Workshop Helsingør den 4. august.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
I forbindelse med integration af it i matematik Steen Groðe.
Advertisements

Matematik og IT Helsingør Den 4. august.
Andreas Nielsen – Kalbyrisskolen  Matematiklærerens tænkebobler illustrerer, at matematikundervisning ikke udelukkende handler om opgaver, men.
Matematik årsplan for 3.x
The Cape Cod Model.
Politisk styring - Pædagogisk styring
Velkommen til workshoppen
Design på Sdr. Vang Skole
Projekter under mobil e-læringspuljen.  Erhvervsskolerne i Aars  E-lokaler ApS  Statens Serum Institut  MOCH A/S, KnowledgeLab, Syddansk Uni.  Aalborg.
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Tegn en cirkel med diameter 10 cm – kun med brug af papir og blyant!
Tid Til Dansk Tid Til Dansk er et komplet dansksystem for klasse.
Fælles Mål 2009 – konklusioner
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Kreativ digital matematik
XM. HV… Hvorfor? •Læreplaner og vejledninger •Bilag 15Bilag 15 •Du skalDu skal.
CAD-udvalgets handleplan 2009
Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin
5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer •Matematiske.
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Vand Problemformulering: Hvordan opfører vand sig?
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Matematik 10. klasse.
Praksisforløb i grundskolen klasse Billedkunst som uddannelses- og dannelsesfag Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 21. april 2010 v/
Animation - en bevægelse der fortæller. “People think of animation only doing things where people are dancing around and doing a lot of histrionics, but.
Brandbjerg sommerkursus 2008
Gratisprogrammer i matematikundervisningen
Læring i bevægelse Motivation
Geoforum 3D By- og landskabsmodellering Geoforum af Flemming F. Christensen Silkeborg Kommune og Poul Nørgård COWI Integration.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Den nationale faggruppe Fagmoduler til yngste. Faggruppens overvejelser og principper Arbejdet blev som sagt skudt i gang ultimo november 14. december.
LENA LINDENSKOV LEKTOR,, FORSKNINGSPROGRAMLEDER INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGGIK TIDLIG MATEMATIKINDSATS FREDERIKSBERG INDHOLD OG BETYDNING.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Fra model til effekt Metodisk kompetence- udvikling i det nye bibliotek 31.August 2012.
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Matematik A på hhx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
Bygninger med signalværdi
 gle.com/ gle.com/  Downloade Google Sketchup  Forside (”Scene”)
Grafisk tryk Malene Brun Sabransky (LH230558). Min opgave  Optegning af skitse/mit rum på alm. Hvid papir  Optegning af skitse/mit rum på sort kardus.
1. lektion Oplæg om ’Arkitektur og geometri – byen og dens funktioner’ Opgave: fold en terning 2. lektion Opgave: isometrisk tegning af bygning 3. lektion.
Geometri i 4.Y.
Visuel kulturprojekt Malene Brun Sabransky, LH
WORKSHOP 1A, DLF-kursus, Brandbjerg, 25. november 2015.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Krogerup Højskole, den 19. oktober 2015.
WORKSHOP 2A, DLF-kursus, Krogerup Højskole, 20. oktober 2015.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
Matematik og IT Læringscenter Randers v.fagpiloterne i Matematik.
0. Kl 2016/2017.  I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for:  1)Sprog  2)Matematisk opmærksomhed.
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
Symmetri-drager Undervisningsforløbet leder eleverne igennem en verden af symmetri, sjov med drager og svære udregninger - et undervisningsforløb i 3.a.
Nabosprogsundervisning samt Lyrik og billeder Oplæg til: lørdag den 14. april uge (individuelle overvejelser vedr. nabosprogsundervisning)
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
ORGANISATION workshop
NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
Matematikkens dag Andreas mogensen.
Introduktion til projektionstegning:
Læseløft Syd Samarbejde mellem faglærer ved industriel produktion og mekanik og læsevejleder Aktionslæringsforløb KEND DIT VÆRKTØJ.
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
Peter Fristrup Roskilde Gymnasium
Naturfag.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Geometrisk tegning.
Eksperimentende billedarbejde
Geometriske Steder Introduktion Beskrivelse af aktiviteten
Præsentationens transcript:

Workshop Helsingør den 4. august

Trinmål efter 3. klasse i arbejdet med geometri at tale om dagligdags ting og billeder i et uformelt geometrisk sprog med udgangspunkt i former, størrelser og beliggenhed arbejde med enkle, konkrete modeller og gengive træk fra virkeligheden ved tegning undersøge og beskrive mønstre, herunder symmetri foretage enkel måling af afstand, flade, rum og vægt undersøge og eksperimentere inden for geometri, bl.a. med brug af it og konkrete materialer arbejde med sammenhænge mellem tal og geometri ved hjælp af tallinjen forbinde tal og regning med geometriske repræsentationer og konkrete materialer

Mønsterbrikker Byg mønstre Fotografer arbejdet Læg over i en powerpoint – hvor eleverne forklarer, hvordan mønstret udvikler sig.

Symmetrijagt

Murstensmønstre

Polygonmønstre

Kali

Kali og paint

Avancerede mønstre

GeoGebra

Flisekunst

www.geometrygames.org

Pause