Værdi/Trivselsmåling Image Overordnet ledelse Nærmeste leder Samarbejde Det daglige arbejde Løn- og ansættelsesforhold Faglige og personlig udvikling
Organiseringen Følgegruppe nedsat af samarbejdsudvalget. Projektleder/ansvarlig fra HR i hele processen. Besvarelses mulighed både via elektronisk og papirudgave, bruges eksternt firma. Dialoggrupper (med tilfældig udvalgte medarbejdere op til 40 stk) med Direktionen HR-følger op på de dårligste resultater Bruges ikke som redskab til fyringer.
Resultaterne Virksomheden benchmarks med branchen. De enkelte direktør områder Større afdelinger Hver afdeling/leder Kun over 5 ansatte får rapport
Analyser i HR De 3 parameter på udviklingsniveauet i afdelingen; a) Den udviklingsbegrænsende afdeling. b) Den udviklingsstagnerende afdeling. c) Den udviklingspassive afdeling.. I værdimålingen bliver lederen inddelt i 5 grupper. Helstøbt leder, Professionel leder, HR- ledere, Svag leder og så en ikke-vurdering her benævnt som neutral leder.
Værdimåling og APV Følgegruppen har også diskuteret hvilken konsekvenser værdimålingen skal have. Det er her vigtigt, at værdimålingen og APV'en bliver samlet op samlet og derfor er det glædeligt at der skal laves en samlet handlingsplan.
Analyser og sygefravær Antal ansatte Sygefravær Nærmeste leder Tilfredshed Loyalitet Image Samarbejde Dagligt arbejde Arbejdsglæde Faglig udvikling
Hvilke data er der så Afdelinger med svag leder og er udviklingsbegrænsede Afdelinger med svag leder og er udviklingsstagnerende Afdelinger der er udviklingsbegrænsede Afdelinger der er udviklingsstagnerende Afdeling der er udviklingspassive Afdelinger der er udviklende De bedst scorende nærmeste ledere De lavest scorende ledere De afdelinger der er laveste scorende omkring samarbejde De højst scorerne afdelinger om samarbejde. De mest tilfredse afdelinger renset for ledergrupperne. De højst scorerne (over 60 som jo er lavt sat) på Image
Sygefravær
Sygefravær og faglig udvikling
Sygefravær og nærmets leder
Sygefravær og tilfredshed
Sygefravær og dagligt arbejde
Anbefalinger fra Dialoggrupperne ’skriv dansk’ kurserne informationsmateriale til vores kolleger i ’rødt’ om oplysninger til kunderne. Udarbejdelse af en ordentlig intern telefonbog. Linie kommunikationen – udmelding af beslutninger/ tilbagemeldinger på projekterne fra Direktionen Dialog/Effekt og gode historier Fortælles om problemer – det er utroværdigt ikke at gøre det