Fit for Fight skabeloner til videre arbejde 14.-15. september 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Innovation - viden i spilved Kirsten Lauta og Dorte Fensteen
Advertisements

Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Hvorfor skal vi bruge så mange penge på dialog? zKunderne er ikke ”loyale”, og med internettet vil flere ”shoppe rundt” i endnu højere grad zMen vi kan.
KAN MAN VÆKSTE PÅ DET SPECIALISEREDE SOCIALOMRÅDE MED RESPEKT FOR KVALITET OG SAMARBEJDE?
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Brødrene Dahl samarbejdspartner med Jysk Klima Center
Modul 1 - Processer.
Kapitel 2.
Produktion og Logistik
Handleplaner Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Skabelon til strategisk plan
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Senior Erhverv Thy-Mors
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Forretningsudvikling med IT
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
A ktivitets B aseret O mkostningsfordeling.
Virksomheder - definition
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
Randers Hvorfor mål - og rammestyring i Randers Kommune (og de fleste andre) ? Virker det?
Oplæg til arbejde med struktur og målrettettræning i eliteafdelingen i Gyttegård golf klub. Søndag d. 28. november 2010 John Nicolajsen.
Fit for Fight seminar september 2009
Emballage og Transport 1 Fokus på logistik, transport og distribution Modul 2 Teknologisk Institut Emballage og Transport.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Quality Management Systems
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Administrative medarbejder: 70
Etablering af virksomhed
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.
Fremtiden for flexicurity i Danmark
Balanced Scorecard Økonomisk perspektiv ”Hvordan bør vi
Virksomhedens informationsbehandling lektion 11 Logistikmodeller og definitioner Ved. Jens Godik Højen.
BusinessMinds A/S © 2006 Sporbarhed i økonomirapportering 2006 Troels Brøcher BusinessMinds A/S.
Dansk Kabel TV Adm. Direktør Finans HR og processer Salg og produktion
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Hvad er det gode skolelederliv?
KompetenceCenter Silkeborg En indgang til efteruddannelse.
Fakta og myter om offshoring Torben Pedersen Professor Institut for Strategisk Ledelse og Globalisering Copenhagen Business School.
September 20031KUP - Projektstyring Formålet med projektstyring Formålet med projektstyring er at planlægge og styre et udviklingsprojekt, således at projektet.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Marketingsaktiviteter marts – juni 2006 Lotte Rahbek 21. marts 2006.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
2.2 Virksomhedens mål Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
1 Strategisk planlægning i Randers Politik, Planlægning og Bullshit.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Mål og delmål i rehabiliteringsindsatsen.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Hvad er det gode skolelederliv?
Idegrundlag og målsætninger
NA DLM status VULA Videreudvikling – møde 6. november 2015 Vers. 1.0.
ERP og BPR.
ERP og BPR.
Disposition Strategi, er det relevant for mig?
Mad og måltidspolitik (kostpolitik)
Next Step for at fremme telemedicin
Kapitel 12 - Organisationsstruktur
Præsentation af forretningsplan
Salgsstyrketjek på 24 timer DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Salgsstyrketjek på 24 timer DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
FN’s Verdensmål som konkurrenceparameter: Guide til interaktivt spil
Præsentation af forretningsplan
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Hvad er vores kommunikationsmål
Præsentationens transcript:

Fit for Fight skabeloner til videre arbejde september 2009

Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Vil…Mål…Gør… Fravalg…

Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Vil…Mål…Gør… Fravalg… Hvad "Vil" vi … Hvilke målsætninger har vi som sikrer at vi når det vi "Vil”? Hvad skal vi "Gøre" for at nå disse målsætninger så vi gør det vi ”Vil”?

Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Vil…Mål…Gør… Max 6 "Vil"Kun et mål pr. "Vil"Så mange understøttende "gør" som nødvendigt Fravalg… "Vil" … skal være meget korte, præcise og nemme at huske, "Vil" skal adressere hvordan vi bliver bedre og smartere, "Vil" er ikke bare mere af det samme! Husk: Værdierne og de tværgående processer "Mål" … skal være SMART Specifikke Målbare Accepterede Realistiske Tidsbestemte "Gør" skal være konkrete handlinger, aktiviteter … "Gør" adresserer hvordan vi gør det, "Gør adresserer hvad vi vil gøre anderledes!

Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategien for 2010 Next step Team DS Team Coop Team Den Fri Kundeservice Travel Retail Export Shipping Packat PIM AB Toms … Brand Activation BI Innovation A XOCO Kvalitet Vedligehold Logistik Masterdata mm. Regnskab IT Indkøb FU Niveauer for operationalisering Next step HR Produktion Ballerup Kunde-service SE Controlling Salg DKSalg Int.MarketingProduktionStabeSupportSverigeLogistik Produktion Helseholmen Produktion Habo Logistik CSR Legal Counsel

Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategien for 2010 Next step Vil, Mål, Gør side fra seminar renskrives og endeligt afstemmes WS med afdelinger for at udarbejde Vil, Mål. Gør side Evt. WS 2 til at færdiggøre resultat Vil, Mål, Gør side pr. afdeling præsenteres næste Business Review Konkurrence omkring mest kreative måde at illustrere målsætninger på