Laboratoriet for Turisme og Oplevelser!

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Værktøj til CSR-dreven innovation Der skal udvikles et nyt værktøj til CSR-dreven innovation. Vores mål er, at værktøjet skal inspirere og hjælpe danske.
Dialog og læring i klagesager
Program •Baggrund, formål, principper, eks. på internationale/ udviklingsaktiviteter, etværksgruppe mv. v/ Hans Sørensen •International kompetenceudvikling.
erhvervsmedier der bringer vækst værdi
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
”Dannelse af faglige sociale netværk ved hjælp af web 2.0 teknologier”
Familierådslagning og Det Inddragende Netværksmøde
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Produktion og Logistik
Det vil ITB - præsentation af Grøn it-plan v/ Henrik Egede, IT-Branchen og Keld Jersild Olsen, Hewlett-Packard ApS Mandag den 28. april 2008.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.
Året der gik Breddesektionens beretning ved Helle Jakobsen, sektionsleder.
Implementeringsudfordringen Fra projektjungel til koodineret udvikling
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
Nynne Det er tilladt at have talent! Talent? Talentprojekter – hele viften Akademiet – et eksempel Køreplan: Hvordan starter.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Potentialevurdering.
Målsætning med hjemmeside
Markedsføring og kommunikation. Aktiviteter i 2003 Aktiviteter i 2004 Fremtiden.
Michael Hald Konsulent, KL
Kvalitet (Excellence) Effekt, merværdi (Impact )
Introduktion til informationskampagnen Ved projektleder Xenia Nedergaard Nectar Communication.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Informationsformidling Brian Kjær Andreasen Hovedaktivitet 4. [ Viborg]
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Vækstpolitik Byrådets seminar d Program 17.00Velkomst og intro v/borgmester Michael Ziegler 17,05Præsentation af vækst- analysen V/vicedirektør.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Et godt liv for alle borgere Christina Krog, tlf. Om Sund By Netværkets strategiske satsninger og arbejdsmetode.
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
18. Strategisk analyse af interne forhold
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Mobil rollelege i Fredericia! Opgavefordeling og procesforløb!
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Projekt Kvægbyg Projektleder Thomas Andersen og landskonsulent Jan Brøgger Rasmussen, Landscentret.
Børns Biblioteker To fagligheder i dialog – om børn, medier og professionsudvikling.
Konger og dronninger på Koldinghus og i den syddanske region! Opgavefordeling og procesforløb!
Fyn Rundt 2005: En oplevelses tur baseret på kvalitet, ægthed og holdbarhed - Og erfaringerne fra 2004 We are in the people business…
Program : Om Adaptive Location Aware Gaming-projektet og GT-position teknologien, Niels Bo Theilgaard, CEO, GamesOnTrack : Om centimeterpræcis.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Tommy Engedal Kronborg
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Underoverskrift her Talent Management i TDC 1 Talent Management.
Gode råd til fundraising
Informationsmøde om erhvervsstøtte Den Europæiske Socialfond Cheffondskonsulent Annette Keller Region Syddanmark Lindø, den 28. april 2010.
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
Leg og Læring Kom godt i gang hjemme hos dig selv!
Vækstforums kriterier for indsatsen Offentligt-privat partnerskab Samordning og koordinering Fokusering Globalisering Vækst i yderområder Bæredygtighed.
Synlighed i foreningen: kommunikation og markedsføring V. kommunikationskonsulent, Mette Vittrup Schmidt Seminar for seniorer Glostrup den 5. oktober 2015.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
et stærkere og bredere turismesamarbejde
Nye retningslinjer for Handicappuljen
Uddannelse i sygefraværshåndtering
Velkommen til Round Table
Avatar-Skolen Er du mester af ild, vand, luft og Jord? Er du en
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Digital dannelse i gymnasiet
20. Strategisk intention.
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Fra anledning til udvikling
Præsentationens transcript:

Laboratoriet for Turisme og Oplevelser! Af Marianne Ørskov Larsen, Leder af laboratoriet for Turisme og Oplevelser, projektleder i Syddansk Turisme

Målsætning! Arbejde målrettet på at nå Syddansk Turisme strategimål om at sikre at Region Syddanmark sin position, som det foretrukne rejsemål for børnefamilier, der søger legende og lærende oplevelser. Jo stærkere tilbudte produkter og virksomheder - jo stærkere position i forhold til regionale konkurrenter!

