Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSilje Kirkegaard Redigeret for ca. et år siden
1
Fyns fremtid – hvad skal Fyn leve af? Smagen af Fyn Destination Fyn Udvikling Fyn Forretningschef for Turisme & Event Rasmus Hessum Hansen
2
En rejse værd En omvej værd, når man kører forbi på A7 En omvej værd, når man kører forbi på A7 Et besøg værd, når man alligevel er i Hamburg Et besøg værd, når man alligevel er i Hamburg Hamburg Celle St. Pauli
4
Smagen af Fyn: et fødevarenetværk af producenter, spisesteder, messearrangører m.v. Fynske Fødevarer: 9 strategiske satsningsområder for vækst i fremstilling og afsætning af fynske kvalitetsfødevarer (2009/2010). Smagen af Fyn til Flere (afsætningsfremme for fødevarenetværk): Smagen af Fyn-mærkning, fynske høstfester, specialbutikker og gårdbutikker, hjemmeside, folder, foto og videoklip af alle producenter, messedeltagelse (2011-13). Fynsk Øl: innovationsnetværksprojekt for alle 13 fynske specialølbryggerier. Syddanske Grøn Vækst projekt (2013 =>): netværkskoordinator til Smagen af Fyn, produktinnovationsworkshops, fynsk malteri, fynsk frugt- og grøntkøkken, kulinarisk velkomstcenter. -> dertil kommer en lang række stærke fødevareevents på Fyn. Smagen af Fyn
5
Destination Fyn 9 af 10 kommuner er med Den fælles fynske turismemarkedsføring Alle 10 kommuner er med Udvikling Fyn A/S Destination Fyn
6
Samlet budget 18,8 mio. til udvikling Eventyret Fyn: Fyns nye oplevelsesbrand udviklet i fællesskab med erhvervet til fælles fynsk markedsføring. Oplevelsesmaskinen: Udvikling af nye turismeoplevelser f.eks. Fynske Høstfester, Kongens Fadebur, Øhavs oplevelseskatalog m.m. Ambassadørkorpset: Værtskabskursus for det fynske oplevelseserhverv. DMO (Destination Management Organisation): Koordineringsorgan for den fremtidige fynske turismeindsats. Fælles fynsk markedsføring: drift af Visitfyn.com, udvikling, koordinering og implementering af kampagner Destination Fyn
9
Hvad har Udvikling Fyn fokus på? Styrker samarbejdet med erhvervet Markedsføring af Fyn (DK + TYS, NOR & SVE) Boblermarked er Kina og Assien Fortsat udvikling af produktet og markedsføringsinitiativer i Destination Fyn- projektet.
10
Symbiose mellem Smagen af Fyn og Destination Fyn Smagen af Fyn Destination Fyn Oplevelser i mad Mad i oplevelser
11
Det Fynske Madeventyr Fyn skal være den mest kendte region i Danmark på fødevare/oplevelsesområdet. Vækst i omsætning og beskæftigelse på fødevare- /oplevelsesområdet. Fyns image som bæredygtigt og attraktivt bosætningsområde Potentialet i fælles fynske udnyttes bl.a. til Branding og historiefortælling. Nye ”lysende stjerner” på basis af kombination bestående tilbud. Fælles serviceforanstaltninger og koordinering, som understøtter uden at centralisere. Smagen af Fyn er en dimension i Eventyret Fyn. Kombination af madtemaet med andre oplevelsestemaer.
12
Den rigtige retning… 243 fynske partnere i Destination Fyn og den fælles markedsføring Privat medfinansiering på 2,2 mio. (12-dobling fra tidligere år) Øget interesse fra nationale og internationale samarbejdspartnere
13
Strategisk fokus Vedholdenhed og opbakning Investeringer
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.