Kulturforståelse niveau C Formål: Formålet med kulturforståelse er, at eleverne udvikler deres evne tl at kommunikere såvel inden for som på tværs af kulturer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dansk Folkeoplysnings Samråd Folkeoplysningspolitik.
Advertisements

Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Læring i Multikulturelle Kontekster
Program •Baggrund, formål, principper, eks. på internationale/ udviklingsaktiviteter, etværksgruppe mv. v/ Hans Sørensen •International kompetenceudvikling.
Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Kristendom på stx og hf Christina Egholm og Helle Dreyer Møller.
Religion på B-niveau.
Udviklingschef Anne Holm Sjøberg, Region Hovedstaden
Kultur – og samfundsfag på HF Fagdidaktisk kursus religion sept Helle Dreyer Møller VUC Århus.
Kulturmøder Islam – Kristendom
Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur
-United World Colleges er en gruppe af internationale skoler viet til formålet at fremme international forståelse gennem uddannelse. -Der er 12 skoler.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
Set fra Humanistisk Samfunds perspektiv
Interkulturel kompetence
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Postkulturel kommunikation - fordi kultur ikke altid er vigtigst
og menneskerettigheder Fag: Historie & IØ
Religion og Oldtidskundskab
Afslut med at henvise til Modstrøm
Den internationale dimension i folkeskolen
International Økonomi A
Fagets formål, fokus og fagmål
Præsentation af Samfundsfag Næstved Gymnasium og HF
Skolen i Verden november 2006 Tove Heidemann CVU Sønderjylland.
Lærerprofessionen - en definition.
PSS-Promoting Social Skills
Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur
Turen går til Indien Engelsk, religion, historie og idræt 3.G, uge 41.
ETwinning GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATING sådan og derfor Den lovmæssige baggrund for internationalisering i skolen SkoleIntra Kolding
Kulturforståelse niveau C
Kulturen på vores skole Det forpligtende fællesskab Overskueligheden i miljøet Helheden i skoleforløbet Kommunikation.
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
På CG er internationalisering et fokusområde på alle studieretninger. På CG er internationalisering et fokusområde på alle studieretninger. I denne studieretning.
International profil for n-klasse
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
Lidt om at flytte bjerge
Tysk i felten Fokus på udvikling af Interkulturel kompetence.
Turen går til Kina! - Summer school. Hvad er summer school? For eleverne: årige fra hele området - Klasser på ca. 30elever - Første møde med en.
- COPENHAGEN LIVING LAB - 5. maj COPENHAGENLIVINGLAB.COM - DEN TRYGGE KOMMUNE URBAN INNOVATORS 5. MAJ 2010 COPENHAGEN LIVING LAB Njalsgade 106,2.
Styrk din kulturelle intelligens – integrationsindsatsen skal gerne være en del af løsningen og ikke problemskabende Næstved 29. oktober 2008 v. Elisabeth.
Etnisk konsulent Produktionsskolerne i Danmark Tværkulturelt seminar.

Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Hvad fuck kan vi bruge det til ?` Af Bo Goed Watson
Brobygning International dag.
Oplæg på ”Go Glocal”, Professionshøjskolernes Internationale Årskonference 13. november 2014 Tine Andersen,
Kapitel 4 Kulturmøde og menneskerettigheder
Årsplan – en kort en lang
Etnisk Råd Grøndalsvængets Skole. Hvorfor lave et Etnisk Råd? I Københavns kommune har man lavet en udviklingsplan for hvordan byens skoler skal arbejde.
KULTURMØDER 1 - Fordomme, stereotyper og kultur
Sprog og International Virksomhedskommunikation engelsk, fransk, spansk og tysk Velkommen til brobygning 2010.
Sociale og kulturelle forhold. Socialisering, kultur og identitet
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
ikke-kristne religioner og andre livsopfattelser
Erfaringer fra projekt ”Flerkulturel rummelighed i skolen”
Træning i kulturforståelse Kapitel 22 Signe Ørom, Mie Femø Nielsen og Pernille Schmidt.
Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur Kapitel 4: Gennemgang af Geert Hofstedes seks kulturelle dimensioner , Copyright.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Bachelorprojektvejledning?
|
Unge og Religion TOLERANCE
Hinduismen.
Bænkebidere Et forløb for 2. klasse.
Den religiøse dimension
Præsentationens transcript:

Kulturforståelse niveau C Formål: Formålet med kulturforståelse er, at eleverne udvikler deres evne tl at kommunikere såvel inden for som på tværs af kulturer. Desuden skal deres evne til at begå sig globalt styrkes. Endelig skal eleverne udvikle deres viden om og forståelse af kulturel forandring.

Hvorfor kulturforståelse niveau c? Du interesserer dig for fremmede kulturer og kulturmødet Du forestiller dig måske at arbejde i et internationalt miljø Du vil gerne være bedre til at møde andre mennesker uden fordomme

Kulturforståelse niveau C? Eksempler på indhold Kulturteori Dansk kultur Ikke-vestlig kultur Livsbetingelser, familieliv og ungdomsliv i Kina Kulturmødet og kulturel identitet Det dynamiske kulturbegreb Kultursammenligning Religion og religiøs fundamentalisme Kristendom, jødedom, islam og hinduisme

Religion er kommet til at fylde meget i det offentlige rum, og glasmosaikker har fået helt nye betydninger.

Lidt praktisk Det er et mundtligt fag Det kan opgraderes til B-niveau