Godmorgen! Ledelse i praksis og udendørs Opsamling fra i går

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Advertisements

Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Lederens kommunikation og værktøjer
Hvad gør livet værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt?
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi
Trafikplanlægger for en dag! •Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik •Program –Intro –Arbejd.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Domstolene i det sydlige Jylland
Samarbejde!. Synlighed, faglighed, dokumention • Eli Knøsen • Marius Myklebust • Monika Steorn • De mange blomster… • Edvard Befring • Bertil Bjerkan.
Følelsesmæssige reaktioner efter at have fået en hjertesygdom
Målrettet læring Introkursus i almen medicin
Grizzly Dream – Din Hundemassør / ved Anette Englykke
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
Velkommen til kursus 3: Få dit projekt i mål!. 2 Program Dag •Plenum:Godmorgen og velkommen •Plenum:Udfordringer fra praksis med at få projektet.
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
Hotel Nyborg Strand 31 aug. 2010
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Klasseledelse Lene Heckmann.
Dansk med it © Duncker & Ruus DIT-systemet Dansk med it Generel præsentation for studerende Dorthe Duncker og Hanne Ruus Institut for Nordiske Studier.
Stress og ledelse.
Opsamling- Hvad skal jeg vide til eksamen?
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvorfor har jeg fravalgt golfbanen – og ikke jobbet?
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Hvad gør livet så værdifuldt
D E T G O D E V Æ R T S K A B F O R D A N S K E C A M P I N G P L A D S E R B I L L U N D 1 6 – 1 7 J A N U A R R E F L E KT I O N E R O G A R.
Vejlederens kommunikation
Kunsten at ændre vaner Hvorfor er det så svært at ændre vaner?
Historiefortælling.
Kristen i dag Godt budskab.
Videre med praksis - fremlæggelse af praksisopgave
BERIFA. BERIFA - Agenda Hvad er BERIFA? Baggrund OPI-samarbejdet Præsentation af systemet Test og Afpøvning Erfaringer/læring Spørgsmål ?
Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde Uddannelseskode: 44859
Feedback Lægedage 2014.
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
Brobygning International dag.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
Rammefortællingen – Jobs Bog Bibeltekster Livsfilosofi Etik
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Dette kommer til at handle om Fjerritslev by.
Digital Post Lovpligtigt for alle over 15 år fra den 1. november 2014.
Sprogpakken Videre med praksis - fremlæggelse af observationer.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Kvalitetspatruljens åben skole-arrangement om elevdemokrati Den 6. marts 2013 på EUC Sjælland i Køge Workshop 1 Hvordan kan elevrådet udfordre eleverne?
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Feedback Lægedage 2015.
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
DEN GODE STIL.
Den gode tone Lse.
Hvad er en Feltrapportage?
Præsentationens transcript:

Godmorgen! Ledelse i praksis og udendørs Opsamling fra i går Spørgsmål til teori

https://www.youtube.com/watch?v=bd5Jy9bCqqk

Refleksion - Ledelsesværktøjer og Ledelse i praksis

Hvad har vi observeret? Forhold jer til hver øvelse og det tilknyttede lederskab Husk at være konstruktiv i jeres feedback og observationer Observationer mht.: Opgaveløsningen som helhed Lederens rolle i relation til: Ledelses kompetencer Lederkarakteristika og ledelsesværktøjer Motivation Samarbejdsformer Ændrede noget sig undervejs Hvad er konsekvenserne? Hvad kan denne viden bruges til i fremtiden og I hvilke situationer? Hvad kan evt. udvikles/gøres anderledes

Motivation Hvilken øvelse var sjovest Begrund dit valg ud fra motivationsteorierne (Herzberg og Job – egenskab modellen)  

Refleksion over de to sidste dage! Brug jeres logbog Hvad kan jeg tage med mig fra de sidste to dage? Er der noget jeg vil gå hjem og GØRE anderledes? Hvad skal være til stede på arbejdspladsen for at det er muligt? Hvordan vil jeg undgå at havne i de gamle vaner og rutiner?