Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dansk e-handel anno 2011 Annette Falberg FDIH.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dansk e-handel anno 2011 Annette Falberg FDIH."— Præsentationens transcript:

1 Dansk e-handel anno 2011 Annette Falberg FDIH

2 Agenda Lidt om FDIH…meget lidt lover jeg
E- Handel er Danmarks vækstmotor Dansk e-handelsanalyse: Hvem, hvad og hvorfor? Trends i dansk e-handel

3 Det er FDIHs formål at forbedre betingelserne for e-handel i DANMARK
Vi støtter væksten Viden & Netværk Politik & Indflydelse Rådgivning & Fordele Det er FDIHs formål at forbedre betingelserne for e-handel i DANMARK

4 Focus 25 årlige seminarer 4 årlige konferencer
10 professionelle erfa-grupper E-handelsprisen Virksomhedsbesøg / Studietur Dansk e-handelsanalyse Viden & Netværk

5 FDIH har fokus på Politisk indflydelse Mærkesager Forbrugerombudsmand
Interesse organisationer Lovforslag og høringssvar Politik & Indflydelse

6 FDIH har fokus på Professionel hjælp: Juridisk helpdesk
Regnskab og skat helpdesk HR helpdesk G Sikkerhedstest af e- platform Website Index – kvalitetsmåling Kontante medlemsrabatter UPDATE – løbende opdatering Medlems- fordele

7 E-HANDEL er Danmarks vækstmotor

8 E-handel er Danmarks vækstmotor
E-handlen forventes at runde mia. i 2011 Der er stigninger på % Internethandlen udgør 15% af den samlede detailomsætning Den totale omsætning på internettet anslås til 5,8% af BNP i alt 96 mia.kr Hver 10 dankort transaktion foregår nu på nettet Gennemsnitskøbet på nettet er 649 kr. contra 326 kr. 60% af nethandler med Dankort er over kr.

9 E-handel er Danmarks vækstmotor
Gartner Group forudser i 2012 vil 50% af alle handler være initieret fra digitale kanaler. Omsætningen i fysiske butikker der er genereret fra internettet anslås til at have en værdi større end 50 mia. kr. B2B anslås at have en værdi på over 500 mia.kr. 2/3 af alle danske virksomheder afgav ordre via nettet i Vi støtter væksten

10 EM Guld i e-handel

11 FDIH: Dansk E-handelsanalyse Hvem, hvad og hvorfor

12 Alle aldersgrupper handler

13 Mænd og kvinder handler lige meget

14 Indtægt ændrer kun lidt på e-handelshyppighed

15 Alle handler på nettet – MEN…
Børnefamilier og +50 årige bruger flest penge på nettet! Hver gang der anvendes 100 i gennemsnit: Anvender de unge 69 kr Anvender børnefamilier og kr. Vinduesshopping index: De unge (18-25 år) - index 154 De ældre (+50 år) - index 85

16 Mest populære varegrupper (antal handler)

17 Mest populære varegrupper
18-25 årige køber bøger, downloads og tøj Børnefamilier storshopper tøj og sko +50 årige køber rejser og fornøjelser Fordeling mellem fysiske vare og ikke fysiske vare er 52% og 48%

18 Hvorfor e-handler vi?

19 Ingen markedsledere Top 15 e-butikker udgør 33% af antal handler

20 Hver tredje handel sker i ”ny” butik
Tilfredshed – 2 ud af 3 vil anbefale e-butik

21 Vejen frem til en nye butik

22 Når købet ikke bliver til noget – bare et pristjek

23 Danskers handel i udlandet
20-25% af internethandel går til udlandet 7,6 mia i 2010 Vi foretrækker UK, USA og Norden Tøjkøb foretages primært af kvinder De unge køber primært bøger, cd/spil og tøj i UK. Jo hyppigere man handler på nettet jo mere villig er man til at shoppe i udlandet!!!!!!!!!!!

24 Trends i dansk e-handel

25 Trends i dansk e-handel
Sociale medier Nye medier mobile, tablets etc Cross Border Nye forretningskoncepter

26 Social Media At være tilgængelig på nettet som privatperson

27

28

29 Mobiler, Tablets, etc. Tilgængelighed gennem bekvemmelighed

30 M-commerce (mobiltelefon og tablets)
Adfærd ændres i takt med tilgængelighed og speed Meget krævende handling - at åbne og sætte sig til skrivebordspc den bærbare på køkkenbordet tablet når du sidder i sofaen og hygger ser tv etc på farten hvor mobil ved hvor du er…… 68% af dem som går på netbutik fra tavle køber, kun 48% fra smarphones

31 12% har anvendt sin mobiltelefon til shopping 70% stigning i køb via mobiltelefonen
Sammenlignet med tal fra 2010 i Dansk e-handelsanalyse

32 Cross border GLOBAL tilgængelighed

33 Danske virksomheder forventer en vækst på udenlandske e-handel på over 10% inden for det næste år

34 Nærmarkederne er de vigtigste

35 Solstrålehistorier SUMOpix – sender plakater på canvas/akustikmateriale til andre EU-lande bl.a. Holland, Polen, England og Sverige Just-Eat – Take away portal er repræsenteret over hele jorden – fra Canada over Danmark til Indien 80% af deres omsætnng er i udlandet E-conomic – Billige økonomiløsninger DK, S, N, Frankrig, Spanien, Tyskland, Polen Coolshop – Games, legetøj hele norden, Tyskland og UK

36 Nye koncepter Tilgængelighed på nettet for forretningsdrivende

37

38

39

40 Tak fordi I lyttede Mere om e-handel på


Download ppt "Dansk e-handel anno 2011 Annette Falberg FDIH."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google