Pecha Kucha ペチャクチャ ”Småsnak” Ursula Krogsbøll, ITU, Formidling og metode, 8. oktober

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Powerpoint-udgave:
Advertisements

V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Virtuel medarbejder eller konsulent
Lidt om vejleder rollen
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Nina Tange Aarhus Universitet
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Marketingplanlægning
Situationelle Metoder til Digitale Studier
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Måske er I bedste venner i et år,
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Beretning for år 2001 Fremtiden.
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
Rekruttering af frivillige ledere MBU’s Årsmøde 2007.
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Den gode ansøgning Til LAG Himmerland
Kommunikation / it.
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Relationer – børn og voksne
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
1 IT Service Management - JP/POLITIKENS HUS A/S IT Service Management – JP/Politikens Hus Per Palmkvist Knudsen Frank Stjerne
IT Service Management – JP/Politikens Hus
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
19. Januar 2012 Gentofte Centralbibliotek og. Københavns Lufthavne A/S Danmarks største arbejdsplads, med medarbejdere 850 – 900 starter og landinger.
Konceptualisering af forretningsmodellen
25/2 2003Rikke Holm Petersen Agenda Definition af et brand 3 typer strategier: monolitisk, kombineret, varemærkebaseret Definition af corporate branding.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Vejlederens kommunikation
Slå lyden til, hvis du vil have præsentationen læst op
Læse/studiegrupper.
Secret Key kryptering – teknikker og problemer INTRODUKTION TIL KRYPTERING.
5 gode grunde til at tænke seriøst over computerspil: Bred målgruppe: 5-75 år og kønsforskelle Øget afstand mellem udviklere og brugere Teknologisk udvikling.
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin.
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
Handlings- plan x Hvordan kan centralbiblioteket understøtte initiativerne? Bibliotekernes fremtid Værdi for samfundet Tid Handlings- plan x Handlings-
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Erhvervsøkonomi - en tilvalgsmulighed for datalogistuderende
©2012 Experian Limited. All rights reserved. Experian and the marks used herein are service marks or registered trademarks of Experian Limited. Other products.
VELKOMMEN TIL KURSET ”FORRETNING OG LEDELSE” Forretning og Ledelse – Lektion1.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Dedicated Analytical Solutions HVORFOR ER ISO 9001 VIGTIG FOR FOSS? Anders F. Liechti 3. november 2015.
PECHA KUCHA WORKSHOP Theodor Klostergaard. HANEKEJSEREN Det rette billede kan flytte sol og måne Det er en kunst at finde essensen Gør dine tilhørere.
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
SUF - gevinstrealisering
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Forbered dit oplæg for en folkeskoleklasse eller andet uddannelsesarrangement De næste slides er inspiration til præsentation af dig og din virksomhed.
Forbered dit oplæg for en folkeskoleklasse eller andet uddannelsesarrangement De næste slides er inspiration til præsentation af dig og din virksomhed.
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

Pecha Kucha ペチャクチャ ”Småsnak” Ursula Krogsbøll, ITU, Formidling og metode, 8. oktober

Dogme manifest 20 slides 20 sek. pr. slide 6 min. 40 sek. i alt

Anvendelse 1 Når styregruppen skal have forklaret begreber som TDD, SCRUM, SOA osv. Behovsdækning: Introduktion til nye begreber Sikring af informationsniveau En taletid man får JA til

Anvendelse 2 Som debatoplæg Fordele: Initiativtageren styrer framing Alle får fælles afsæt Taleretten frigives efter 6 min. 40 sek.

Anvendelse 3 Som appetizer til nye emner OK taletid: Den gode SLA Operational Excellence i systemforvaltningen

Anvendelse 4 Taletid til emner der måske ligger lidt udenfor Corporate Company Identity Knap så OK taletid: Mindfulness The wisdom of crowds

Et eksempel

Relevans? Postulat: En IT afdeling er i bund og grund en serviceorganisation Postulat: IT systemer er i bund og grund serviceydelser

# 1 Service er et brand ”in action” Det er IKKE det vi SIGER men det vi GØR, der er den OPLEVELSE vi tilbyder kunderne

# 2 Teknologi kan skabe uhensigts mæssig distance Udfordringen er at bruge teknologien til at supportere menneskelige serviceRELATIONER

# 3 Mere af det samme er ikke nok: Prøv EMPASTISK tænkning Design thinking: Vejen til ny innovation

# 4 De STÆRKESTE og mest TROVÆRDIGE signaler kan være blandt de planlagte – eller blandt de ufrivillige! ALT kommunikerer

# 5 Løfter er til for at blive holdt Et serviceløfte er virksomhedens beskrivelse af hvad kunderne kan forvente: En OPLEVELSE kunden HUSKER – som afgør genkøb – OG SOM AFGØR HVAD KUNDEN FORTÆLLER ANDRE

# 6 God service drejer sig også om at vælge, hvor man vil levere dårligere service Få styr på PEAKS – det er dem der huskes

# 7 Servicebevis skaber synlighed, tryghed og værdi Service evidencing – synliggørelse af det usynlige

# 8 En stærk recovery strategi skaber loyale kunder Kunder, der har oplevet en reklamtion blive håndteret over forventningen, kan ende med at blive de MEST loyale KURSK

# 9 Balancen mellem attraktivitet og effektivitet er afgørende Attraktiv for kunderne OG effektiv for virksomheden

# 10 Service skal ses på bundlinjen Kundefokus = Omhyggelig tilrettelagt kundeoplevelse  $

Mindset 1: Service er marketing og 2: IT er service

Diskussion Kan man forestille sig Søren Bechmanns 10 teser som fundament i en IT afdeling?