Generalforsamling 20. marts 2014

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et metodeudviklingsprojekt i UU DANMARK UU Vestsjælland
Advertisements

New York Uge
Kulturpas - Som afsæt til arbejdet med Den nye skolereform FABUK 27. februar 2014.
Program for aftenen kl – 20.30
Møde om Spejdernes Lejr efterår Velkommen til møde om Spejdernes Lejr 2012 giver intense oplevelser, hvor vi møder hinanden, udvikler os.
Eventudvikling i Rebild Kommune
Debatmøde om lokale interesser i Ll. Næstved - Præsentation af Kommuneplanstrategi.
Tversted Jazzydays status - 17/11 Tannishus TVERSTED JAZZYDAYS 2006 ”Nordjyllands største og sjoveste Jazzfestival”
Turismens økonomise betydning i Ringkøbing-Skjern kommune Potentialet Hvad vore gæster mener om Søndervig - hvad vi arbejder med for at imødekomme gæsterne.
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Godmorgen og velkomment til Fælles idéudviklings- workshop Kulturfestival BØLGEN.
Opgaven jeg fik stillet
Regionernes rolle Foto: Ole Malling Oplæg til møde i Friluftsrådet d. 29. oktober 2011.
2013 Danmarks største naturfoto-begivenhed since 2007.
Formandskonferencen 31. august 2006 Aktuelle emner.
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
For tilflytteren: • Vi skal overbevise om rammerne for optimal integration og trivsel for tilflytteren og dennes familie. • Skærpe interessen for byen.
Udviklingstendenser indenfor turismen – globalt og lokalt
E r h v e r v s c a s e T i v o l i A / S Terminsprøver Marts 2007 HHX Århus Købmandsskole, Vejlby 2.D af Alattin Simsek.
Hvad kan København som hovedstad?
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Oplevelser i effektiv kvalitet
Aktiv Danmark Bergen, 30. april Foreningen Aktiv Danmark Cycling Denmark - Arbejdsgruppe - P rojektleder, VDK Aktiv Danmarks bestyrelse Fishing.
ÅRSHJUL 2009 Hornsyld Idrætsbørnehave
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
Golf N`Wine Tour 2014 Afgang i luksus bus fra Brande onsdag kl
Mobility Management konference marts 2010 Side1 Derfor kan vi lave et Mobility Management projekt i Gate 21 Jakob Høj, Tetraplan A/S Partner i Gate.
LK møde Grand Hotel Odense To punkter på max. ti min. 3½ min: Arrangementer i 2013/2014 5½ min: Oplæg til samarbejde mellem korps, regioner.
Velkommen til nye børn som er kommet fra vuggestue og dagpleje eller hjemmefra. Blomsterprojekt hvor vi får blomster hjemmefra som vi passer, vander og.
Introduktionskursus for frivillige
”Eventyret begynder her” v/Henrik Lehmann,
Øget samarbejde mellem kultur og turisme v. Lars Erik Jønsson, VisitDenmark Kulturseminar, Bymose Hegn 31. August 2011.
DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013.
Foreningen Kultursamarbejdet i Midt- og Vestjylland 12. april 2013.
Udvikling i landet bag motorvejen Workshop 3: Vilkårene for erhvervsudvikling i udkantsområderne Direktør Lars Enevold Pedersen.
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Klimatilpasning som vækstdriver - regionen har en vigtig rolle Dorthe Selmer, vicekontorchef i Regional Udvikling ,
Fælles vejlederdag 7. juni Indtil nu! 24. – 28. januar 2011: Besøg i Skotland. 24. marts 2011: Fyraftensmøde – inspiration. 8. – 9. august 2011:
C4 i Hillerød Handel Turisme, kultur, sport Uddannelse Erhverv C4 Sammen er vi stærkere! C4 er en medlemsbaseret paraplyorganisation, der samler Hillerøds.
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
Årshjul for aktiviteter 2013– 14 med indarbejdet læreplanstemaer
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET ET FÆLLES PÆDAGOGISK GRUNDLAG: HVAD VIRKER? KONFERENCE OM HANDLINGSPLANER FOR ØGET GENNEMFØRELSE 11. DECEMBER 2013 PER.
Gør drømmen til virkelighed i KFUM og KFUK i distrikt nord/vestjylland.
Turisme i Region Midtjylland. Potentialer Turismen kan give regional identitet og dermed sammenhæng, bosætning osv. Fælles problemstillinger i regionen.
Identitet Hvad vil vi være kendt for? Hvad skal de sige om os?
Turismeudvalg Turismeudvalgsformand: Tommy Schultz
Oplevelsesmæssige potentialer ved den midtjyske vestkyst Udfordringer og indsatser Matias Jørgensen & Henrik Halkier Tourism Research Unit
Historie 1942 Brandstationen opført
1. December 2006KNV-fællesseminar. 1. December 2006KNV-fællesseminar Planlovsystemet 2007 Landsplanlægning Regionale udviklingsplaner Kommuneplaner Vækstfora:
Introduktion Seminar 9. maj 2012  Det videre forløb for de støttede udviklingsprojekter  Muligheder for støtte til realisering DET GODE BOLIGLIV støtter.
Hospitalsenheden Vest Ledelse i Akutafdelingen Per Østergaard Jensen Cheflæge Hospitalsenheden Vest.
Januar Rytmik / gymnastik Vinteraktiviteter Fællesmandag, første mandag i måneden.
Lokaldrevet udvikling. Strategi Et Vendsyssel - i balance. LAG Nords væsentligste opgave er at sikre bosætning i hele aktionsgruppens område. Det er derfor.
Fyns fremtid – hvad skal Fyn leve af? Smagen af Fyn Destination Fyn Udvikling Fyn Forretningschef for Turisme & Event Rasmus Hessum Hansen.
La Città Eterna La Città Eterna sommer 2016 ROMA 29. Juni – 5. juli 2016.
- Set fra en vinkel med uddannelsesmæssigt fokus ”Intention og rammer i Infrastrukturrapporten – og deres betydning for uddannelsesområdet” - Set fra en.
Creative Europe. Om Creative Europe / Europa for Borgerne Case 1 Viborg Kommune / The Animation Workshop Case 2 Østfold / Scenekunst Østfold Hvorfor og.
Elevprognose jf. Danmarks Statistik Hvis efterskolen udgør samme andel som i 2013: 2013: elever 2025: elever (årgang -6,5%) 2030:
V ORBASSE - H ER HANDLER VI Områdefornyelse
Til Sorø Handel & Service Medlems møde
et stærkere og bredere turismesamarbejde
Parametermix - distribution
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Præsentation Skanderborg Kommune d. 7. juni 2011
Børnehaven Engelshøj Årsplan 2016
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Præsentationens transcript:

