Weekendkonference i 2. kreds LO-skolen, lørdag og søndag den 29. – 30. januar 2011 Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lovlig sagsbehandling
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
At forholde sig professionelt Anne Skov
Hvis du søger nogen, der vil gøre hvad som helst for at glæde dig ...
Hjælp der er en journalist i røret
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
DJEEO Education DJEEO Education – En undervisningsplatform baseret på fysisk aktivitet, IT og samarbjede, som kan bruges i alle fag.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Workshop almene boligdage
Kommunikation af resultater
Etik regelsæt for dommere •Dommergerningen er en hobby, som skal nydes på lige fod med andre. •En hobby dyrkes af lyst og ikke nød. •Nogle er dygtigere.
1 Pressen og skolelærerne Mediekursus 21. juni 2010.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
”Markedsføring og pressetræning”
Goddag, det er TV-Avisen Almene Boligdage, lørdag den 3. september 2011 Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger.
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Sprogpakken Forældresamarbejde.
Sprog/billeder på Internettet
Skabelon til strategisk plan
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Tekstformidling på Internettet Claus Thor Nielsen – De nye læsere – Lektion 6 De nye læsere 1.Danskernes internetvaner 2.Læsernes adfærd på.
NOEA/Aalborg Universitet
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Mødeledelse og deltagelse
KØN OG MEDIER MEDIEVERDENENS BEHANDLING AF KVINDER OG MÆND OG LIGESTILLINGSSPØRGSMÅL V/KONCERNCHEF OG ANSV. CHEFREDAKTØR LISBETH KNUDSEN.
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Ekspansiv læring – Hvad betyder det?
Sundhedsprofessionelles forståelser af patientinddragelse
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
Relationer – børn og voksne
Brugerdialog FS SASMO kongres , Vejle Center Hotel
Grupper – hvordan gøres det?
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Tema- og netværksmøde i Socialøkonomisk Netværk: "Kommunikation – markedsføring og pressehåndtering" 23.4 kl
Kommunikation Intern kommunikation
Tillidsreformen – hvordan har jeg arbejdet med reformen og hvor langt er vi nået? MED konference
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
1 Lektion 25, Repetition-3 1.Diverse 2.Stedprøven og herunder kurverepetition 3.Makroprøven, II (17-30)
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Håndtering af en møgsag
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
Den Personalepolitiske Messe Tirsdag den 12. januar 2010 …… Charlotte Koch Hess, chefrådgiver, Danske Regioner Stine Hinge, souschef, KL Opskriften på.
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Krisekommunikation når mediestormen raser. Titel HINDBÆR.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Adfærd og kommunikation på traumestuen. Lone Kobberø.
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Få det bedste ud af pressen - op til og under de Paralympiske Lege - Lær at lokke medierne - Lær at give det lækre budskab.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Gode råd når du er på - op til og under PL. Agenda Pressearbejde op til PL: - Hvordan udnytter vi sammen vinduet op til PL? Pressearbejde under PL: -
Hvem er vi André Bentsen Redaktør, 11 år på Lokal Nyt Christian Valsted Journalist, 8 år på Lokal Nyt.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Mødeledelse og deltagelse Nyremedicinsk Afdeling Y.
Hvad er nyhedskriterier?
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Den kriminelle fødekæde i bander og
Gymnasiernes samarbejde med eksterne læringsmiljøer
Hvordan får jeg indflydelse?
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Weekendkonference i 2. kreds LO-skolen, lørdag og søndag den 29. – 30. januar 2011 Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

Vollsmose Gellerup Tingbjerg Mjølnerparken Rosenhøj Vapnagård Askerød Tåstrupgård Egedalsvænge Vejleåparken Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening Så meget har udvalgte boligområder været omtalt i det seneste år:

Medierne er vores spejlbillede Aviserne skriver præcis det, vi gerne vil læse. Hver lille historie er i medierne fordi, der er en efterspørgsel. Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

Det vil vi læse, se og høre Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Identifikation Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Identifikation Undtagelse Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Identifikation Undtagelse Aktualitet Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Identifikation Undtagelse Aktualitet Følelser Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

Konkurrencen skaber medierne Udbuddet af medier er enormt. Det gør konkurrencen mellem medierne benhård. Rammer de ikke det forbrugerne gerne vil have. Så dør de. I 1930’erne var der 150 dagblade i Danmark. I dag er tallet under 40. Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: jeres forhold til pressen Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: jeres forhold til pressen jeres håndtering af situationen Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

I det daglige arbejde… Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

1. Dyrk jeres relation til pressen Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

1. Dyrk jeres relation til pressen se dem som professionelle partnere Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

1. Dyrk jeres relation til pressen se dem som professionelle partnere orienter dem om såvel gode som mindre gode sager Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

1. Dyrk jeres relation til pressen se dem som professionelle partnere orienter dem om såvel gode som mindre gode sager inviter dem indenfor, når muligheden byder sig Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

1. Dyrk jeres relation til pressen se dem som professionelle partnere orienter dem om såvel gode som mindre gode sager inviter dem indenfor, når muligheden byder sig vær åben – ikke slesk Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

Når lokummet brænder … Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

2. Handl hurtigt Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

2. Handl hurtigt det går sjældent over Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

2. Handl hurtigt det går sjældent over pressen venter ikke Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

2. Handl hurtigt det går sjældent over pressen venter ikke hvis muligt: tag initiativet! Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

2. Handl hurtigt det går sjældent over pressen venter ikke hvis muligt: tag initiativet! tænk før I taler Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

2. Handl hurtigt det går sjældent over pressen venter ikke hvis muligt: tag initiativet! tænk før I taler timingen er vigtigste faktor Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

3. Sæt holdet Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

3. Sæt holdet saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

3. Sæt holdet saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) del jeres viden og få styr på sagen Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

3. Sæt holdet saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) del jeres viden og få styr på sagen hvem udtaler sig? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

3. Sæt holdet saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) del jeres viden og få styr på sagen hvem udtaler sig? afvente - eller selv tage kontakt? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

4. Saml viden – få styr på fakta Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

4. Saml viden – få styr på fakta hvem har været involveret? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

4. Saml viden – få styr på fakta hvem har været involveret? hvad ligger der af skriftlig dokumentation? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

4. Saml viden – få styr på fakta hvem har været involveret? hvad ligger der af skriftlig dokumentation? hvad er kronologien? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

4. Saml viden – få styr på fakta hvem har været involveret? hvad ligger der af skriftlig dokumentation? hvad er kronologien? hvad er den aktuelle status på sagen? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

5. Beslut hvad jeres budskab er Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden vær så åbne som muligt Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden vær så åbne som muligt prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden vær så åbne som muligt prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) afprøv jeres budskaber (holder de – og hvad er de mest indlysende mod-spørgsmål?) Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening

5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden vær så åbne som muligt prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) afprøv jeres budskaber (holder de – og hvad er de mest indlysende mod-spørgsmål?) lav ”kontrakt” med journalisterne Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening