”Om den nye læreruddannelse” v. Alexander von Oettingen, dr.pæd. Direktør for Forskning og Udvikling, UC Syddanmark University College Syddanmark, 6. april 2017
FRA INPUT- TIL OUTPUTSTYRING Modulisering og fleksibilitet Kompetencemål og folkeskolen Højere krav og mere faglighed Øget videns- og praksisbasering Bedre praktik Digitalisering Lærerfaglighed og Almen dannelse University College Syddanmark, 6. april 2017
PRØVER/ EKSAMEN/ Vurdering Samme ECTS og kvalifikationsramme Undervisningsfag, LG, praktik og BA-projekt Kompetenceområder og kompetencemål viden og færdigheder Kompetencer er samspillet mellem viden, færdigheder og refleksion University College Syddanmark, 6. april 2017
University College Syddanmark, 6. april 2017
Krav til Kompetencemål Overskuelighed og dokumentation Høj faglighed og færdighed Afspejler folkeskolens fag og udviklingsbehov Tværgående emner (almen dannelse, innovation, inklusion, it og nye medier) Udfordring: Progression og disciplinaritet University College Syddanmark, 6. april 2017