Leonardo Erfa-seminar 13. januar 2010  Samarbejdsaftaler og kvalitetssikring af praktikophold  Bente Skipper,  international koordinator  EUC Nordvestsjælland.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Advertisements

N ETVÆRKSARBEJDE I FORBINDELSE MED EVALUERINGEN AF AT DELMÅL. I DENTIFIKATION AF DET GODE AT FORLØB.
Etablering af virksomhed
Skolereform august 2014………………
Sæt pennen på papiret Skriv de årsager til uro hos spædbarnet ved brystet, som falder jer ind…. Uro ved brystet s kan skyldes…
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Samarbejde med frivillige Hovedudvalgets rolle. •14. december Samarbejde med frivillige drøftes på HU- mødet •4. januar tilrettelæggelse.
Formål at videreudvikle Silkeborg som en attraktiv uddannelsesby med fremtrædende uddannelsesinstitutioner, der sikrer erhvervsliv og offentlige institutioner.
Forældremøde X årgang.
Muligheder for alle 2 år i praktik Korte uddannelser  HG 2. år 
EUD indgange: EUC LILLEBÆLT Bygge og anlæg (G) tømrer
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Et godt afsæt – Handelsskolernes grunduddannelse
Hold Fast projekt - praktik
Tietgen Erhverv HG Erhverv HG Erhverv 1½ år (tidligere HG FLEX) HG Erhverv 2 år (tidligere FIVU) Ny Mesterlære Afklarende / kombinerede forløb 10. Handel.
Innovation og iværksætteri
Markedsvurdering.
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Oplysningsforbund og folkebiblioteker må sammen finde nye veje Jens Thorhauge
To temamøder: •Mange vil gerne tage elever men kan ikke overskue administration og beskæftigelsesforpligtigelsen •Mange vi gerne tage elever i perioder.
Hvor der er fokus på klimaet.
Forældretilfredshedsundersøgelse Lærerne og pædagogerne som har med mit barn at gøre har den nødvendige viden om mit barns vanskeligheder.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Seminar for trivsels- og SSP-personer
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Bente Bondebjerg, workshop - lokalt fortalerarbejde Side 1 Workhop: Lokalt fortalerarbejde Oplæg Bente Bondebjerg Årsmøde for frivillige d.28.september.
Øget overgangsfrekvens til de videregående uddannelser
Velkommen til E-business
Velkommen Lærersamarbejde i Aarhus august 2012 Aarhus Tech, Viby J.
Læsegruppel ederen. Kursets ethos  Den ethos som kendetegner Læseforeningens aktiviteter er, at litteraturen kan blive genstand for menneskelig erkendelse,

