Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
Anskaffelse af ny teknologi
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Arbejdspladsudvikling
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Analyse- og udviklingsmodel
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Levende Kommunikation
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
Inquiry based science education
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
5. Mediepædagogisk vejledning - tre eksempler
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Webtekstens byggeklodser Argumentationsmåden Organisering af teksten Brugen af links.
Lærermiddelkultur(er)?
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Status for regionsdannelsen - hvor er vi i Region Syddanmark Dansk Selskab for Medicinsk Prioritering, den 6. april 2006 I ndlæg v/sundhedsdirektør Jens.
Oplæg til workshop i forbindelse med ITIF-satsningen Oversigt over kommunale initiativer og erfaringer, visioner og udfordringer i forhold til implementering.
Fagligt indlæg 22. april 2004Bente Neerup1 Ny struktur på geodataområdet ? Ændring af den administrative struktur: Hvordan udnytter GI-sektoren de nye.
Selvevaluering af it i undervisningen på skolerne i Aalborg
Hvad vil jeg tale om? Handicapkonvention – hvorfor det?
Det Sociale Kapitel
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Social- og Sundhedsskolen, Esbjerg Sundhed & Omsorg, Esbjerg kommune
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
Tema 5 Hverdagsliv i familien
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Kollegavejledning i praksis Eksempler til diskussion.
Målstyret læringsreform
Sæt jer ikke for godt til rette! I vil blive flyttet rundt på…
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative kompetencer.
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
Hvad er det gode skolelederliv?
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Hvad er det gode skolelederliv?
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Navn på jeres idé Jeres navne:
Fyraftensmøde Det gode monitoreringsbesøg
Hvordan møder praksis de nye lærere?
Trivselsmålingens resultater
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Præsentation af projektet Udviklingsprojekt vedr
Kvalitet i folkeoplysningen
SUMO - analyse.
Praksisnær praktikpladsformidling D.28.november 2017
Inspirationsworkshop med fokus på
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering

Modellen til selvevaluering

Hvad gør kommunen for at støtte og udvikle anvendelsen af it på skolerne? 3-5 initiativer som har haft størst betydning for anvendelsen af it på kommunens skoler: Spørgsmål 1 FASE A · Praksis som vi ser den nu Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Hvordan er kommunens initiativer organiseret? De vigtigste kendetegn ved kommunens organisering af it-satsningen: Spørgsmål 2 Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Hvilke formelle forhold påvirker anvendelsen af it på kommunens skoler? De vigtigste formelle forhold som påvirker anvendelsen af it på kommunens skoler: Spørgsmål 3 Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Hvilke uformelle forhold påvirker anvendelsen af it på kommunens skoler ? De vigtigste uformelle forhold som påvirker anvendelsen af it på kommunens skoler: Spørgsmål 4 Skriv her

FASE B · Analyse og vurdering Hvordan vurderer vi kommunens satsning på it på skolerne ? De største styrker ved vores kommunes satsning på it i dag: De største svagheder ved vores kommunes satsning på it i dag: Spørgsmål 5 Skriv her Skriv her

FASE B · Analyse og vurdering Hvad er god anvendelse af it på skolerne? De vigtigste kendetegn ved god anvendelse af it på kommunens skoler: Spørgsmål 6 Skriv her

FASE C · Praksis som vi vil udvikle Hvad er vores vision for it på kommunens skoler om 3 år? 3-5 eksempler med udgangspunkt i vores vision på hvordan it anvendes på kommunens skoler om 3 år: Spørgsmål 7 Skriv her

FASE C · Praksis som vi vil udvikle Hvad skal der til for at realisere vores vision? De vigtigste kommunale opmærksomhedspunkter hhv. initiativer i arbejdet mod vores vision for at forbedre udbyttet af it på kommunens skoler: Skriv en huskeseddel til jer selv om hvad I konkret skal gøre i nærmeste fremtid i arbejdet på at nå jeres vision. Spørgsmål 8 Skriv her