Pijamama. OVERBLIK Processen Etnografisk feltstudie – forarbejde Etnografisk feltstudie Gennemarbejdning af data Udarbejdelse af vision 1.0 Analyse sammenfatning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
Advertisements

Progression i de større skriftlige opgaver:
Prioritering.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
3 ungdomsromaner i et kompetenceperspektiv
E T LÆRINGSSPIL TIL UNDERVISNING I NBO. O M OS Mads Caspersen:  Ba.scient.math.  Stud.it.  Interesse for leveldesign og læring Christoffer Holmgård.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Henriette Lungholt Uge Kreative metoder.
Collagekonkurrence •. • I skal finde sammen 2 og 2. • Opgave: Du skal lave 2 collager. En om dig selv og en om din makker, hver med en ”udstillings”tekst.
DDS PowerPoint 2009 Eksempel på opsætninger DDS titel dias.
Peder Ohrt Uddannelsesnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion,
Online annoncer og bannerreklamer
  A business of Usability test metoder IT-Højskolen
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Akkreditering af Dansk Erfaringer fra forløbet. Processens start • Juni/juli 2009: Indledende møder med akkrediteringsgruppen: Fakultetets kvalitetsmedarbejder,
’Pårørende Empowerment’ Sundhedsfagligt Forum torsdag den 30. maj 2013
Mobiltelefoner En kort gennemgang. Historisk  I gamle dage  Overgangen  Moderne tider.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Medieforløb 2006 Internettet som offentlighed og læringsrum Udarbejdet af Rie, Nadja, Maha og Mette R.
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
World-making i designproces Etnografisk inspireret feltstudie Naming  Beskrivelse af designsituation  Designerens perspektiv Nu-scenarie Framing  Formulering.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ4. Dagens program Opsummering af evalueringen Overordnet feedback på OO1 Ugens opgave Individuel feedback Næste uge.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Dansk Magisterforenings mentorordning
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
15. september DASYS Charlotte Rahbek Omsætning af viden – Elektronisk patientdokumentation.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Obligatorisk selvvalgt opgave
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Studie rapport opbygning
Store IT- innovationer (SITIN) TØ6. Dagens program Overordnet feedback til OO2 Øvelse til kap. 10 Mine projekter Ugens opgave/OO3 Individuel feedback.
Min præsentation Varighed – ca. 3 minutter Vurdering af blog i 8 faser I dybden med 5 af faserne Formål.
Andreas, Busola, Emma-Amalie, Johan og Mie. Gruppefordeling Emma-Amalie – Leder Busola og Mie – Interviewere / tekstforfattere Johan – Fotograf Andreas.
Kompetencekort til den uerfarne operationssygeplejerske
Obligatorisk selvvalgt opgave
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Øvelser Samlet rapport.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Usability ITU, forår Usability metoder. Usability ITU, forår 2008 Overvej undervejs ”- Hvilke metoder kunne være relevante at bruge ift. til de.
Øvelse 1: First Impressions
/ 30 ETNOGRAFIC FIELD METHODS - and their relation to design.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former for teknologiunderstøttelse ved etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
Repetition af sidste gang: Usability og brugerundersøgelse
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
Photo Story Den smarte måde at lære på Tradium – Randers Malerskole.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Den Sønderjyske Historiekanon. Interaktivt læremiddel – Frit tilgængeligt på – Fokus på: Sønderjysk historie Identitet og historiebevidsthed.
 Historie / erfaring.  Miljø terapi  Arbejde i grupper.  Gruppedynamiker.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Company programme - Veda
Vi ved godt, ingeniører ikke praler – men vil du ikke nok gøre en undtagelse? Engineer the future har med succes skabt en række portrætter af unge ingeniører.
Skabelon for rammeaftalen
Gennemgang af ansøgningsflowet for ansøgere til de videregående uddannelser 30. Januar 2017.
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Metoder og produktion af data
Eksempel på mål Inspiration Handlinger / opgaver Ressourcer Refleksion
Præsentationens transcript:

pijamama

OVERBLIK Processen Etnografisk feltstudie – forarbejde Etnografisk feltstudie Gennemarbejdning af data Udarbejdelse af vision 1.0 Analyse sammenfatning Koordinering af NUTIDS-scenarie Photo shoot, billedecollage Opsætning af opgave samt layout Refleksion

Etnografisk feltstudie ForarbejdeBilletten Valg af fremgangsmåde – interviewform, dagsplan Felt studiet i praksis Oberversion, interview, fotodokumentation, skærmen, billetten Gennemarbejdning af data Analyse af interview, billede og indtryk Åben diskussion med henblik på vision

VISION 1.0 Vision dannelse Keywords fra diskussion Brainstorm Sammenfatning af teks;, ud fra etnografisk feltstudie, keywords og brainstorm ”Efter vores overbevisning er det vigtigt at fange interessen hos de mange mennesker, der begår sig på pladsen. Desuden vil vi stræbe efter at gøre skærmens information mere visuel og tilgængelig. Både for mennesker på pladsen og for de der tager informationen med sig evt. gennem mobilteknologi. Vi ønsker, at der skal være en højere grad af interaktion og brugerinvolvering på pladsen. Vi vil fange menneskers opmærksomhed gennem en form for underholdning eller relevant information henvendt til mere specifikke målgrupper”

Analyse Uddeling af opgave: skærm og billet Fælles gennemgang Rettelse, nedkogning, kritik Åben diskussion Fordele og ulemper om skærm og billet, og i sammenhæng Opstilling af problemstillinger Resultat af feltstudie og analyse

NUTIDS-scenarie Brainstorm af problemstillinger Fokuspunkter Opbygning af storyboard til NUTIDS-scenarie Feltstudie 2.0 Photo af NUTIDS-scenarie Photo af collage Overensstemmelse af foregående data

Opsætning og Layout Færdiggørelse af tekst, NUTIDS., layout Blog upload Proces, billeder, tekst DEADLINE OVERTRÅDT DEADLINE OVERTRÅDT pijamama-touch; forside, opsætning i InDesign, og færdig layout Aflevering kl 18:59:37

Refleksion Refleksion Åben diskussion Samtale omkring opgave 1a Konstruktiv kritik Mangler og fejl, deadline og ”hvad var godt?” Rettelser til portefølje opgave 1b

TAK - FOR GOD RO OG ORDEN