Uddannelsesvejledning i 10.klasse Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Brian Nybo (10.B, 10.C + drenge i 10.D) Tina Krogsdal (10.A,
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Turen går til Kina! - Summer school. Hvad er summer school? For eleverne: årige fra hele området - Klasser på ca. 30elever - Første møde med en.
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
Fødekæden Marketing Web Markedsføring PR Netværk: Events, messer m.v. Direkte kontakt Telefonsalg Rundvisning Opfølgning på tilmelding Kurset Kommunikation.
Max 3 forsøg på eud.
TESTERROLLEN OG SPØRGSMÅLSTYPER. Testerrollen  Testeren bør Tilpasse taletempo, ordvalg og struktur til niveauet for det givne modul Tilpasse spørgsmål.
Man skal være dygtig for at gøre det godt… Anders Lykke Nielsen, Uddannelseschef EUC Nordvestsjælland.
Forældremøde Sortedamskolen 2013/14
Skanderborg-Odder Center for Uddannelse. Incitament til at søge Hold Fast midler:  Lektiecafé sidst på dagen virker ikke så optimalt: elever udebliver/er.
Internationale aktiviteter Hvorfor? Og hvordan? Helle Bukh tlf.
Torben Leth Afdelingschef
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Detailhandelsuddannelser Skolemøde
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Høskoven Trænings-, Bo- og Aktivitetshus E05 - Hjernekabale Hjernekabale Personalepolitisk Messe Bella Center 12. Januar 2010.
Uddannelsesvejledning MF10.kl. 2011/12 1/8 2010: UU MariagerFjord U-plan, 10. klasse Brobygning Uddannelsessystemets opbygning 1. marts 2012 Gode
ÅRSMØDE 2011 NETVÆRK maja bødtcher-hansen. KULT 4 KØBENHAVNSKE GYMNASIER EKSPERIMENTERENDE UNDERVISNING NY EFTERUDDANNELSE SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLER.
Samarbejde om Udlandsophold. Internationalisering Hvorfor samarbejde – Kan man mere sammen end alene ? – Fordele for eleverne ? Hvordan samarbejde – Organisatorisk.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
EN NYTÆNKNING AF HVERDAGEN PÅ HG - TANKER OM SKEMAET Præsentation af rammeforsøg.
Kommunikation med kommunerne
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Læring af applikationer til håndholdte enheder 3.september.
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
Internationale tilbud på EUD. Mission  Aarhus Business College Uddanner, Udfordrer og Udvikler mennesker til en global fremtid  Aarhus Business College.
Den frivillig idræt i Hillerød Kommunes læringsreform kvalitet ved inddragelse af idrætsforeningerne Kurt Curth Idrætskonsulent Hillerød Kommune 26.marts.
Det forpligtende fællesskab – inklusion i efterskolen – Velkomst v. Lone Greve Petersen, Formand for pædagogisk enhed, Efterskoleforeningen.
”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom.
Torben Stolten Thomsen HANSENBERG Projektleder og international koordinator Sådan forbereder vi eleverne på at rejse ud!
Workshop 4 IT i undervisningen. Indledning Min 1 g klasse havde studieretningsintro for kommunikation/IT med hele 12 engelsk timer i en enkelt uge Hip.
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Mobilitet over Atlanten - erfaringer fra DK-USA programmet
Tilskud til uddannelsessamarbejde i Norden og Baltikum
Marie Falk Nyboe Leder af Studievejledningen og Karrierecentret
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Mulighederne i ungdomsuddannelserne - PowerPoint
Præsentationens transcript:

Leonardo Erfa-seminar 13. januar 2010  Samarbejdsaftaler og kvalitetssikring af praktikophold  Bente Skipper,  international koordinator  EUC Nordvestsjælland   direkte tlf

Det er svært at sikre kvaliteten  Stort arbejde at etablere samarbejdet  Man er lykkelig for, at partnerne vil underskrive LOI

Det er svært at sikre kvaliteten  En ting er, hvad man skriver, en anden er, hvad man gør …..  Eleven skal være topmotiveret for at forstå, at praktikopholdet er mere end det faglige indhold og den mad, de spiser i løbet af opholdet

Det er svært at sikre kvaliteten  Fordelen ved et halvdårligt praktikophold er, at de altid er glade for at komme hjem ….  Eleverne kan ikke formulere, hvad kvalitet i et praktikophold er,  kan vi ???

Det er svært at sikre kvaliteten  Forventningerne skal svare til de faktiske forhold, dvs. forberedelsen skal være grundig  ”It’s raining too much in Ireland!”

Det er svært at sikre kvaliteten  Hvad forstår I ved kvalitet i et praktikophold ?  Er I parate til at yde det samme ved gensidige mobilitetsprojekter?

Det er svært at sikre kvaliteten  Forslag til nytænkning:  Udvikling af 3-ugers moduler på engelsk til en blanding af egne og partnerelever på de forskellige EUD-fag med fast tema, f.eks.

Det er svært at sikre kvaliteten  ABS-bremsesystemer (auto)  Glatførekørsel (transport)  Iværksætteri (HG)  Virksomhedskommunikation  ”Supersælger” - forberedelse af en messe  Nethandel  Jobsøgning (alle)

Det er svært at sikre kvaliteten  Udvikling af 3-ugers kurser kan være et udviklingsprojekt i sig selv!  Hvem vil være med ?