”Om den nye læreruddannelse”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Advertisements

Orientering om revisionen af social- og sundhedsuddannelsen
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Hvad har evidens med danskfaget at gøre?
Lærerprofessionen.
Internationalisering i grundskolen
Almen dannelse vs. skoledannelse
? Det Vil Vi Have…. • Lærerens IT-Kompetencer • Word, Excel, PowerPoint og Publisher • Aktiv brug af interaktive medier • Interaktive tavler • Inklusion.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
ETwinning GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATING sådan og derfor Den lovmæssige baggrund for internationalisering i skolen SkoleIntra Kolding
Censormøde 6. November 2000 Studiereform Optag STÅ Be- stand
Fra IP til strategiske partnerskaber DGI-byen 20. september 2013 Tove Heidemann Head of International Relations University College Syddanmark,
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Kompetencematrix Digitale kompetencer
Fremmedsprogssamarbejde – på tværs af videregående uddannelser Elsebeth Jensen, Uddannelseschef for læreruddannelsen i VIA.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Specialskolernes muligheder fremover Odense, 11. september 2012 Niels Egelund, professor i specialpædagogik, dr.pæd. Direktør, Center for Strategisk Uddannelsesforskning,
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Udviklingsprojektet: Deltagelse for alle – også i uddannelsessystemet
Matematik. » varetage udformningen af de nationale moduler » varetage den fremadrettede udvikling af disse med sigte på at styrke fagligheden i læreruddannelsen.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
De første erfaringer med…
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Lærerprofessionen.
Historiefaget og mulighederne i den åbne skole
University College Syddanmark, 14. december 2014 INSTITUT FOR SAMFUNDSFAG OG KOMMUNIKATION Dagsorden Velkommen og præsentation Hvem er det nye institut.
Rektor Ulla Koch University College Sjælland 27. november 2014
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Rikke Christoffersen UC Syddanmark.  at kvalificere den studerendes færdighed i at producere digitalt læremiddel til danskfaget på baggrund af fagdidaktiske.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Idræt på hjernen: Forbinder teori i praksis Bruger Nye Fælles Mål
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen.
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Længerevarende uddannelse indenfor sår
Nye akkredieringskriterier Input fra EVA i forbindelse med Erhvervskolernes konference sidste i april Kriterierne er endnu ikke godkendte i UVM Eksisterende.
University College Syddanmark, 31. marts marts 2015 NATIONALT VIDENCENTER FOR INKLUSION OG EKSKLUSION / / NATIONAL CENTRE FOR INCLUSIVE.
Censormøde i Odense tirsdag den 29
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
Dannelse der virker ”At gøren en forskel – efterskolens innovative kraft” v. Alexander von Oettingen, dr.pæd. UC Syddanmark Univeristy College Syddanmark,
Dannelse i efterskolen v. Alexander von Oettingen, dr.pæd. UC Syddanmark Univeristy College Syddanmark, 20. september 2016.
Dannelse der virker ”At gøren en forskel – efterskolens innovative kraft” Alexander von Oettingen Christina Hvas Andersen Niels Buur Hansen Leo Komiscke-Konnerup.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Madkamp og madkundskab Kursus Madkamp – DM i madkundskab september 2014 Kirsten Marie Pedersen UC Lillebælt/ Læreruddannelsen på Fyn.
DANNELSE DER VIRKER – efterskolens pædagogik
Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser Kontor for Videregående Uddannelse Konference om rapport fra følgegruppen for ny læreruddannelse.
Kursus i pædagogfaglig ledelse af social inklusion og facilitering af aktionslæring 25. marts 2015 Afrunding ved Birgit Lindberg, dagtilbudschef.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
LLN Projekt 5 Udvikling af kompetencemålsprøverne i LU13
Skolen og dannelsen Alexander von Oettingen Prorektor, dr.pæd.
Hvad er der sket siden juni 2015?
VELKOMMEN til Stort Fællesmøde for Almen Praksis på Fyn
Alexander von Oettingen (Red.)
Alexander von Oettingen (Red.)
It i folkeskolens matematikundervisning
Opsamling og fælles refleksion – mandag den 22.8.
Læringsmålstyret undervisning - målpilen som værktøj
Program Kl : Velkomst ved studieleder Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende Mette Kirstine Skjødt Kl :
- det negative og negationer
Program Kl : Velkomst ved studieleder Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende Signe Dahlerup Kl :
Program Kl : Velkomst ved koordinator for Åben Uddannelse, Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende, Charlotte.
Læreruddannelsens indretning i Danmark
Praktik. Censorformand: Niels Tange Lokaler: Århus: D2.02 Kbh: K5.18
Dialogmøde Engelsk B, HTX – vejledende opgavesæt
Dagsorden Kristendomskundskab / Religion
Studievalgsportfolio
Prøven i Natur/teknologi
Præsentationens transcript:

”Om den nye læreruddannelse” v. Alexander von Oettingen, dr.pæd. Direktør for Forskning og Udvikling, UC Syddanmark University College Syddanmark, 6. april 2017

FRA INPUT- TIL OUTPUTSTYRING Modulisering og fleksibilitet Kompetencemål og folkeskolen Højere krav og mere faglighed Øget videns- og praksisbasering Bedre praktik Digitalisering Lærerfaglighed og Almen dannelse University College Syddanmark, 6. april 2017

PRØVER/ EKSAMEN/ Vurdering Samme ECTS og kvalifikationsramme Undervisningsfag, LG, praktik og BA-projekt Kompetenceområder og kompetencemål viden og færdigheder Kompetencer er samspillet mellem viden, færdigheder og refleksion University College Syddanmark, 6. april 2017

University College Syddanmark, 6. april 2017

Krav til Kompetencemål Overskuelighed og dokumentation Høj faglighed og færdighed Afspejler folkeskolens fag og udviklingsbehov Tværgående emner (almen dannelse, innovation, inklusion, it og nye medier) Udfordring: Progression og disciplinaritet University College Syddanmark, 6. april 2017