Generalforsamling 20. marts 2014

Handlingsplan 2014: Turisme Bosætning Detailhandel Eventudvikling Medlemsfinansierede aktiviteter

Turisme (1/3): Indsatser: Messedeltagelse på feriemesser, i samspil med lokale aktører(Visit Vestsjælland) Effekt – øger kendskab til Sorø (natur, overnatninger, aktiviteter, seværdigheder, specialbutikker m.m.) Udgivelser af publikationer til distribution på landets I-bureauer Effekt – Sorø kommer tydeligere på kortet, som et sted der er værd at køre efter. Oplagstal er i 2014 20.000 eksemplarer Brochuredistribution i Sydsverige og Holland (camping og golf) Effekt – forøgelse af antal overnatninger samt kendskab til Sorø

Turisme (2/3): Indsatser: Markedsføring overfor Danske busvognmænd og touroperatører Effekt – Sorø kommer som ”top of mind” hos busvognmænd og touroperatører. Mulig afsmitning på besøgstal på seværdigheder, antal overnatninger samt omsætning i specialbutikker og spisesteder. Samarbejde med Østdansk Turisme Effekt – samspillet styrker markedsføringen af regionen som helhed. Da vi har særligt meget at byde på kulturelt i Sorø, påregner vi at ”få mere”, end vi giver. Afsmitning på omsætning i specialbutikker, spisesteder & overnatning Regionalt samarbejde med regionens øvrige turistkontorer samt turistattraktioner Effekt – samme som ovenstående. Herudover kan samarbejdsaftaler, rabataftaler m.v. gøre det ekstra attraktivt for turisterne at besøge vores område.

Turisme (3/3): Indsatser: Spørgeskemaundersøgelse blandt de turister, der besøger byen Effekt – mulighed for et mere oplyst grundlag at arbejde ud fra. Aktiviteter til støtte af campingpladser og hoteller (overnatninger) Effekt – flere overnatning, afsmitning på omsætning i byen samt besøg på seværdigheder

Bosætning: Indsatser: Samarbejde med bosætningskonsulenten fra Sorø Kommune. Være en aktiv medspiller på kommende tilflyttermøder. Online overbliksbillede over hvad der sker i byen (soroe-turistbureau.dk)

Detailhandel: Indsatser: Uge 7 + 2. marts.: Skolernes vinterferie +Fastelavn 5. Juni: Klassisk køredag: 400-500 biler i Sorø midtby 21- 27 juli.: Swinging Jazz festival i Sorø, Dianalund, Stenlille, Ruds Vedby 6. sept.: Børneloppemarked Uge 42.: Skolernes efterårsferie + Halloween 29. nov.: Juletræstænding på Torvet i Sorø – julehuse på Torvet i december

Detailhandel: Indsatser: Andre områder: Tættere samarbejde med detailhandlen samt Dianalund Centret Samlet effekt – øget kundegennemstrømning, og dermed potentielt større omsætning i detailhandel.

Events: Indsatser: Swinging Jazz dage i Sorø – 4 byer – 21 jazzkoncerter (16 i 2013) (samarbejde med partnere i Dianalund, Tersløsegaard, flere steder i Sorø m.fl.) Samarbejde med Sorø Internationale Musikfestival og andre aktører

Medlemsfinansierede aktiviteter: Indsatser: Julen 2014: Status kendes ikke dags dato(Klosterporten, Julehuse samt træ på Torvet) (fonde, sponsorer skal søges så økonomien til nye indkøb af ledninger/materiale skal udskiftes) Effekt – fastholdelse og udbygning af Sorøs omdømme som en af regionens julebyer. Øget mulighed for detailhandlen for at få kunder til byen og julehandle.