1 10.05.10 13. Eksamen og midtvejsevaluering. 2 Eksamen Enkelt eksamen: 25 min. inklusiv votering og 3-4 min. individuelt oplæg pr. studerende Valgfrit.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
Advertisements

N ETVÆRKSARBEJDE I FORBINDELSE MED EVALUERINGEN AF AT DELMÅL. I DENTIFIKATION AF DET GODE AT FORLØB.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Erfaringer fra brugerpanelet i Onkologisk Klinik
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Studieteknik i studievejledningen Ved Katrine Berke, decentral studievejleder på Det Samfundsvidenskabelige Basisår.
Almen studieforberedelse
Portalintegrationsprojektet Claus Andreasen PL, portalintegrationsprojektet.
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Det personlige vidnesbyrd Undervisning Aalborg lørdag den 2. maj 2009.
Eksperimental Design and Analysis
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Kvantitative metoder
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
Sådan laver man en spørgeskemaundersøgelse
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Metode 1 Kvalitativ metode Interviews
Dagens program Deskriptiv statistik Spørgeskemadesign Dagens øvelse
Spørgeskemaundersøgelse feb. – marts
Vejledning i projektarbejde
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
12 Kursusgang: Brug af undersøgelser, evaluering og eksamen
13 Kursusgang: Brug af undersøgelser og eksamen
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Chr. Viktor Rasmussen IT-Universitetet april 2009 Målgruppeanalyse Målgruppeanalyse Metode 4 Farer og fejlkilder.
Hvad er en god evaluering?
SSID årskonference 2008 Gør storrummet til en succes… 23. april 2008 Ole Nielsen COWI A/S.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Når de skal gøre det bedre? Kan vi gøre det bedre? Erfaringer fra fysik på Nærum Gymnasium Eva Danielsen.
Anders K. Jensen og Paul Metelmann Eksamen – gode råd.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Portalintegrationsprojektet Claus Andreasen PL, portalintegrationsprojektet.
Martin Sandø Servicestyrelsen
13. Eksamen Målgruppeanalyse
Eksamen.
Industrien som karrierevej -Et tre-årigt tværfagligt projekt i Herning Kommune -Industrifremmende loge 12. december 2014.
7-punktsmodellen Et eksempel på en heuristik
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Validitet og reliabilitet
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Naturfagsprøve Forældremøde 16. marts 2011.
Overdragelse af Naturfagsprøven November Punkter Prøvebekendtgørelsen for Trekronerskolen Vores prøveoplæg Afvikling Erfaringer.
Mød Aalborg Universitet
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Interview Individuelt interview Interview i en gruppe.
Godmorgen og velkommen til AT4. AT, AT, AT…hvad er det nu lige, det er…? Faget hvor det tværfaglige er i fokus En SAG vil styre forløbene I skal vide.
Afgangsprojekt Fast Ejendom Akademiuddannelsen i Finansiel Rådgivning
1 Sidste kursusgang Forberedelse til eksamen
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Spildevandsplan Det grønne Råd – møde
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL FORVENTNINGER FORMALIA 6/
EKSAMEN OG PRØVER.
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
Afleveres senest mandag den 3. maj, kl til Mikael via mail.
Orientering om bachelorprojekt 2015
Eksperimentel systemudvikling To kvarters-kursus på 5. og 6. semester.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Resultater fra spørgeskemaundersøgelse blandt uddannelsesledere.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Jeres produkt er i eksamenslokalet Din præsentation skal gemmes på j-drev + usb/papirudgave som ekstra sikkerhed Eksamenstiden er 30 minutter,
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Præsentationens transcript:

Eksamen og midtvejsevaluering

2 Eksamen Enkelt eksamen: 25 min. inklusiv votering og 3-4 min. individuelt oplæg pr. studerende Valgfrit emne til individuelt oplæg Bruger I Powerpoints så hav det med på en USB-nøgle og fortæl det fra starten I får karakteren med det samme

Gode råd Hav fokus på problemerne i jeres projektrapport og hvordan det kunne gøres bedre – vær selvkritiske! Fremdrag perspektiverne af det projektarbejdet Jeres emne er ”ligegyldigt”. Det er måden, hvorpå I har behandlet det, der er vigtigt Hav afstand til jeres emne – også selvom i brænder for det Lav en ansvarsfordeling i gruppen, så I virker som en samlet gruppe – indled med den i første oplæg 3

Stina Franchini – boyfriend.dk Spørgeskemaundersøgelse

Formål med spørgeskema At få kendskab til det mulige omfang og relevansen af problematikker på sitet Rasmussen og Fischer (2008): Spørgeskemaundersøgelse er en kvantitativ undersøgelsesform der baserer sig på en forståelse af at det er muligt at kvantificere dele af den sociale og (mindre dele af) den kulturelle virkelighed.

Reliabilitet og validitet Manglende veldefineret problemformulering Manglende veldefinerede problematikker Manglende afprøvning af skemaet

Problemer ved spørgeskemaet Bred og ufokuseret spørgeguide – need to know eller nice to know Ledende spørgsmål og spørgeguide Farvede spørgsmål Manglende svarkategorier Indforståede spørgsmål Politisk korrekte svarmuligheder Tvetydige spørgsmål / uklare svarkategorier Åbne spørgsmål Manglende analyse Distribuering af spørgeskema Næsten en komplet liste over klassiske fejl fra Hansen, Marckmann og Nørregaard-Nielsen!!!

Udbytte? Formål og problemformulering skal være helt klart Sørg for at stille de rigtige spørgsmål Overvej om en kvalitativ metode er bedre egnet

Midtvejsevaluering - dogmer Til modtagerne: Lyt, lær og reflekter Til giverne: Være kærlig, kritisk og konstruktiv 9

10 Viral 1 – Rider: – Viral 2 - Vagcars: Paul og Henriette deltager i alle midtvejsevalueringer. I starter og Henriette tager over. Jeg pipper med på sidelinjen Opponentgrupper

Kvantificeringerne At kvantificere omfanget af fakeprofiler –Har du mere end en profil? –Hvis nej, har du på et tidspunkt haft mere end én profil?

Kvantificeringerne At kvantificere omfanget af uønskede henvendelser