Visionen for laboratoriet for Turisme og Oplevelser! Alle aktiviteter skal være vækstfremmende og sikre reel erhvervsfremme Komme Kids og Tweens, børn 3-12 år, til gode. Der laves direkte produktudvikling i virksomhederne, viden der kan anvendes direkte i virksomhedernes arbejde, sikres pr- og presseomtale direkte om virksomhederne og udvikles marketingredskaber direkte målrettet mod børn.

Officielle mål – der skal sikres undervejs! 5-6 videnskabelige artikler inden for laboratoriet - udviklingsprojekter, f.eks. i Egeskov projektet, en artikel af Sten Rentzhog - resultater af specialanalyser lavet i et projekt - et specifikt forskningsområde, der hyres en forsker til Mål Sammen med de øvrige laboratorier at sikre forankring af den opnåede viden i form af 2 udgivelser!

Officielle mål – der skal sikres undervejs! Deltage aktivt i at arrangere spændende og givtige partnerseminarer og konferencer fokus på ny/brugbar viden, resultatformidling og networking mellem deltagerne!

Officielle mål – der skal sikres undervejs! sikre presse og pr omtale, primært af projektet og partnere! udvikling af et bredt funderet marketingredskab!

Officielle mål – der skal sikres undervejs! Sikre laboratoriets andel af antal samarbejder, kontakter og antal udviklede produkter: 10 – 12 større mindre og større produktudviklingsforløb 10 konkrete produkter et vist antal interne forløb i virksomheder uden samarbejdspartnere finde relevante kontakter, konsulenter, rådgivere og offentliggøre dem på www.kidsntweens.dk

Officielle mål – der skal sikres undervejs! Sikre flest mulige spændende udviklingsprojekter med virksomhederne og grupper af virksomheder, der sikrer: samarbejde mellem flere, og gerne ikke forventelige partnere, og inddragelse af vidensinstitutioner i udviklingsforløbene!

Whats in it for me! Deltagelse på flere niveauer: faktuel viden via website, nyhedsbreve, seminarer og konferencer! Best cases. Se hvad andre gør og bliv inspireret til at udvikle inden for leg og læring i egen virksomhed! networking, få udvidet netværket og lære andre nye virksomheder at kende! mulighed for at få del af pr-indsatsen: egen virksomheds historier fortalt – på www.kidsntweens.dk og så vidt muligt i pressen!

Whats in it for me! Deltagelse på flere niveauer: Få eget udviklingsforløb i egen virksomhed eller deltag som partner. Anvend idèbeskrivelse på www.kidsntweens.dk under om Kids n` Tweens eller kontakt Marianne eller Anja!

Hvad bringer fremtiden – gode historier skal bringes i hus på Egeskov!

Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter! Study Mobil Science Zoo

Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter! Trapholt - Børn som del- målgruppe - Udendørs legeplads

Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter! Campingrådet og Feriehusbranchen!

Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter! Sydvestjysk Udviklingsforum

Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter! Dyr på Fyn

Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter! Trekantområdet Danmark: Kulturarv i trekantsområdet. Fredericia, Jelling, Koldinghus og Billund.

Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter! Børns krav til gode børne- hoteller/ udnytte kapacitet bedre!

Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter! Læringskit til formidlere eller udendørs legeplads!

Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter!

Formelle krav til udviklingsforløb Projektet kan matche jeres udviklingsidé med 50 % af udviklingsomkostningerne, når I selv finansierer 50 % at omkostningerne. Min. 20 % af det samlede udviklingsprojekt skal være kontant finansieret af jer! - Drift og eksekverende marketingkampagner – ikke muligt!

Krav til udviklingsforløbene! Sikre at udviklingsprojekterne opfylder jeres krav/dogmer: skal have kommercielt potentiale og være vækstfremmede (f.eks. flere besøgende, flere ansatte m.m.) skal være additionelt (være noget virksomheden ikke selv ville kunne lave) skal være nyskabende eller have nyhedsværdi skal gøre brug af nye viden skal gøre brug af ny teknologi skal testes af eller udvikles eller godkendes af børn være bæredygtige, etisk, socialt og miljømæssigt

PR- og presse – hvordan og hvornår! - Hvordan vil projektet kunne supplere din egen presseindsats: formålsmæssigt (strategisk) ? budskabsmæssigt ? tidsmæssigt ? - Hvem kunne du forstille din virksomhed præsenteret sammen med af andre Kids & Tweens virksomheder:

Tak for opmærksomheden!