5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
EGAA GYMNASIUM 2014 DIGITALE DELINGSVÆRKTØJER. INDHOLD • Organisation • Samarbejde, Gruppeskrivning og grupperapporter, projektarbejde • Feedback: lærer-elev.
Advertisements

Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Deltagere Cirkelledere Cirkel I – målgruppe: normalklasser
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Et væksthus for børn og voksne
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin
Storyboard Læringsseminar 4
Storyboard fra …. Kommune/team
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
De store underviser de små ved hjælp af it.
Læring om PV bremser Projektstyret Opgavestyret Talentforløb
Velkommen til workshoppen ”Fornyelse af aftenskolen”
Landsprøver Hvert forår på 4. og 6. klassetrin
Grammatik hvorfor og hvordan?
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Netværksgruppe tysk 4 tysklærere fra div.gym:
Kommunikation / it.
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Hej igen. Jeg har været til min første fødselsdag hos min nye faster Lene. Her er lidt billeder fra festen.
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Skriftlighed og læring
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Relationer – børn og voksne
IT i undervisningen.
Grøn skole. Grøn skole - nationale krav:  Undersøgelse: Undersøg Undersøg naturen omkring skolen. Find ud af hvilke planter og dyr der findes i nærheden.
Meningsfuld stavning Fag Niveauer Mål Software Beskrivelse Dansk 3.-4.kl. og indskolingen Projektet behandler en af danskfaget absolutte kerneområder ved.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Hvorfor dette initiativ?
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Digital skriftlig- og mundtlighed
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ6. Dagens program Overordnet feedback til OO2 Øvelse til kap. 10 Mine projekter Ugens opgave/OO3 Individuel feedback.
Årsplan – en kort en lang
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
3.A Dansk: Os fra Blomsterkvarteret EM
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
Multimodale læremidler. Understøtte undervisningen 2 Et læremiddel til at understøtte undervisningen i erhvervsøkonomi for læsesvage elever: - Multimodalt.
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Produktion af musikvideoer 8. årgang, dansk, CA, AD, KU, KK Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
En dag da Leo var på til skole, så han to drenge som lige havde malede med graffiti. Det synes Leo er sejt, De to drenge gå forbi Leo og går mod skolen.
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
Power up Your PowerPoint Udarbejdet af Irene Krainer Larsen Irla.
Manual til LAB fremlæggelser
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Kjeld Resen Projektarbejde og PowerPoint
Forbered dit oplæg for en folkeskoleklasse eller andet uddannelsesarrangement De næste slides er inspiration til præsentation af dig og din virksomhed.
Forbered dit oplæg for en folkeskoleklasse eller andet uddannelsesarrangement De næste slides er inspiration til præsentation af dig og din virksomhed.
Madkoloni Bornholm Klassepræsentation.
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Præsentationens transcript:

5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013 Bornholm maj 2014 5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm

Hvad ville du/I opnå? Vi vil opnå, at de får prøvet og får erfaringer med prezi og bruge det i relevante sammenhænge, bl.a. fremlæggelse for forældre og andre. Beskriv forløbets: Faglige trinmål Digitale dannelsesmål Almene dannelsesmål

Hvad gjorde du/I? Klassen har øvet sig lidt i prezi i natur/teknik, hvor eleverne fik nogle erfaringer. Vi har tænkt os at lave nogle lignende forløb i foråret, bl.a. ved at erfaringsdele mellem elever. Vi har tænkt os at de både skal bruge tekst, film og billeder. Beskriv forløbet: Guide? Skabelon? Evaluering? Programmer? Produkter? Redskaber?

Eksempler Indsæt billeder, fil eller tekst fra forløb

Hvordan gik det? Evaluering? Udfordringer? Elevers læring? Elevers motivation? Værdi?

Hvad har du/I lært? Næste gang? Opnå/undgå?

Andet? Vi vil gerne på kurset få en gennemgang af hovedelementerne i prezi, da vi har erfaret, at det tager meget lang tid, når man selv skal tilegne sig det. Vi vil også gerne have et bud på, hvilke programmer skal elever kende til eller beherske. Har du gode idéer til en emneuge om IT.