John MarquardtSamarbejde og motivation Projekt: Sæt viden i bevægelse Samarbejde og motivation John Marquardt Klinisk psykolog Den 23. maj 2011 Regionsgården.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et stykke med sødt, surt og skørt... - botilbuddet Stefanshjemmet evaluerer deres udbytte af projekt Implementering af Teknologi (IAT) 2011.
Advertisements

Parforhold; kommunikation og seksualitet
Arbejdet med ICF på Kommunikationscentret i Hillerød ?
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Sæt viden i bevægelse Temadag om Samarbejde og vidensdeling Forældres involvering og indflydelse.
Den 16.august 2010 Regionsgården
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
”Sæt viden i bevægelse og …” Tema eftermiddag Udvikling af samarbejde, vidensdeling og koordinering • Udvikling af samarbejde, koordinering og vidensdeling.
Nye sundhedsfremmende strategier for et aktivt ældreliv – erfaringer og ideer Landsmøde for Ældre Råd 7. maj 2009.
Intro til kommende praktikanter og praktikvejledere
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
John.M.Nielsen Metode & Co.
Inklusion – et fælles anliggende Daugaard
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Et væksthus for børn og voksne
Kan man gøre andre mennesker lykkelige?
Fysisk aktivitet – muligheder og udfordringer for krop og sjæl
Temadag 16. august 2010 Projekt ”Sæt viden i bevægelse”
Omsorg sundhed eller samvær? Rehne Christensen filosofisk firma
Verdensdagen for selvmordsforebyggelse 10 september 2013
FKO og Masterplanens Resultatdokumentation
Anvendelsesorienteret undervisning i Region Syddanmark
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
“Hvilken del af ’stille’ forstod du ikke?”. Alle har brug for at føle sig sikker...
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Den professionelles 3 handlingsdomæner Humberto Maturana
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Om at være på vej 1. Fusionen og dens målsætninger 2 øge fleksibiliteten styrke fagligheden effektivisere bedre ressourceudnyttelsen øge kvaliteten og.
Inspiration til reformarbejdet
- Hvad kan I forvente som forældre?
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Hvordan håndterer lægen børns deltagelse i forsøg? Pediatric Research and Ethics Søren Pedersen, Dr. Med. Professor, Overlæge Pædiatrisk forskningsafsnit.
Samarbejdet mellem skole og hjem specielt i forhold til tosprogede familier Fredag den 17. Oktober Oslo Samia Yusuf Ali.
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Sunde børn i Danmark Viden om kost og krop
Stressende faktorer i miljøet Personlig mestrings- evne (Coping) Beskyttende faktorer i miljøet Ceps Gruppe tilbud Sårbarhedsmodel.
Workshop Motivation og fokus på målet
Resultatet af miljøundersøgelsen Forældre. 27 familier svarede For hvert udsagn bedes du svare, i hvor høj grad udsagnet passer på en skala fra 1 til.
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
ICF-projektet forår 2008 – december 2009 Evaluering Afsluttende konference Torvehallerne i Vejle Marianne Engberg,
At tale om sexualitet.
Patientens svære kamp – patientinvolvering i praksis - TAK
Kommunikationsstrategi – det gode samarbejde Skjoldhøjområdet.
Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ?
Konsultative praksisformer i PPR
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
AKT på Dybbøl Skolen.
Sociale netværk og ledelsesmæssig opbakning Dialogdag d. 23. maj 2011.
Autismespektrumforstyrrelser AGiS, Hårlev Bibliotek,
Tema 2 Præsentation af kommunen og dens tilbud Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Pædagogens univers.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Pædagogens univers Fra vugge til krukke… En generalist uddannelse – Børn og unge – Mennesker med sociale problemer – Mennesker med nedsat funktionsevne.
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
Mærk dig selv.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Jørn Nielsen klinisk psykolog ph.d. Børn i fællesskaber Hvorfor opmærksomhed på fællesskabets betydning? Nedsmeltning af traditionelle.
Seksualitet.
Børn med særlige behov i dagplejen
Det er dyrt at være fattig
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
25. december 2018 Nationale retningslinjer til forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud samt på bosteder for hjemløse ”Først og fremmest handler.
Ledelsens handleplan: Skolen lige nu  Formål og proces.
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

John MarquardtSamarbejde og motivation Projekt: Sæt viden i bevægelse Samarbejde og motivation John Marquardt Klinisk psykolog Den 23. maj 2011 Regionsgården i Hillerød.

Motivation Er det mit område og min opgave? Har jeg tid? Har jeg overskud? Kan det lade sig gøre? Kommer der noget ud af det? Hvorfor er det en god ide? Er det et meningsfyldt arbejde? Er resultatet holdbart? John MarquardtSamarbejde og motivation

Perspektiver på barnet Forældrene og familien Social- og sundheds- forvaltningen Specialtilbud Habilitering Børne- afdelingen Diagnostik, udredning, specialist behandling og forebyggelse Funktions- forstyrrelser og samspil Behov, følelser og trivsel Behov, tilbud og funktions- evne John MarquardtSamarbejde og motivation

Professionelle perspektiver Etik, normer og rettigheder? Beskrivelse og forståelse? Handling og håndtering John MarquardtSamarbejde og motivation

Det professionelle landkort John MarquardtSamarbejde og motivation FagpersonenSamarbejds- partneren Opgaven Samspillet Rammerne

Samspil og kommunikation Et ligeværdigt samspil? At kommunikere/en fælles forståelse At forstå? En fælles målsætning? En fælles handleplan? John MarquardtSamarbejde og motivation

Et fælles sprog – ICF-CY? Kan det give en præcis beskrivelse? Giver det en bedre forståelse? Lægger det op til konkrete handlinger? Er den givne beskrivelse, forståelse og handlingsplan brugbar og acceptabel for alle involverede parter Er ”redskabet” overskueligt og håndterbart? John MarquardtSamarbejde og motivation

Vi starter nu – vi er i gang! Hvad, synes du er vigtigt, at tage fat på? Hvilke konkrete forhold gør det vanskeligt at komme i gang med det, du gerne vil realisere? Hvilke ønsker har du til samarbejdet med andre faggrupper og sektorer, information og vidensdeling? John MarquardtSamarbejde og motivation