- Klimaet og den globale opvarmning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Advertisements

EGAA GYMNASIUM 2014 DIGITALE DELINGSVÆRKTØJER. INDHOLD • Organisation • Samarbejde, Gruppeskrivning og grupperapporter, projektarbejde • Feedback: lærer-elev.
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Arbejdet med ICF på Kommunikationscentret i Hillerød ?
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Vejret Vandet i luften.
i Ungdomsuddannelserne
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Tak fordi jeg måtte komme
Hvad kan gøre energiundervisningen engagerende og lærerig?
Evaluering.
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Evaluering, bedømmelse og karaktergivning i Elevplan
Eksamensspørgsmål Hvordan er levevilkårene langs Jordens pladegrænser? 1. Begrund problemstillingens relevans og aktualitet 2. Redegør for de centrale.
Reservatet Kapitel 1: Reservatet - Virksomheden som et reservat
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Brug af tablets/mobiltelefon i undervisningen foråret 2014
Et uformelt læringsmiljø
Vestegnsprojektet Forebyggelsespuljens temadag 4. oktober 2012
GPS i undervisningen inspiration.
Vind og vejr - klima Klimaet er et gennemsnit af temperatur, vind og nedbør målt over 30 år.
Kombination af GPS og Computer Vision for sikker udendørs robot navigation Hans Jørgen Andersen Computer Vision og Medieteknologi laboratoriet Aalborg.
Inquiry based science education
Eksamen og eksamensbilag :
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Profilskole og styrket social indsats i Høje Gladsaxe skoles skoledistrikt og i Værebro Gladsaxe kommune deltager i Socialministeriets projekt Styrket.
Råstoffer og bæredygtighed
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Nye mad- og bevægelsesvaner i klassen
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
Læreplaner i Højvangen
Arbejdsmiljø - Nye veje Årskonference Rikke B. Ørum Chef for HR og arbejdsmiljø.
Digital literacy Et didaktisk design til 9. klassetrin, med fokus på kommunikation på livsstilsbloggen.
D E T G O D E V Æ R T S K A B F O R D A N S K E C A M P I N G P L A D S E R B I L L U N D 1 6 – 1 7 J A N U A R R E F L E KT I O N E R O G A R.
EVA’s evaluering af 10. klasse Foreningen af 10. klasseskoler i Danmark, Trinity, Fredericia den 2. marts 2012 Kristine Bang Nielsen.
Inquiry Based Science Education - IBSE
Inquiry Based Science Education
Fokus på køn på Roskilde gymnasium Skoleåret 2013/2014.
Problemorienteret projektarbejde
Gymnasielektion Screening i dansk.
Skriftlighed i biologi
Digital skriftlig- og mundtlighed
Fra vejledning til biologi c
Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.
Sæt jer ikke for godt til rette! I vil blive flyttet rundt på…
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
1 Værdidebat - synlighed og handling Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.
Læreren som læringsleder
Velkommen til forårs-sfo. Målet med i aften 1)Se omgivelserne. 2)Få praktiske oplysninger 3)Give et indblik i en forårs-sfo-dag. 4)Tid til de 1000 spørgsmål.
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
SKABELON.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Krogerup Højskole, 19. oktober,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
Målrettet kommunikation
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
Skriveperiode (synopsis)
Fagdidaktisk kursus i biologi
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Faggruppemøde Naturfag, fysik og kemi Bodil Tange.
CMU-konference 2017 Afsluttende projekter
Naturfag.
Den gode tone Lse.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Føj gerne andre emner til, hvis de synes mere relevante for dig.
Præsentationens transcript:

- Klimaet og den globale opvarmning IBSE forløb - Klimaet og den globale opvarmning

Engagement - Inddragelse Tager eleverne med ud! Hvad er skyer? Hvorfor ser de sådan ud? Hvorfor ses de i forskellige højder? Hvilken vej bevæger de sig?

Exploration - Udforskning Klassificer skyerne Lad eleverne lave deres egen klassificering De skal prøve at beskrive forskelle typer af skyer og hvad kendetegner de forskellige typer? Eleverne skal også forsøge at udvikle en vejrudsigt Dette gøres ved udlevering af udstyr. (lommemeteorolog)

Explanation - Forklaring Eleverne samles Der forsøges at sætte fagtermer på skytyperne. Der laves et forsøg med vanddamp i en flaske, for at forklare eleverne hvad skyer er! Eleverne hjælpes med at tolke deres info fra deres ”lommemeteorolog”

Elaboration - Udarbejdelse Udarbejdelse af vejrudsigt Dette gøres på bedste vis som i ”tv”

Evaluation - Evaluering Eleverne skal evaluere hinandens vejrudsigter. Var der noget der var mangelfuldt eller noget der skulle uddybes? Hvordan var det faglige sprog? Hvad synes i var godt? Læren støtter op med supplerende kommentarer.