Future of game-based learning Ph.d., Cand. Psych. Simon Egenfeldt-Nielsen CEO Serious Games Interactive 28. March 2014 +45 40 10 79.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Læringsstile og lektier
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Borgernes barrierer for brug af IT
Blogs for Bibliotekarer Du ka’ godt!. Dagens program •Hvem er vi? •Hvorfor er vi her? •Hvad er en blog? •Hvorfor skal vi bruge blogs? •Hvordan kan vi.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
GODE IWB RÅD TIL UNDERVISNINGEN  Det skal ikke (kun) være lærerens tavle  Altid være på nettet – så der er plads til at være impulsiv og søge på nettet,
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Arbejdspladsudvikling
Situationelle Metoder til Digitale Studier
Læringsorienteret evaluering
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Elevernes digitale dannelse
BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL CENTER FOR COMPUTER GAMES RESEARCH COPENHAGEN JONAS HEIDE SMITH FORSKNINGEN I BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL Ved.
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Trafiksikkerheden på spil - mulighederne for at udnytte spilmediet…. Rådet for Større Færdselssikkerheds årsmøde 2009 Simon Egenfeldt-Nielsen, PhD, Cand.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
VOFF konference april 2011 Hvad sker der i klasserummet? De sociale og faglige relationers betydning for fastholdelse 27. April 2011 Susanne.
Vestegnsprojektet Forebyggelsespuljens temadag 4. oktober 2012
”Der er ingen sår der ser godt ud”
GPS i undervisningen inspiration.
Evaluering af EMU Juni 2010 Undervisningsministeriet / Niras (
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
- Et dagbehandlingstilbud til unge hashmisbrugere
SkoleIntra 2011 SkoleKom og SkoDa. Program SkoleKom SkoleKom for lidt siden SkoleKom og samspillet med SkoleIntra Hva' snakker I om? – SkoleKoms nationale.
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Mette Arleth Aalborg Universitet Fru Madsen og de interaktive spatio- temporale online GI-applikationer Kan vi forstå GIS? (skal vi?)
Hold fast, hold ud eller hold igen
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Mere end blot forberedelsen til en fest En intro til en temadag & en undersøgelse.
Relationer – børn og voksne
Fremtidens Indhold Virtuelle verdener © Serious Games Interactive Simon Egenfeldt-Nielsen, CEO Serious Games Interactive (Ph.d., Cand. Psych.)
IT i undervisningen.
Virtuelle verdener og rum VIII: 3. april Virtuelle verdener som spil Primærlitteratur: Aarseth, Espen, “Allegories of Space: The Question.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Computerspil i gymnasiet - Med Global Conflicts som tværfagligt eksempel Simon Egenfeldt-Nielsen, PhD, CEO 2. september 2010 Selected productions Serious.
Vejlederens kommunikation
”Et virtuelt spring over bæltet” ITMF projekt november 2003 Ella Myhring Skolebibliotekar, projektleder Højby Biblioteksbutik.
Computerspil til undervisningsbrug Ph.d, Cand. Psych Simon Egenfeldt-Nielsen Adjunkt IT-Universitet København CEO Seriousgames.dk 6. November 2006, København.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Computerspil til undervisningsbrug Ph.d, Cand. Psych Simon Egenfeldt-Nielsen CEO Seriousgames 18. April 2007, Hillerød.
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Survival Skills er tre gamedays hvor elever i de ældste klasser gennem leg og læring får en større forståelse for betydningen af erhvervsfag og et bedre.
Serious Games Interactive | |
Værkstedsundervisning
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
4. November 2008, Odense Uddannelseforum Simon Egenfeldt-Nielsen Adjunkt IT-Universitet København Computerspil og læring: Læringsspil & kommercielle spil.
Kildekritik Historie.
Læreren som læringsleder
Synopsis.
Kompetenceudvikling for pædagogmedhjælpere FØR. Indledende samtaleguide - kursisten Indledende samtaleguide - lederen UNDER. Kursistportfolio og underviserportfolio.
Flemming B. Olsen, Tornbjerg 1 Lektier - i ny didaktisk belysning.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Hvordan får jeg indflydelse?
Hvad er en Feltrapportage?
Fra anledning til udvikling
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Future of game-based learning Ph.d., Cand. Psych. Simon Egenfeldt-Nielsen CEO Serious Games Interactive 28. March

Udfordringer ved inddragelse af spil Læringssammenhængen Tid, rum, forventninger, tekniske Forberedelsen Materiale, installation, læringsspil Lære spillet Tutorials, frihed vs. regulering, kompetencespænd Lærerens rolle Kende spillet, forberede spillet, just-in-time oplæg, undervisningstilgang Computerspil i gymnasiet

From the teacher

Læringsspilsportal

GLOBAL CONFLICTS serien Spillets 10 episoder giver rig mulighed for tværfaglige forløb. Eleverne rejser rundt som kritiske journalister som skal afdække vigtige historier i verdens brændpunkter. De underliggende temaer er demokrati, menneskerettigheder, medierne, fattigdom, religion, etnicitet, terrorisme og globalisering. Afghanistan – Mexico – Palestine – Latin America – Bangladesh – Uganda – Bolivia - Guatemala Målgruppe:Udskolingen Spilvarighed:45-75 minutter pr. spilsession FagSamfundsfag Historie Kristendomskundskab Mediefag SpiltypeAdventure-spil

f Welcome to reality

Welcome to Global Conflicts: Palestine

I mødet med andre mennesker som journalist sætter du dagsordenen for medierne.

