Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Digital Offentlig Byggesagsbehandling ABT-fondsprojekt med Gladsaxe, Gentofte, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal, Vejle og Århus EBST og KL DOB MAJ KONFERENCE.
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
FORFRA – Majmøde 2014 Patron Driven Acquisition (PDA) v/Sannie H. Christensen Den 22. maj 2014.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten (flere niveauer findes), brug forøg listeniveau For at få venstrestillet tekst.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Gate 21 – Fælles DNA Gate 21 – Fælles DNA • 31. marts 2014 • Jørgen Lindegaard Olesen, PlanEnergi.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Synlig ledelse i krisetid
En præsentation af Senior Erhverv Nordsjælland
Fremtidens markedsføringsplatform
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Elevernes digitale dannelse
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Valgt som bedste forretnings mulighed i 2012 og 2013 Valgt som bedste forretnings mulighed i 2012 og 2013.
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
Forslag til Kommuneplan 2009 Nye Spor messen Planloven Stærk styring af kommunens handlemuligheder Muligheder: • Bymidte – dagligvarer max
Klima og bæredygtighed
Forøg din værdi som konsulent
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
Dansk e-handel anno 2011 Annette Falberg FDIH.
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Pinpoint.
Generalforsamling 20. marts 2014
NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV.
Udvikling i landet bag motorvejen Workshop 3: Vilkårene for erhvervsudvikling i udkantsområderne Direktør Lars Enevold Pedersen.
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
Landdistriktspolitik - i en ny forvaltningsstruktur?
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Input til tænketank om Fremtidens biblioteker Danmarks Biblioteksforening, Vartov den 25. april 2012 Biblioteker og biblioteksbrug i tal.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
Fairtrade Business Brunch 2010 Dansk Erhverv. Ansvarlighed – hvorfor er det interessant for virksomheder? Attraktivt for medarbejdere 90% Bedre omdømme.
Hvad bruger vi mobilen til nu? Hvad kommer vi til at bruge den til i ”morgen” / Martin Lausten.
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
Agenda Brug af NemHandelsregistret eOrdrer Compliance på rammeaftaler Datakvalitet i faktura Vejledning til UTS PEPPOL gateway Nordisk Forsendelsesadvis.
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
edgemo summit Session: ”Skomagerbackup”
Indhold Kort om sundhedsprofilen Hvad kan man bruge sundhedsprofilen til? Udvalgte data Hvordan skal den læses? Kommunikationsstrategi 2.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Opgave 2 24 Opgave 23 Opgave 22 Opgave 21 Opgave 20 Opgave 19 Opgave 18 Opgave 17 Opgave 16 Opgave 15 Opgave 14 Opgave 13 Opgave 12 Opgave Opgave.
Børn og unges sociale liv online
Lær at søge bedre på nettet
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Erhvervssammenslutningen. Velkommen Udviklingshus med fokus på digital forretningsudvikling Etableret i medarbejdere Altid selvfinansierende AAA.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.

Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Cross Channel - Tidens største trend.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Koncepter og butikskæder
Parametermix - distribution
Klar til Smart Vækst – Udbredelse af smart city løsninger i DK – fokus på smart affaldsindsamling Jesper Bøttcher Gate 21.
Fremtidens bibliotek ”Folkebiblioteket – uden bøger”
Præsentationens transcript:

Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder

2 Hvem er vi ? Detailhandlens udfordringer og digitale muligheder v/Hans Jørgen Albertsen Den digitale forbruger og ”sandhedens øjeblik” v/Christian Kongsted Cases på digitale løsninger i detailhandlen v/Christian Kongsted Agenda

“ “ O M NETBOOSTER AGENCY

4 Etableret i 1998 Full service kommunikations bureau med digital fokus En del af NetBooster Group med hovedkontor i London 450 medarbejdere fordelt på 15 kontorer i 9 lande Stærk Nordisk profil med kontorer i København, Århus, Stokholm og Helsinki (Oslo ) Fokus på Brand Involvement og conversion Om NetBooster

“ “ SÅDAN ARBEJDER VI

”How every agency should be”

