Butiksmedhjælper trin 1 og 2

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetencedokumentation
Advertisements

Velkommen til Handelsskolernes Grundforløb hg
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
INFOMØDE OM SKOLEPRAKTIK (Skolens navn)
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
24. november 2006 Lærerseminar Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”
NIELS BROCK ERHVERVSUDDANNELSERNE Erfaringer med butiksmedhjælperelever på specialefagsdelen • Antal hold / elever • Karakteristika ved elevgruppen • Hvilke.
Præsentation til forældremøder
Problemformulering Hvad sker der i sammenstødet mellem omsorg og administration på en hospitalsafdeling? Hvilken betydning har dette sammenstød for sygeplejerskernes.
Hvordan gør man, hvis det skal gøres rigtigt
Eventkoordinator Eventassistent
SOSU i EUD: Nye rammer og opgaver Charlotte Netterstrøm Uddannelseskonsulent Afdelingen for erhvervsrettet ungdomsuddannelse Undervisningsministeriet.
Uddannelsesmuligheder
Muligheder for alle 2 år i praktik Korte uddannelser  HG 2. år 
Nordisk netværksseminar 8. og 9. februar 2007 Benny Schytte SKOLENS UDEMILJØ - metoder til evaluering?
Et godt afsæt – Handelsskolernes grunduddannelse
Juul & Svane – drikkedunks-automat •Billigt drikkevand når du har lyst! •Køb en drikkedunk når du er på tur. •Fyld den når du er i byen! •Lad sodavanden.
Et oplæg til diskussion i plenum
Kap 4 Personligt salg og kundebetjening Kapitel 4.
Virksomhedstilgangen. Research omkring virksomheden Virksomhedsresearch Vælge kendte virksomheder (Brands, renommé) 1.Hvad Vil være de bedste i branchen,
Rekruttering af unge til landbruget.
Brian, Christian, Jens, Nicklas
GOD SKOLE SUNDHEDSPROFIL
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Hvordan søger man om optagelse?
D-klasserne på Borupgårdskolen.
Deltagelse og fastholdelse i et skole- og ungdomskulturelt perspektiv på erhvervsuddannelserne Peder Hjort-Madsen, Center for Ungdomsforskning, Aalborg.
Udvikling og etablering af landsdækkende praktikpladscentre inden for detailhandel Samarbejde mellem Aarhus Købmandsskole, Tietgenskolen Odense, Selandia.
Anbefaling til afklaring af arbejdet i LUU Forretningsorden og organisering af udvalgsarbejdet. Forventninger til samarbejde mellem udvalget og skole samt.
Undervisning af tosprogede elever i grundskolen
Konference Hotel Legoland, den 21. april 2010 De merkantile erhvervsuddannelser aktuelt nyt uddannelsesaftalens længde kæde-/koncerngodkendelser.
UU Aarhus og Samsø – læs mere på Bekymringsmærker og kontaktvejleder.
Det uhensigtsmæssige uddannelsesforløb Mellem 3-10 %, ny undersøgelse i Århus 6,8 % Ikke forskel på køn Ikke forskel på alder Ikke forskel på speciale.
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
De merkantile uddannelser
EUD reformen Voksensporet. Vad ved hvorfor Vad ved hvordan måske ikke.
23. april 2008 EASY P konference1 Den merkantile indgang Generel kontoruddannelse 1912 Kontoruddannelsen –TRIN: Kontorservice (tidligere 1941)
Shine og virksomhedskultur
Elevplankonference september
Tilgængelighed Registrering af fysisk tilgængelighed Oplæg ved Jane Olesen Ingeniør i Frederikshavn Kommune Gurli Nielsen Medlem af DH, Frederikshavn.
Virksomhedskontakten på Teknisk skole i Esbjerg
Herningsholm Erhvervsskole
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Virksomhedernes brug af Elevplan
A A R H U S U N I V E R S I T E T STUDIEFORVALTNINGEN Optagelse på kandidatuddannelser Aarhus Universitet Studieforvaltningen 16. november 2007.
Ændring af projekter Reglerne Ansøgning Hvad kan ændres Hvad kan ikke ændres.
Elevplan for økonomiens skyld??? Folmer Kjær Uni-C.
TIBRGA Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum” er pensum.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
EUD-reform og unge i HTK. Erhvervsuddannelsernes store udfordringer 1.Færre unge søger ind på erhvervsuddannelserne, og søgningen direkte fra 9. og 10.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Lars Kunov Direktør Danske Erhvervsskoler Udfordringerne for erhvervsskolerne.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Profil-værktøj til unge på uddannelseshjælp Kursus April 2014.
Præsentation af den nye uddannelsesparathedsvurdering i Optagelse.dk.
UPV – uddannelsesparathedsvurdering Elever skal parathedsvurderes ud fra følgende tre forudsætninger. Lærere og vejledere skal vurdere elevernes uddannelsesvalg.
DE MERKANTILE ERHVERVSUDDANNELSER 2015 EUD 10 – Handel, kontor og forretningsservice.
VEU Center Syd. Udfordringer Ny Erhvervsuddannelsesreform ufaglærte vil i 2020 være uden job! Vi vil mangle faglærte i 2020! Vi mangler.
mig Jakob Thulesen Dahl, Rektor Skanderborg Gymnasium Erfaring: Lærer Leder Garantiskolesystemet, fra UU’s start 2003 Uddannelsesparathed.
10.International Sport10 Com10
Kontakt din vejleder når du vil skifte!
IC Companys Distributionskæde Varens vej til butikken
Bedømmelse og karakterer
Online linguistic support (OLS)
- En lærerig og inspirerende oplevelse
Hovedforløb Visitering Hvem: Kontaktlæreren (vejleder) Formål: At kvalitetssikre vejledningen. At udfylde uddannelsesplanen i elevplan Aalborg Handelsskole.
Skoleindskrivningsmøde
Særligt tilrettelagte forløb STU træf 29. november 2012
Obligatorisk Selvvalgt Opgave
Præsentationens transcript:

