Rosborg Sciencegymnasium Danske Sciencegymnasier 10. marts 2006
Rosborg Science gymnasium Forsøgs- og udviklingsarbejde Forberede reformen m.h.t samarbejde og nye arbejdsformer etableret samtidig med Rungsted i 2003 Samarbejde med DI og virksomheder eksterne midler for at øge synlighed
Sciencegymnasiet Science for all Skabe større interesse for naturvidenskabelige problemstillinger Motivere til at studere Øge indsigten i nat.vid. Udvikle elevernes faks-kompetencer Elevaktiverende og selvstændige undervisnings- og arbejdsformer Samarbejde med virksomheder
Sciencegymnasiet Særlige science forløb – erfaringerne bruges i studieretningerne Robotkonkurrence – Robo-lab og fredagscafé Månedens Holger Undervisning på SDU Science-cup Rosborg er blevet placeret som udviklingsinteresseret i science
Succeserne i sciencegymnasiet Flere eleverne har samlet set valgt naturvidenskabelige valgfag Introforløb (laboratoriedagen) Mat-fys forløbet Studiekredse/talenttimer i naturvidenskabelige fag Bioteknologi-forløbet Virksomhedssamarbejdet Opmærksomhed
Udfordringerne Fælles mål Drengene tilbage på Rosborg Fælles initiativer på skolen Brug af nationale initiativer Danske Sciencegymnasier
Virksomhedssamarbejde aktiv indsats med fælles holdninger og visioner Tager mennesker alvorligt med respekt og forståelse involver eleverne/forældrene i arbejdet synliggøre de ting vi er gode til skab særlige aktiviteter så eleverne føler sig som noget særligt medarbejderne skal være stolte af deres arbejdsplads