En gennemgribende upstream intervention - hvorfor er det den bedste måde at fremme uddannelse for bæredygtig udvikling i danske folkeskoler? Linda Risager Nørgaard Cand.merc. Consumer Affairs Management
Formål med afhandlingen Hvordan kan man fremme en mere bæredygtig adfærd hos skoleelever Skabe fremtidige bevidste forbrugere Igennem undervisning i folkeskolen
Upstream interventioner Påvirkning udover hvad der individuelt kan kontrolleres Politiske / kommunale beslutninger Uddannelse Lovgivning Økonomisk incitament
The Behaviour Change Wheel Kilde: Michie et al, 2011, p. 7.
COM-B systemet Kilde: Michie et al, 2011, p.4.
2 skoler – 1 resultat Vestre Skole i Grenaa Sønderskov-Skolen i Sønderborg Forældre vs. Skolen Økonomi vs. Miljø Overblik og sammenhæng Ledelsens udtalelser
En gennemgribende intervention Capability, opportunity, motivation Undervisning, aktiviteter, normer Inddrage forældre, lokalmiljø Tilpasning af undervisningen Skab sammenhæng og struktur
Tak for opmærksomheden Spørgsmål?