Download præsentationen
Offentliggjort afUlrik Laugesen Redigeret for ca. et år siden
1
Dansk e-handel anno 2011 Annette Falberg FDIH
2
Agenda Lidt om FDIH…meget lidt lover jeg
E- Handel er Danmarks vækstmotor Dansk e-handelsanalyse: Hvem, hvad og hvorfor? Trends i dansk e-handel
3
Det er FDIHs formål at forbedre betingelserne for e-handel i DANMARK
Vi støtter væksten Viden & Netværk Politik & Indflydelse Rådgivning & Fordele Det er FDIHs formål at forbedre betingelserne for e-handel i DANMARK
4
Focus 25 årlige seminarer 4 årlige konferencer
10 professionelle erfa-grupper E-handelsprisen Virksomhedsbesøg / Studietur Dansk e-handelsanalyse Viden & Netværk
5
FDIH har fokus på Politisk indflydelse Mærkesager Forbrugerombudsmand
Interesse organisationer Lovforslag og høringssvar Politik & Indflydelse
6
FDIH har fokus på Professionel hjælp: Juridisk helpdesk
Regnskab og skat helpdesk HR helpdesk G Sikkerhedstest af e- platform Website Index – kvalitetsmåling Kontante medlemsrabatter UPDATE – løbende opdatering Medlems- fordele
7
E-HANDEL er Danmarks vækstmotor
8
E-handel er Danmarks vækstmotor
E-handlen forventes at runde mia. i 2011 Der er stigninger på % Internethandlen udgør 15% af den samlede detailomsætning Den totale omsætning på internettet anslås til 5,8% af BNP i alt 96 mia.kr Hver 10 dankort transaktion foregår nu på nettet Gennemsnitskøbet på nettet er 649 kr. contra 326 kr. 60% af nethandler med Dankort er over kr.
9
E-handel er Danmarks vækstmotor
Gartner Group forudser i 2012 vil 50% af alle handler være initieret fra digitale kanaler. Omsætningen i fysiske butikker der er genereret fra internettet anslås til at have en værdi større end 50 mia. kr. B2B anslås at have en værdi på over 500 mia.kr. 2/3 af alle danske virksomheder afgav ordre via nettet i Vi støtter væksten
10
EM Guld i e-handel
11
FDIH: Dansk E-handelsanalyse Hvem, hvad og hvorfor
12
Alle aldersgrupper handler
13
Mænd og kvinder handler lige meget
14
Indtægt ændrer kun lidt på e-handelshyppighed
15
Alle handler på nettet – MEN…
Børnefamilier og +50 årige bruger flest penge på nettet! Hver gang der anvendes 100 i gennemsnit: Anvender de unge 69 kr Anvender børnefamilier og kr. Vinduesshopping index: De unge (18-25 år) - index 154 De ældre (+50 år) - index 85
16
Mest populære varegrupper (antal handler)
17
Mest populære varegrupper
18-25 årige køber bøger, downloads og tøj Børnefamilier storshopper tøj og sko +50 årige køber rejser og fornøjelser Fordeling mellem fysiske vare og ikke fysiske vare er 52% og 48%
18
Hvorfor e-handler vi?
19
Ingen markedsledere Top 15 e-butikker udgør 33% af antal handler
20
Hver tredje handel sker i ”ny” butik
Tilfredshed – 2 ud af 3 vil anbefale e-butik
21
Vejen frem til en nye butik
22
Når købet ikke bliver til noget – bare et pristjek
23
Danskers handel i udlandet
20-25% af internethandel går til udlandet 7,6 mia i 2010 Vi foretrækker UK, USA og Norden Tøjkøb foretages primært af kvinder De unge køber primært bøger, cd/spil og tøj i UK. Jo hyppigere man handler på nettet jo mere villig er man til at shoppe i udlandet!!!!!!!!!!!
24
Trends i dansk e-handel
25
Trends i dansk e-handel
Sociale medier Nye medier mobile, tablets etc Cross Border Nye forretningskoncepter
26
Social Media At være tilgængelig på nettet som privatperson
29
Mobiler, Tablets, etc. Tilgængelighed gennem bekvemmelighed
30
M-commerce (mobiltelefon og tablets)
Adfærd ændres i takt med tilgængelighed og speed Meget krævende handling - at åbne og sætte sig til skrivebordspc den bærbare på køkkenbordet tablet når du sidder i sofaen og hygger ser tv etc på farten hvor mobil ved hvor du er…… 68% af dem som går på netbutik fra tavle køber, kun 48% fra smarphones
31
12% har anvendt sin mobiltelefon til shopping 70% stigning i køb via mobiltelefonen
Sammenlignet med tal fra 2010 i Dansk e-handelsanalyse
32
Cross border GLOBAL tilgængelighed
33
Danske virksomheder forventer en vækst på udenlandske e-handel på over 10% inden for det næste år
34
Nærmarkederne er de vigtigste
35
Solstrålehistorier SUMOpix – sender plakater på canvas/akustikmateriale til andre EU-lande bl.a. Holland, Polen, England og Sverige Just-Eat – Take away portal er repræsenteret over hele jorden – fra Canada over Danmark til Indien 80% af deres omsætnng er i udlandet E-conomic – Billige økonomiløsninger DK, S, N, Frankrig, Spanien, Tyskland, Polen Coolshop – Games, legetøj hele norden, Tyskland og UK
36
Nye koncepter Tilgængelighed på nettet for forretningsdrivende
40
Tak fordi I lyttede Mere om e-handel på
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.