Eleverne udforsker et spændende og realistisk miljø hvor de ser konflikten indefra.

Freelance journalist. Skriv en afslørende artikel om et centralt problem i regionen. Find informanter og kilder. Stil spørgsmål om relevante emner og få deres historier. Indsaml argumenter og udtalelser hurtigst muligt og brug dem med omtanke i et konfronterende interview med en nøgleperson i konflikten. Gameplay – Virtuel udflugt Dig Mål Midler Vinde Serious Games Interactive | | BASERET PÅ VIRKELIGE HISTORIER Trailer GC Læringstilgangen

Lærer oplæg Spillet Plenum Gruppe diskussion  Læs temaoverblik  Få overblik  Lærervejledning  Temaoverblik  Pensum  Udforske perspektiver  Opleve problemer  Diskutere oplevelser  Skrive artikel  Arbejdshæfte  Debriefing  Evauering Undervisningsform Læringstilgangen

Læringslag Israel-Palæstina Konflikt (indhold): Oplev hverdagslivet i konflikten gennem personlige historier om konfliktens centrale problematikker. Menneskerettigheder, terrorisme & Mediernes rolle (Tema): I spillet vil der være jævnlige referencer til menneskerettigheder, terrorisme og mediernes rolle. Kildekritik & skrive artikel (Evner/metoder): Eleverne skal være opmærksomme på den rigtige vinkel, kildernes dagsorden og artikelprocessen. Perspektivskift, kritisk tænkning & bias (kompetencer): En variation af perspektiver på samme begivenheder og problematikker som tvinger eleverne til at skifte perspektiv og tænke kritisk. Læringstilgangen

Gruppearbejde Reflektion observation Aktiv eksperimentering GC: Latin America Lærer oplæg Abstrakte koncepter Konkrete erfaringer Kolbs cirkel viser de forskellige læringsformer. Læreren afgørende for facilitering af læringsprocesserne og opnåelse af fulde udbytte. Læringscirklen Læringstilgangen

Instructor Source: Thorkild Hanghøj & Brund (2012) playmaker Læring (passiv) - Evaluator Spillet (passiv)Spillet (aktiv) Læring (aktiv) - Guide Lærerens rolle I spilbaseret læring

Kvalitative feedback (lærere) ”Altså det kan gøre konflikten lidt mere nær for dem… de her konflikter, der er rundt om i verden - de føler jo ikke en skid for det. De sidder pakket ind i deres vattæpper her” (lærer1) ”Her bliver de jo tvunget til, selv at gå rundt og finde oplysningerne. Og ja, jeg tror det sætter sig bedre fast.” (lærer2) ”Vi savner sådan noget [...] jeg mener, det er et godt læringsredskab (lærer3) Eleverne er meget interesserede og meget motiverede. Forældre siger: Gid vi havde haft den slags undervisning da vi gik i skole" (lærer4)” Empiriske undersøgelser

Kvalitative feedback (elever) ”Man lærer meget om, hvilke syn henholdsvis israelere og palæstinensere har på, fordi man går rundt og snakker med de forskellige personer.” (elev1) ”Man lever sig ind i idet på en anden måde”… Når man selv sådan prøver at finde ud af det, så er det meget bedre.” (elev2+3) “En sjov og anderledes måde at modtage læring på. Det faglige niveau af dem var dog ret højt (elev4) ”Jeg plejer ikke at være så god til at følge med i undervisningen, men jeg fik meget ud af dette spil” (elev5 Empiriske undersøgelser

 90% synes det er et interessant undervisningsforløb  88% synes det er interessant undervisningsmateriale  59 % synes de har læret mere end tilsvarende normalt forløb  90% vil gerne have et lignende forløb igen Empiriske undersøgelser Kvanitative feedback (elever)

Læringsspilsportal En spilpakke indeholder (skole.seriousgames.net): Browserbaserede spil til brug i skolen eller hjemme. Undervisningsmaterialer (lærervejledning, elevopgaver og temahæfte). Tracking af elevernes brug af spillene. Telefon- og mailsupport til lærere. Dybest set betaler du pr. elev som skal have adgang til materialet.

Ressources Mentioned in talk Inspiration sites:

Contact info Company details Serious Games Interactive Viborggade 70, 3-4. floor DK Copenhagen Ø My details: Simon Egenfeldt-Nielsen | © Serious Games Interactive