EUD reform konference 16. september 2014

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Eventudvikling i Rebild Kommune
Arbejdsgruppens og mødernes formål ARBEJDSGRUPPENS FORMÅL Det er os, der sørger for at vi her på skolen: • Stiller skarpt på vores skole-hjem samarbejde,
10. Klasse og dens rolle i fremtiden Konference Foreningen af 10. klasseskoler i Danmark Den 28. februar 2014 Uddannelseskonsulent Trine J. Rasmussen
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Ny mediepædagogik - med fokus på levende billeder
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
RENOVERING OG UDBYGNING /03/14Christianshavns Skole.
iBøger og didaktisk design
Nytårskur 2014 Anne Skare Nielsen: Fremtidsforsker, Future Navigator
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
HJERNE TALENT XPERIMENT AATG.DK "Udvikling af elevernes almene studiekompetencer gennem formativ evaluering". Mentorordning på 1. årgang.
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Innovationsdidaktik Model for bæredygtigt læringsmiljø
Inspiration til reformarbejdet
- Hvad kan I forvente som forældre?
Dansen omkring handicapbegrebet
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Lidt om at flytte bjerge
Fællesskaber for Alle Forældres betydning for børns
Vision – foreslag Mulighed 1 –Sundhed for alle i Åle-Hjortsvang-Hammer – vi skaber det sammen! Mulighed 2 –Sundhed for alle – sammen!
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Digitalisering og medialisering
Kommunikationsnetværk 9. September 2009 / Spejdercenter Holmen.
Teknologi i undervisningen Antvorskov Skole
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Folkeskolereform 2014.
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Pædagogisk ledelse EUD konference
Lærerprofessionen.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Ungebasen.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Strategiske overvejelser Hvilke muligheder giver Makerkulturen bibliotekerne Roskilde 1. april 2014 Mogens Vestergaard Knud Schulz 1.
Diskussion - It og medier i danskfaget / TH & RFL DPU Konference //
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
Velkommen til Konference om det opsøgende arbejde 13. Oktober 2011 Anne Birch, UNIC.
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014
Mediepædagogik og didaktik – i teori og i en pædagogisk praksis 13. marts 2012.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Relations kompetencer
Broforløbet – Esbjerg, Varde og Vejen Lars Katzmann - Projektejer Marianne Kirk Nielsen – Projektleder Tina Nielsen – Beskæftigelsesrådgiver Jobcenter.
Astra* Nationalt center for læring i natur-, teknik- og sundhed Sprogbaseret læring i naturfag Del 2 Astra* v/Anette Vestergaard Nielsen.
Model for læsevejledning baseret på aktionslæring Formål med modellen:
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Den 29. september 2009 FURESØ SÆTTER LYS PÅ BØRN OG UNGE VELKOMMEN TIL KONFERENCE OG UDSTILLING De gode overgange – det vi vil.
KVALITET OG DATA Kvalitet og data De fire klare reformmål 1.Flere elever skal vælge erhvervsuddannelse direkte fra 9. eller 10. klasse 2.Flere.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
OPLÆG TIL PRAKTIKVEJLEDERTRÆF SOSU NORD, EFTERÅR 2016.
Præsentation af Praktikvejlederuddannelsen. Praktikvejlederuddannelsen En basisuddannelse med muligheder!
Introduktion til det tværsektorielle samarbejde om kompetenceudvikling
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

EUD reform konference 16. september 2014 Pædagogisk ledelse EUD reform konference 16. september 2014

Der mangler en leder i den didaktiske trekant! Han skal ”Ind i maskinrummet” og tage den pædagogiske dagsorden elev Skema? stof lærer Charlotte Bisbjerg Nielsen, EUC Nord

Vertikal og horisontal refleksion og løsninger Social kapital – samarbejde, tillid og retfærdighed Vertikal og horisontal refleksion og løsninger arbejdsgruppe Ledelse ? Social kapital Management – økonomi og ressoucer Pædagogik = værdier og hjerteblod Økonomi, ressourcer, effektivitet Pædagogik og pædagogisk udvikling Charlotte Bisbjerg Nielsen, EUC Nord

Strategisk og operationelt - rettet imod læring At invitere til undersøgelse og fælles undren, og at opfordre til eksperimenter og med fokus på resultater. Hvad ville der ske, hvis? At være nysgerrig på lærernes syn på verden og turde udfordre den At sikre den pædagogiske dagsorden ift. Interessenter og virksomheder – hvordan hulan fortæller man hvad et pædagogisk-didaktisk grundlag er? Og får andre til at interessere sig for det? Charlotte Bisbjerg Nielsen, EUC Nord

Ledelsespositioner og -relationer Lede ved at vise og være foran Lede ved at være i et makkerskab Ledelse ved at være bag ved, holde øje på retningen Charlotte Bisbjerg Nielsen, EUC Nord