Tinderhøj Skole Den digitale skole i Rødovre

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Drømmescenarie – om 2 til 3 år
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Velkommen til Dagnæs & Endelave skole Én af landets bedste folkeskoler
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Alle børn skal være del af fællesskabet
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Fremmedsprog og it Bente Meyer, Aalborg Universitet, København,
Elevmotiverende arbejdsformer Kompetenceudvikling for lærere i Gymnasiefællesskabet Moodle Fra it-teknik til pædagogik Fra pædagogik til.
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Læsning..
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Læringscentret og nye vejledningsformer
 Stk. 2. Forældrekredsen vælger for højst 4 år en eller flere personer til at føre tilsyn med elevernes standpunkt i dansk, regning/matematik og engelsk.
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Skolereformen Overordnede mål:
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Informationsmøde, onsdag d. 14. maj kl – 18.00
Klavs Asbjørn Hansen Vibeke Wendelboe Lund Maria Aas.
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Tilsyn Aabenraa Friskole 2012
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Forældremøde på Outrup Skole
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
IT i naturfagsundervisningen 28.marts 2012 Visioner for IT i undervisningen Ikke et ord om udstyr.
 2 elever fra hver klasse fra 4. klasse og op.  2 hold, et hold pr halv år.  Samme organisering som et elevråd.  Kort ansøgning.  Klasselærere er.
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Faglig fordybelse i indskolingen

Fra enkeltlærerprojekt til skoleprojekt Konference om undervisningsformer og –medier i de gymnasiale uddannelser, AU 29. april 2014 Dorte Fristrup, rektor,
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Diigital læring - Den Digitale Erhvervsskole
Børn og pædagoger i en digital verden
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede Formål: Bidrage til udvikling af en skoles kultur gennem inddragelse.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Planlægning, proces og evaluering
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
Lærernes digitale arbejdsplads
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Tinderhøj Skole Status på FUEL 13. november 2012 Gurli Hartmann.
Informationsaften på Holmegårdsskolen Folkeskolereformen.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
Folkeskolereform på Tagensbo Skole Hvordan ser folkeskolereform ud på Tagensbo Skole.
Præsentationens transcript:

Tinderhøj Skole Den digitale skole i Rødovre 13. nov. 2012 Maria Hessner Hansen

It-handleplan ”Skolen altid online” Didaktik 2.0 og pædagogik Digitale lærebøger Værktøjsprogrammer (nye måder at tænke på) Web 2.0 tjenester Undervisningsforløb 1:1 computing Undervisningsdifferentiering Tilgængelighed i alle klasser Cloud computing Skolen er ved hånden 24/7 365 dage om året

It-handleplan ”Skolen altid online” Videndeling og kompetenceudvikling Fagteams Didaktik Pædagogik kompetenceudvikling Læringscenter Lærested og værested Værksted Åbent hele dagen udviklingsorienteret

Bærbare til 6. – 9. kl. 1. august 2013 Konsulentfirma Bærbare computer understøtter overbygningens behov Tekstbehandling Regneark Frivillige og obligatoriske nationale test Prøveafvikling Anvendt på ungdomsuddannelserne Tablets kan blive en mulighed

Tablets til 0. - 5. kl. Efter efterårsferien Mærke ej afklaret Tablets understøtter indskolingen og mellemtrinnets behov Mobilitet Digitale lærermidler (leg) tilgængelighed Pilotprojekt i Rødovre Kommune Lærerne får tablets formentlig august 2013 Eleverne får tablets efter efterårsferien 2013 Pilotprojekt perioden fra efterårsferien 2013 til april 2014. Hvad skal der måles på? Hvordan understøtter tablets indlæringen? Hvilke nye muligheder skabes der didaktisk? Hvordan spiller tablets sammen med smartboard?

IT-satsning Bøgerne skal op på hylden Læsebøger Håndskrift Tablets skal være på bordet hele tiden Værktøjer Lydoptagelser Videooptagelser Animeringsprogrammer Billedredigeringsprogrammer Digitale lærermidler SkoleMat (Mondiso, Hexaville, Pitropolis, Mingoville) Condidact (Danske dyr, Verdens dyr) Clio Online (Samfundsfaget, Kristendom, Dansk historie) Alinea (Superbog, Elevunivers, Superreaders, Dansklandskabet) Ordbogen (ordbogen.dk – dansk retstavning, betydningsordbog, eng, tysk etc.)

Nyt læringsmiljø Interessant læringsmiljø - forbedre indlæring Eleverne har deres egen tablet Fastholde elevernes interesse Undervisningen bliver mere personrelateret Engagerende elever Nyder at lære gennem teknologi Tidligere fremlæggelser / Fremtidens fremlæggelser

Samler viden ind ATEA – kursus i læringsmidler på tablets Apple-konference Uddannelsesforum om læring, it og medier Webcasts med Essa Academy og Cedars School og Excellence IT-workshop i Børne- og Kulturforvaltningen Bett konference i London (en af de førende konferencer inden for lærende teknologi)

Personlig enhed ”Gave” til eleverne Mærket – også med navn Oprindelige apps/programmer Tinderhøj Skoles apps/programmer Lektier i hjemmet SFO Spil Etc.

Erstatningsansvar Endnu ikke afklaret Smidt væk I stykker Stjålet

Udfordringer Bruge nettet frit IT-vejlederen på ”overarbejde” Budgettet for undervisningsmidler omtænkes

Nutidige Krav Eleven er frisk Spidse blyanter Lommeregner Etc.

Nutidige Krav Fremtidige krav Eleven er frisk Spidse blyanter Lommeregner Etc. Veludhvilet og velopladet

Input fra Kontaktforældrene Hvilke udfordringer ser I? Forældreperspektivet?