Fremtidens Bilvask.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Virtuel medarbejder eller konsulent
- ”Digitalt medborgerskab” – om bibliotek og borgerservice som kulturkonvergens eller konvergenskultur.
”Risk management for notebooks!” This presentation is protected by copyright - Umates A/S, Denmark Risk management for notebooks? Analysebureauet.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Nordvestjysk Lederforum 1. november 2012
Prissætning - hvordan gør man ?.
Vejret Vandet i luften.
Brødrene Dahl samarbejdspartner med Jysk Klima Center
Erfaringer fra netværkssamarbejde
Udarbejdelse af poster
Værdistrømsanalyser.
Offentligt-Privat-Samarbejde
Undervisers hjemmeside som læringsplatform Presenteret af Johnni Olsen, underviser i samfundsvidenskab på socialrådgiveruddannelsen i UCSJ, Nykøbing F.,
Praktisk segmentering
De to officielle miljømærker
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Energiledelse Energiledelse betyder, at virksomheden gennemfører en systematisk, løbende indsats for at bruge energien bedre og derigennem øge virksomhedens.
Den glade CEO og iværksætter!
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Udviklingstendenser indenfor turismen – globalt og lokalt
Q8 Vaske kanal Projektaftale Fase 1 - Konceptudvikling
Butiksindretning Kapitel 5.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Velkommen til dag 3 omsorg for personer med demens
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Kommunikation / it.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Integration af mennesker, processer og arbejdspladser... En fornyet tilgang til design af fremtidens bygning.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Forældre- og fødselsforberedelse
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Optimering af arbejdstilrettelæggelse i på Radiologisk afdeling i Køge Mahad Huniche Møde med Region Nordjylland.
Struktur og processer Faseopdelt innovationsproces.
Seminar Nyborg Strand 3. maj 2011 Nortec System A/S Seminar Nyborg Strand 24. april 2012.
EBF seminar - Tirsdag den 24. april 2012 Velkommen til MIELE A/S.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Hvor mange traktorer er nødvendige? - en tommelfingerregel !
Af: Jonatan W & Line Stryander
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Hvordan laves strategi for mekanisering? Landskonsulent Erik Maegaard Dansk Landbrugsrådgivning.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Patienthotel i DNV-Gødstrup  Programgrundlaget for DNV: Der skal indrettes et patienthotel, der er designet og indrettet med henblik på at betjene selvhjulpne.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former for teknologiunderstøttelse ved etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Dagens pointer Strategi og systematikken er nødvendig start til udbredelse af velfærdsteknologi Kommuner og virksomheder skal tænke i pipelines der gør.
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Billede fra holstebro... Opstart 1. jan 2015 Opstart 1. jan 2012 Opstart 1. nov 2015.
Fastlæggelse af praksis – plads til forbedring? 8. november 2011 v/formand for FSR’s Skatteudvalg statsautoriseret revisor John Bygholm.
APPS TIL PLANTEAVLEREN – HVAD KAN DE, OG HVOR GODE ER DE? JENS PETER HANSEN SEGES P/S.
1 [Firmanavn] Forretningsplan NB Mine popsmarte figurer bør slettes, hvis denne template anvendes !
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Beskæftigelsesregion Syddanmark Budgetseminar Budgettering og dimensionering af indsatsen for de forsikrede ledige i 2010.
KØBENHAVNS KOMMUNE Kultur- og Fritidsforvaltningen KØBENHAVNS EJENDOMME Bygherreperspektiver på indkøb af ventilationsløsninger v/ Gyrithe Saltorp.
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Butiksindretning afsætning.
Kvalitetsudvikling hvordan
Customer relationship management CRM
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Metoden brugerstyret behandling
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer
Præsentationens transcript:

Fremtidens Bilvask

Øget kampagnetryk – generelt fra alle kæder Markedsudvikling Øget prisfokusering Lavprisstationer vækster Majors lancerer lavpriskoncepter + vækst Øget kampagnetryk – generelt fra alle kæder Lav differentiering mellem majors… Lavpris differentierer sig… Intensivering af nye anlæg fra lavprisudbydere Etablering af vaskekæder              Konklusion: Øget konkurrence forventes…

Trends Stigning i total markedet grundet færre hjemmevask + hyppigere vask Primært drevet af billige vaske Yderligere fragmentering af markedet (billig & dyrt) Eks. Nye vaskekæder – hurtighed OG den gode vask Platinvask går godt.. Yderligere fokusering på pris Ikke kun lavpris – men value for money skal sikres! Sikring af ”totaloplevelsen” Lille udvikling – innovation fra industri Manglende fokusering på kundebehov Konklusion:

Der efterspørges services og ”oplevelser” Trends Der efterspørges services og ”oplevelser” Der vaskes lokalt – sikring af SCENEN Kunderne kan være meget loyale – til en vis grad Nye maskiner og tilbud vurderes attraktive Derfor rettidig udskiftning.. Miljø og spildevands fokus fra myndighedsside Marginal interesse fra forbruger pt. Stigende myndighedsfokusering forbrugerinteresse? Konklusion:

