, sponsorer, danske sejlere, offentligheden og andre interessenter KDY stræber mod elektronisk kommunikation hver uge, med ”Sejlsport” som klubblad med ”landsdækkende & internationalt indhold” Udenlandske medlemmer modtager opdateringer i form af elektroniske- og trykte medier Alle aktive i bestyrelse og udvalg har pligt til at bidrage, direkte eller via en ”redaktør” i overensstemmelse med retningslinjer fastlagt af kommunikationsudvalget KDY’s aktiviteter er branded i henhold til den enhver tid gældende brandingmanual KDY skal være et anerkendt brand med klare værdier, som stemmer overens med visioner og strategier 12Strategiplan

Økonomi Administrationsomkostninger skal som udgangspunkt afspejle kontingentindtægterne Kapsejladsaktiviteterne skal som minimum give et nulresultat, men forventes at give et overskud Medlemskontingent skal afspejle vores attraktivitet med udgangspunkt i andre sejlklubber i Danmark Klubbens indtægter skal være balancerede. KDY skal have et økonomisk beredskab, så vi undgår at blive økonomisk sårbare Hver enkelt aktivitet planlægges med tilhørende godkendt budget KDY’s medlemsaktiviteter vil som udgangspunkt være helt- eller delvist deltagerfinansieret 13Strategiplan KDY’s økonomi skal sikre gennemførelsen af klubbens ambitiøse visioner og mål

Sponsor- & partnerskaber KDY vil tilbyde veldefinerede koncepter som klart definerer ydelsen KDY satser på langsigtede, integrerede samarbejder KDY er selektiv og stiller krav til sponsorerne KDY er fleksibel, kommerciel og professionel i sponsorsamarbejdet KDY arbejder med sponsorkoncepter, der knytter nær personlig relation til sponsorerne og deres familier KDY arbejder med følgende sponsorkategorier: 1.Club Royal partnere 2.RSA sponsorer 3.Aktivitetssponsorer 4.Eventsponsorer 5.Sponsorer (f.eks. mediesponsor, leverandør-sponsor eller relationssponsor) 6.Udstyrssponsorer 14Strategiplan KDY ønsker at være den mest attraktive sejlklub for sponsorer

Tuborg Havn Tuborg Havn er kendetegnet ved en fleksibel og personlig service for havnens faste brugere Havnen skal løbende markedsføres overfor potentielle brugere, såvel gæstesejlere og bådeejere Havnen fremstår altid i præsentabel stand, der afspejler prisniveauet Klubhuset indgår som en naturlig og integreret del for havnens brugere Tuborg Havn skal være en attraktiv destination for turbåde, der ønske at besøge København Havnen skal have grill og andre relevante gæstesejler faciliteter koncentreret i området omkring Klubhuset Tuborg Havn skal være en attraktiv facilitet for eksklusive bådpræsentationer eller mindre bådudstillinger (3-5 både) 15Strategiplan Tuborg Havn skal udvikles til Danmarks mest attraktive havn for eksklusive både

Restauranter, klubhuse og klubliv Løbende udbud af medlemsarrangementer i klubhusene til gavn for medlemmerne både vinter og sommer Løbende medlemstilbud af arrangementer udbudt af sponsorerne og samarbejdsparter Mere afslappet miljø – medlemsopholdssted der ikke er opdækket og med f.eks. Sejlblade, afslappet stemning etc. Fordele ved brug af sejlklub – i restaurant eller reserveret område Optimal fordeling af klub og retningslinjer for lokale udlejning Skabelse af maritimt klubmiljø i Rungsted 16Strategiplan Klubhusene på alle tre stationer skal være et centralt omdrejningspunkt for klublivet i KDY

Både og udstyr KDY’s materiel fremstår altid up to date. Kan de ikke det skal det afhændes eller opmagasineres DS 37 skal overtid i højere kun anvendes til VIP-sejladser og andre events J-80 flåden skal udbygges Et 29er tilbud evt. som en del af medlemstilbuddene i Rungsted Ynglingsejlads er en del af medlemstilbuddene 17Strategiplan Både og anden udstyr skal sikre et varieret tilbud, der kan matche medlemmernes behov