Weekendkonference i 2. kreds LO-skolen, lørdag og søndag den 29. – 30. januar 2011 Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
Vollsmose Gellerup Tingbjerg Mjølnerparken Rosenhøj Vapnagård Askerød Tåstrupgård Egedalsvænge Vejleåparken Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening Så meget har udvalgte boligområder været omtalt i det seneste år:
Medierne er vores spejlbillede Aviserne skriver præcis det, vi gerne vil læse. Hver lille historie er i medierne fordi, der er en efterspørgsel. Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
Det vil vi læse, se og høre Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Identifikation Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Identifikation Undtagelse Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Identifikation Undtagelse Aktualitet Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
Det vil vi læse, se og høre Vedkommenhed Identifikation Undtagelse Aktualitet Følelser Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
Konkurrencen skaber medierne Udbuddet af medier er enormt. Det gør konkurrencen mellem medierne benhård. Rammer de ikke det forbrugerne gerne vil have. Så dør de. I 1930’erne var der 150 dagblade i Danmark. I dag er tallet under 40. Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: jeres forhold til pressen Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: jeres forhold til pressen jeres håndtering af situationen Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
I det daglige arbejde… Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
1. Dyrk jeres relation til pressen Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
1. Dyrk jeres relation til pressen se dem som professionelle partnere Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
1. Dyrk jeres relation til pressen se dem som professionelle partnere orienter dem om såvel gode som mindre gode sager Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
1. Dyrk jeres relation til pressen se dem som professionelle partnere orienter dem om såvel gode som mindre gode sager inviter dem indenfor, når muligheden byder sig Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
1. Dyrk jeres relation til pressen se dem som professionelle partnere orienter dem om såvel gode som mindre gode sager inviter dem indenfor, når muligheden byder sig vær åben – ikke slesk Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
Når lokummet brænder … Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
2. Handl hurtigt Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
2. Handl hurtigt det går sjældent over Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
2. Handl hurtigt det går sjældent over pressen venter ikke Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
2. Handl hurtigt det går sjældent over pressen venter ikke hvis muligt: tag initiativet! Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
2. Handl hurtigt det går sjældent over pressen venter ikke hvis muligt: tag initiativet! tænk før I taler Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
2. Handl hurtigt det går sjældent over pressen venter ikke hvis muligt: tag initiativet! tænk før I taler timingen er vigtigste faktor Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
3. Sæt holdet Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
3. Sæt holdet saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
3. Sæt holdet saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) del jeres viden og få styr på sagen Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
3. Sæt holdet saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) del jeres viden og få styr på sagen hvem udtaler sig? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
3. Sæt holdet saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) del jeres viden og få styr på sagen hvem udtaler sig? afvente - eller selv tage kontakt? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
4. Saml viden – få styr på fakta Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
4. Saml viden – få styr på fakta hvem har været involveret? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
4. Saml viden – få styr på fakta hvem har været involveret? hvad ligger der af skriftlig dokumentation? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
4. Saml viden – få styr på fakta hvem har været involveret? hvad ligger der af skriftlig dokumentation? hvad er kronologien? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
4. Saml viden – få styr på fakta hvem har været involveret? hvad ligger der af skriftlig dokumentation? hvad er kronologien? hvad er den aktuelle status på sagen? Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
5. Beslut hvad jeres budskab er Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden vær så åbne som muligt Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden vær så åbne som muligt prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden vær så åbne som muligt prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) afprøv jeres budskaber (holder de – og hvad er de mest indlysende mod-spørgsmål?) Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening
5. Beslut hvad jeres budskab er hold jer til sandheden vær så åbne som muligt prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) afprøv jeres budskaber (holder de – og hvad er de mest indlysende mod-spørgsmål?) lav ”kontrakt” med journalisterne Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening