Skolebestyrelsen & værdier

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

”Vi tager børns fritid alvorligt"
Svend Gønge-skolens værdier...
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Ørestad Skoles værdier
FDFs Værdigrundlag 1. Det kristne menneskesyn Vi tror på, at mennesker har brug for et udgangspunkt for deres pejling i livet, og at kristendommen er er.
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Læring i bevægelse - hvorfor?
Trivselspolitik på Løsning Skole
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Anerkendende refleksion
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Lærerprofessionen.
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Idrætsskole fra 1. august 2008
Forældremøde X årgang.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Jeg støtter barnet ved:
Måltidet – lyst og fællesskab
Det autentiske menneske
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
”Smidstrup Skærup Skole i bevægelse” Skolebestyrelsen Marts 2011.
Cooperativ learning - også kaldet CL
Hvad er uddannelsesparathed, og hvordan kan man vurdere paratheden?
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kontaktforældre Program
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Fremme af unges mentale sundhed
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Forvaltningsnavn Dagens oplæg -Projektet og boligområdet -Tilgangen i Sund Zone -Hvordan arbejder vi i praksis -Hvad får vi ud af det.
Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Oplæg til Vejlederkonferencen, af Else Poulsen
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
1 Værdidebat - synlighed og handling Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
 H står for  U står for  L står for  E står for  N står for  HUMOR  UDELIV  LEG  EMPATI  NÆRVÆR.
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Den usynlige klassekammerat v. Lysholm Skoles forældrebestyrelse
Mærk dig selv.
Vision mission værdier handleplaner
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Undervisningsmiljø -og de nedprioriterede toiletter Ved Fiona Rubens DCUM Undervisningsmiljø Toiletproblematik igennem tiden Kompleksitet Hvad kan vi gøre.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
LIVSPARAT. LIVSPARAT har 3 hovedformål NR 1 At give eleverne redskaber og læring, der hjælper dem i deres personlige udvikling, så det smitter positivt.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Selvværd…Hvad er det? NOl-LEOOS HVAD ER SELVVÆRD? Selvværd refererer til en positiv overordnet vurdering af en selv – en oplevelse af at.
Børnehaven Smørhullets værdiggrundlag. En del af Viborg kommune I børnehaven har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ”Lys i.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Mental sundhed Hvad vil det sige at være robust?
Fuglevængets værdier Mangfoldighed Rumlighed Livsglæde
Mærk dig selv.
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Informtationsmøde kommende 7. klasser
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Præsentationens transcript:

Skolebestyrelsen & værdier Hjalleseskolen Skolebestyrelsen & værdier

Skolebestyrelsen har valgt følgende værdier, som er ledestjerne i arbejdet i skolebestyrelsen for at skabe lige nøjagtig den skole, man som SB-medlem drømmer om.

Værdiordene 1. Kreativitet 2. Sammenhold 3. Venskab/trivsel / Tryghed 4. Individuel læring 5. Sundhed 6. Robusthed

Kreativitet Ved kreativitet forstår vi evnen til udfoldelse og læren i alle fag

Sammenhold Ved sammenhold forstår vi acceptere og passe på hinanden og stå sammen i medgang og modgang. Fælles forståelse og værdier

Venskab/trivsel / tryghed Ved venskab/trivsel / tryghed forstår vi at den enkelte elev får mulighed for at udvikle selvtillid, selvværd og fællesskaber i trygge rammer.

Individuel læring Ved Individuel læring forstår vi at man tager udgangspunkt i den enkeltes forudsætninger.

Sundhed Ved sundhed forstår vi en bevidsthed om mental og fysisk sundhed, herunder ernæringsrigtig kost og fysisk aktivitet.

Robusthed Ved robusthed forstår vi evnen til at stå på egne ben, og at man er i stand til at håndtere de udfordringer, man står overfor.