Bloggerkultur Hvorfor blogger vi?.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dialogdag, socialt netværk Livshistorie
Advertisements

Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Sociale medier og læring
Hvordan bidrager litteratursiden
- ”Digitalt medborgerskab” – om bibliotek og borgerservice som kulturkonvergens eller konvergenskultur.
Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
Set i forældreperspektiv
Arbejdet med ICF på Kommunikationscentret i Hillerød ?
Den æstetiske krop Dansk fagdag Oktober 2010
Flickr.com – online billeddeling
TALENT-DK: Inspirationsmøde
Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur
Recovery gennem lokalsamfundsdeltagelse
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Fremtidens markedsføringsplatform
Folkeskolen - fagblad for undervisere
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Case Study: Youtube Fankultur BIMK Gruppe november 2011 | | | 1 KIDD.
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Medier i krig 6.1 Aktørorienteret magt 6.2 Strukturel magt
DREAMING IN MONO Problemformulering
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Februar 2011 Velkommen til Biblioteksverdenen og omegn.
INTRO Foreløbig titel: ’Når vægttabet bliver virtuelt’ Slankedoktoren.dk –Vinder af E-handelsprisen – juryens specialpris – for med succes at have overført.
Facebook, danskerne & sociale netværkssites
Page 1 GOVERNMENT /7/365. Program for ”government 2.0 – nytte eller hype?” Onsdag d. 6. april 2011, kl – :Velkommen ved Michael.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
Implementering af EPJ – ændring i arbejdspraksis
Obamas brug af sociale medier i præsidentkampagnen 2008.
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
Digital literacy Et didaktisk design til 9. klassetrin, med fokus på kommunikation på livsstilsbloggen.
Mads, Rune og Camille - Gruppe 10
Borgerinitiativet i historisk/politisk kontekst, Europahuset den 18 juni 2010 Marlene Wind, PhD, Professor Institut for Statskundskab Københavns Universitet.
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
‘Retorik om KOL og rygning’
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Frivillighed på kommando findes ikke
E-magasiner Et nyt medie Gruppe 15 Isabel, Julia, Maiken og Rikke.
Thomas Refstrup Dünweber Cognition & Communication.
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
Forberedelse 2.0 ”Store your knowledge in your Friends” © UFFE SØRENSEN.
3F på Facebook Susanne Fasting - 3F. 3F på Facebook Om 3F Danmarks største fagforening Ca medlemmer Organiserer faglærte og ufaglærte arbejdere.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Virtuelle verdener og rum, forår 2002 Lisbeth: Baggrund BA i Litteraturvidenskab & Medievidenskab MA i Image Studies (University of Kent) Cand.mag i Litteraturvidenskab.
Tekstformidling på Internettet E 2003 Tekstgenrer II: ”sociale” tekst genrer Session 9 (29/10/03)
Brugerundersøgelse Brugssituationen Dataindsamlingsmetoder Spørgeskema
Genrer Konference om ny skriftlig eksamen i fransk og spansk Nyborg Gymnasium 22. oktober 2015.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 1 - Frivillighed.
Projekt PaRIS Projektgruppemøde d.14.januar 2009 Præsentation af: definition af innovation de foreløbige data fra de kvalitative data Projektleder Mette.
IT-dag den 6/8 Present.me. Present.me - intro Hvad er Present.me? Present.me er et præsentationsredskab Tre muligheder: PowerPoint+lyd PowerPoint+video.
Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.
Hørelse, høretab og høreapparater – Hvad synes danskerne selv?
Din kreative online praksis! – del 2
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Introduction to synopsis writing
Remixkultur 2 Kommunikation/IT.
#UNGKBH Oplæg om sociale medier.
Skabelon for billede til sociale medier
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Bloggerkultur Hvorfor blogger vi?

Motivation De første blogs opstod i slutningen af 1990’erne, lang tid før de nye og velkendte sociale medier, som f.eks. Facebook, Twitter osv. På Wordpress bliver der i snit oprettet 100.000 blogs om dagen. Antallet af unikke besøg på blogs i oktober måned 2011 – på blogger.com var 46 millioner besøg. Det er det næststørste antal unikke besøg, indenfor social netværks sider, og det er kun overgået af Facebook.

Livsstilsblogs Hvorfor livsstilsblogs? Personlig blog Flere og flere oprettes Selviscenesættelse Identitet Forskellige former og indhold Flere forskellige slags bloggere – alder, køn, miljø.

Problemfelt En undersøgelse af den personlige livsstilsblog med fokus på bloggeren (afsenderen) Hvorfor blogges der? Selviscenesætter bloggeren sig gennem bloggen og hvordan? Har nye medier ændret vores opfattelse af det offentlige og det private rum?

Hvilken betydning har den personlige blog for individet (bloggeren)? Problemformulering Hvilken betydning har den personlige blog for individet (bloggeren)?

Metode Case Interview spørgsmål Kvalitative interviews - Hvorfor blogger du? - Hvor længe har du blogget? - Hvad blogger du om? - Hvem blogger du til? - Hvad får du af at blogge? - Er du bevidst om hvad du signalere gennem din blog? - Er du bevidst om dine grænser ift. privatelivet? - Inddrager du brugeren i dine indlæg? - Hvad føler du, når folk kommentere på dine indlæg? - Kommenterer folk på dine indlæg     - Hvis ja, hvad får du ud af det? - Indgår du i et bloggernetværk? - Føler du en relation til andre bloggere el. læsere? - Afspiller din blog dit virkelig liv?     - Hvis ja, hvilken i udstrækning? Kvalitative interviews Case 2 livsstilsblogs

Teori Gilpin, Dawn R. (2011): ”Working the Twittersphere: Microblogging as Professional Identity Construction” Boyd og Ellison, (2007) Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship Nardi, B.A. et al. (2004):”Why We Blog”. Mortensen, T. & Walker, J. (2002): “Blogging thoughts: personal publication as an online research tool" The meta-process of `mediatization' as a conceptual, Af Friedrich Krotz

Feedback Fyr løs!