Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE RULL- proces – forældre, elever, medarbejdere ( 2009 – 2011) Lego-projekt – elever ( 2008 –

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Vision Ganløse og Slagslunde Skole
Fleksibel Skole på Ubberud Skole
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Velkommen til Dagnæs & Endelave skole Én af landets bedste folkeskoler
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Informationsmøde - Gug Skole 2014/15
Landsseminar for Junior- og Eliteledere 19 November 2011.
Fra pædagogisk servicecenter til læringscenter
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Hvad skete der med vores input fra sidste reformmøde i januar måned? Hvor langt er vi kommet med implementeringen? Hvordan følger forældre med i reformarbejdet?
Hierarki for styringsredskaber
Årsmøde for alle forældre 8. marts 2007 ”Skolen sprænger alle rammer” Årsmøde for alle forældre Mårslet Skole Torsdag den 8. marts 2007 Klokken
R UGVÆNGETS SKOLE - F REMTIDENS SKOLE ! Helhedsskole – et udviklingsskoleprojekt 2012/13.
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
Politisk udgangspunkt Byrådet besluttede den 1. november 2010, at Fredensborg kommune skal have en ny skolestruktur. Ønsket er at skolerne bedre kan imødegå.
Skolereformen Overordnede mål:
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Ikke til at komme udenom… MJUK er etableret bl.a. på baggrund af støtte fra: Morsø HK, Nordvestmors boldklub, Ø. Jølby Borger og Erhvervsforening, Ø. Jølby.
Velkommen til valgmøde
HØJELSE SKOLE.
Steen Gravgaard Eriksen
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Hvem er vi?. En ganske almindelig folkeskole i Halsnæs Kommune, der ligger i et socialt belastet område 480 elever fra Bh-klasse til 10. Klasse Vi er.
4. maj 2011Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole Ved Pierre Vernet, Bestryelsesformand.
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
4. maj 2011Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole Ved Pierre Vernet, Bestryelsesformand.
Profilskole og styrket social indsats i Høje Gladsaxe skoles skoledistrikt og i Værebro Gladsaxe kommune deltager i Socialministeriets projekt Styrket.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
Folkeskolereform på Sortedamskolen
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Inklusion med læring Hvilke navne??.
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Velkommen Forældremøde 10. juni 2014.
Vedbæk Skole Møde med kontaktforældrene og Skolebestyrelsens årsberetning for maj 2010.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Stormøde om skolesammenlægninger på Amager - Gerbrandskolen, 28
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Er den ikke-ekskluderende skole en mulighed ?
Et fagligt løft af folkeskolen.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Nyt fra Byggeudvalget Ådalens Privatskole, Skovvej , 2635 Ishøj
En dynamisk klub for børn og unge fra 5
PRÆSENTATION AF PROJEKT V/AFDELINGSRÅDET, BYGADEN TORSDAG, DEN 3. APRIL 2014.
Rullende skolestart August 2010.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
DE-L Årsmøde, Workshop: ”De voksnes vej ind i de erhvervsrettede uddannelser ” Kirsten Holmgaard, direktør Mercantec Tirsdag den 29. april.
Vision mission værdier handleplaner
Orientering om status på skolestrategien I dag Børne- og Ungeudvalgsmøde den 15. september 16. Juni Dialogforum.
Nord-als Rideklub. N.A.R Eksisteret i mere end 50 år i samme faciliteter. Velfungerende klub Godt forankret i lokalsamfundet.
En længere skoledag for de mindste med integrering af fysisk aktivitet i undervisningen.
2010 FREMTIDENS LÆRINGSMILJØ Grundskole forløbet Elevens engagement Henrik Jacobsen Universe Research Lab.
+DIG. AKTØRER OG SYSTEMER DER HAR INDFLYDELSE PÅ ENSOMHED BLANDT BØRN & UNGE Det enkelte barn Objektive livsbetingelser Familie Sociale normer og værdier.
Informationsmøde for forældre til kommende elever i 7. klasse
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE RULL- proces – forældre, elever, medarbejdere ( 2009 – 2011) Lego-projekt – elever ( 2008 – 2009) Masterplan ved arkitektfirmaet Gorm Nielsen – elever, forældre, medarbejder ( 2009 – 2010) Pædagogisk udfoldelse af masterplan ved proceskonsulenter fra SMAK – medarbejdere ( )

Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE Den grundlæggende idé er at skabe mulighed for, at børn og unge kan engagere sig og have indflydelse ved at læringsmiljøer etableres som dynamiske læringsmiljøer med høj grad af flexibiliet, herunder integration af IT at læringsmiljøerne møder børn og unge på deres udviklingstrin, så de kan udvikle sig personligt, fagligt, socialt og kulturelt ud fra idéen om NUZ Idéen understøtter skolens nuværende organisering, hvor børn og unge er samlet på årgange i alderssvarende geografiske områder for henholdsvis, indskoling, mellemtrin og udskoling. Masterplan for Engdalsskolen v. arkitektfirma Gorm Nielsen lægger op til bygningsudvidelse til gavn for alle 3 faser, der bl.a. indebærer at aldersgruppen 5-7 / mellemtrin, bliver flyttet til nye basislokaler. Hertil kommer medborgerfaciliteter ude og inde for borgere 0 – 99 år.

Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE Indskolingsmiljø SFO indretning af fællesfaglige miljøer i fælleslokaler med mulighed for holddannelse, indskoling i indesko, tumlesal, dramasal, gymnastiksal, natur-teknik biotop i aktivitetspark, bålhytte indretning af sansemotoriske aktiviteter, musiklokale.

Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE Mellemtrinsmiljø 5-7 klasse + fritidsklub Særlige indretninger i faglige og fællesfaglige miljøer. Værkstedsområder for billedkunst og håndarbejde, hvor de to fagspecifikke lokaler knytter sig til et fælles udendørs værkstedsareal anlagt som tagterasse over stueetagen, hvor der er anlagt klub faciliteter for 5-7 årgang. Musiklokale, hjemkundskabskøkken med adgang til kantine og teorilokale, nyt lokale til natur og teknik. Adgang til nyindrettet pædagogisk læringscenter. Aktivitespark der giver fysiske udfordringer til års alderen

Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE Ungdomsmiljø 8-9 klasse + klub Nye lokaler til undervisning i biologi og geografi, hjemkundskabskøkken, adgang til værkstedsfaciliteter indrettet i New Yorker – miljø for unge. IT-integration i bred forstand