Kunder – i relation til Q8 Bilvask Manglende klarhed (kommunikation) af konceptet Nyt vaskekoncept lanceres Fysiske faciliteter vurderes ringe (afhængig af anlæg) Typisk: Maskinen, skiltning, pusleplads, støvsugere + øvrige funktionaliteter Servicekasse vurderes positivt Men skal være i orden! Medarbejdere et aktiv – hvis de ”performer” Koncepter der hjælper daglig drift Vaskeskole fokusering Erhvervskunder – i særdeleshed - ønsker en hurtig vask              Konklusion: Revidering af koncept indhold - scenen

QvikVask for pitstopperen Produkter/ydelser Strategi-fordi vi tilbyder Koncept-hvordan? Mission En anelse Qvikkere QvikVask  QvikChip Lette betaling Hurtigt - Mindske (oplevet) spildtid Optimere hastigheder Nedbringe fysisk ventetid QvikStøvsøger og puslefaciliteter i vente-køen Nedbringe oplevet ventetid Gratis kaffe  Automatvæg Elektroniske skærme m/ ….., Årstidens Vask + Vi gør travle kunders hverdag nemmere Nemt at vælge sin vask spande, børster, sæbevand, ,pusleplads & Qvik støvsuger Nemt og bekvemt Vi gør travle kunders hverdag nemmere! Vi hjælper dig til et godt resultat Gratis bilplejemidler/rudeserviet Beskyttelse mod vind og vejr Indretning af ventekø-faciliteter Til- og fravalg af U-skyl Fleksibilitet Flerturskort på alle stationer Tilgængelighed Skabe overskuelighed Tydelig opmarchs areal med ventetidsindikation Udnytte kapacitet Tydelig skiltning Aftenvask/”ledig hal skilt” Tryghed (the female touch) Lys - glas -lyd - duft -rent

Hvad betyder Fornyelsestræet? (hvad vil vi?) Hvad er Bilvask: Bilvask er ikke en ”ren bil”, ”flot vaskeresultat”, ”tør bil” etc – bilvask er et ønske om at pleje sin bil og dermed tilfredsstille behovet for at ”have det godt med sig selv og sin bil” Mere fokus på Pitstopperen – mindre fokus på Bilnusseren Hvad gør vi nu! Samarbejde med ”Lounge” – fokuserer på ide, design og sammenhæng Kundeundersøgelse – hvad gør/vil kunderne? Test - Elementer til Hundige Bygade Projekt samarbejde med maskinleverandør

Elementerne i Fornyelsestræet Indretning af ”ventebane”: Overdækning, afskærmning, belægning, venterum – hvorledes indretter vi ventefaciliteterne således de understøtter ”nedbringe oplevet ventetid” og samtidig indeholde ”puslefaciliteter” Med det fokus, at en række aktiviteter kan håndteres mens man venter. Puslefaciliteter: Qvikstøvsuger (en støvsuger der står i køen/kommer ned fra luften og varer max. 45 sek), ingen spande og børster (skal integreres således vi ikke har løse genstande.) Tanken pt. er en højtryksrenser med børste og kemi integreret i ventebanen.

Elementerne i Fornyelsestræet Faciliteter til underholdning – for at nedbringe oplevet ventetid Fladskærme m/vaskemenu, promotion, information om hvad gør vaskemaskinen lige nu, ventetidsindikator, gode råd etc. Automatvæg med kaffe, softdrinks, konfekture, pleje produkter The female touch – hvorledes gøres selve vaskehallen mere indbydende Lyssætning på vægge/maskine for at understøtte aktivitet og tiltrækning Musik i afdæmpet/nedtonet form – mens kunden venter.. Duft – vi arbejder på at opsætte duftampuller i hallen, hvorfor skal en vaskehal lugte dårligt?

”Qvikhits” – Hundige Bygade - Hvad går vi først efter I selve hallen: Fremdriftsplan ”Qvikhits” – Hundige Bygade - Hvad går vi først efter I selve hallen: Maskinudskiftning / renovere hallen – overvejes… Lys i hal: Spot på maskinen – klart lys Farvet spot eller lign under vask Diffust lys slukker under vask Duft: Implementere duftampuller på maskinen Duft ud efter endt vask

Fremdrift Foran vaskehal: Ventebane: Elektronisk skærm QvikStøvsuger Vaskemenu + promotion (som butikkerne) Angivelse af tidsforbrug Angivelse af ”hvad gør maskinen nu” Angivelse af konceptelementer (Information/viden/underholdning) Ventebane: QvikStøvsuger Placering af 1-2 støvsugere i ventebane (almindelig støvsuger er en mulighed, men andre muligheder bør findes..) Ventetidsmarkering Markere den tid kunden kan forvente at vente på næste vask Ventetid: 8 min - Hvis du holder her kan forvente at vente i ca. 8 min