“ “ D ETAILHANDLEN I DAG ER UDFORDRET 7

8 Udvalgsvareforsyningen 2012 I dag 210 byer med mere end indbyggere og forsyning af udvalgsvare på et vist niveau. Udvalgsvare består bl.a. af: - boligudstyr - beklædning - sko - optik - boghandel - hårde hvidevarer - apotek - materialist mv. Endvidere komplementerende: - dagligvare - shoppingcentre - oplevelsesprodukter - forlystelser I dag 210 byer med mere end indbyggere og forsyning af udvalgsvare på et vist niveau. Udvalgsvare består bl.a. af: - boligudstyr - beklædning - sko - optik - boghandel - hårde hvidevarer - apotek - materialist mv. Endvidere komplementerende: - dagligvare - shoppingcentre - oplevelsesprodukter - forlystelser Kilde: ICP

9 Udvalgsvareforsyningen 2025 I morgen: Hvis man ikke gør noget: - udvalgsvare forsvinder gradvist - dagligvarehandlen indskrænkes - vareudbuddet koncentreres til få større udvalgs- og dagligvarebutikker - byerne “tørre” ud - øvrigt erhverv flytter mod de regionale byer - borgerne rykker mod aktive byer Hvad kan det medføre ? - flere udkantsområder - øget krav til politisk mod og visioner - fokus på brancheglidning - fokus på nye kombinerede butikskoncepter - fokus på lokale oplevelser kombineret med handel - fokus på synlighed og online aktiviteter : I morgen: Hvis man ikke gør noget: - udvalgsvare forsvinder gradvist - dagligvarehandlen indskrænkes - vareudbuddet koncentreres til få større udvalgs- og dagligvarebutikker - byerne “tørre” ud - øvrigt erhverv flytter mod de regionale byer - borgerne rykker mod aktive byer Hvad kan det medføre ? - flere udkantsområder - øget krav til politisk mod og visioner - fokus på brancheglidning - fokus på nye kombinerede butikskoncepter - fokus på lokale oplevelser kombineret med handel - fokus på synlighed og online aktiviteter :

“ “ H VORDAN BØR DETAILHANDLEN TRÆDE IND I DE NYE TIDER ? 10

“ “ KAN E - HANDEL KOMPLEMENTERE DE FYSISKE BUTIKKER ? 11

12 Detailhandlen er faldet med 13% siden 2007 E-handlen er i dag ca. 15% af den samlede detailhandel E-handlen er steget fra 32 mia. (2009) til 53 mia. (2012) Danske forbruger brugte ca DKK på e-handel (2010) Forbrugerne køber mere end 20 % i udenlandske e-butikker Børnefamilier og 50+ bruger flest penge på e-handel Om 10 år forventes 50% af detailsalget at forgå som e-handel Facts om e-handel

13 Kilde: Det er mere og mere almindeligt, at integrere e-handel med andre salgskanaler

14 Man er fortrolig med e-handel

15 Varegrupper på e-handel

16 Motivation for e-handel

“ “ MARKEDSFØRINGSSTRATEGIER I EN DIGITAL VERDEN

18 Op mod 90% varesøgning forgår i dag på internettet Forbrugeren søger i dag efter: Sted Åbningstider Udvalg Pris Størrelse Farver Specifikationer Events/Udsalg Internettet og detailhandel

“ “ … OG HANDLEN FOREGÅR DEREFTER OFTE FYSISK I BUTIKKEN

“ “ DET ER DERFOR VIGTIGT AT VÆRE TILSTEDE OG SYNLIG PÅ NETTET !

“ “ OG DER ER ET “ STRØG ” PÅ NETTET … ER DU TILSTEDE DER ?

22 - Er du at finde forrest på søgemaskinen Google ? - Har du optimeret dine søgeord, så du kommer frem før de andre? - Har du arbejdet med annoncering i søgemaskinerne ? - Er din butik tilstede på de sociale medier ? - Har du fået permission til at kontakte dine kunder ? - Arbejder du med banner annoncering og re-marketing Er du en ”strøgbutik” eller ligger du i ”sidegaderne”

23 Og har du optimeret dine platforme ?

“ “ MARKEDSFØRING I DEN DIGITALE VERDEN !

“ “ F OLLOW THE COOKIE … OG BRUG DATA

“ “ B UY AUDIENCE NOT MEDIA

“ “ H VORDAN KAN DU MØDE UDFORDRINGERNE MOD 2025 ?

37 - Komplementer din butik med e-handel - Hver tilstede og synlig på nettet - Placer dig målrettet og langt fremme i søgemaskinerne - Spil sammen med de sociale medier - Opnå permission til kontakt - Optimer dine digitale platforme - Buy audience not media Konklusion på muligheder