Butiksmedhjælper trin 1 og 2 Organisering. Butiksmedhjælper samlæser med salgsassistenter. ( uden profil) (trin 1) Ny lokal undervisningsplan Nyt skema, lektionsplaner, lærebog og cases

Organisering 1. skoleophold 2. skoleophold 3. skoleophold Salgsassistent 1 Salgsassistent 2 Salgsassistent 3 Butiksmedhjælper 1 Butiksmedhjælper 2

} Fagligt niveau Fagligt niveau 4 strømme 4 strømme tid Salgsaas. Fra kende til anvende fra anvende til beherske 4 strømme Butiksmed. 4 strømme Basisudd. tid 1. ophold 2.ophold 3. ophold

Butiksmedhjælper trin 1 og 2 Handelsfagskolen 2006: 339 årselever på hovedforløb O,4 årselev var butiksmedhjælper, svarende til 4 stk. ( trin 1) 2006 / 2007 er 5 butiksmedhjælpere i gang ( trin 1)

Butiksmedhjælper trin 1 og 2 De fire elever i 2006 kom fra følgende virksomheder: 2 fra dagligvarehandel 1 fra byggemarked 1 fra sportshandel De fem elever i 2007 kommer fra: 3 fra dagligvarehandel 1 fra textilhandel 1 fra forbrugerelektronik

Butiksmedhjælper trin 1 og 2 Alle 4 butiksmedhjælperelever fra 2006 havde adgangskrav opfyldt til salgsassistentuddannelsen. Alle 4 elever angiver, at det er meningen, at de skal være salgsassistenter. 3 af de 4 elever ved ikke, hvorfor de er begyndt som butiksmedhjælper og ikke som salgsassistent. En elev angiver, at hun er begyndt som butiksmedhjælper, fordi butikken allerede havde ansat en salgsassistentelev.

Butiksmedhjælper trin 1 og 2 De fire elever der afsluttede butiksmedhjælperuddannelsen i 2006 er alle fortsat på trin 2. En i dagligvarehandel i Grenå En i byggemarked i Mommark En i sport i Odder En som salgsassistent uden profil i Odder

Butiksmedhjælper trin 1 og 2 Handelsfagskolen har modtaget følgende elever på trin 2 fra andre skoler: En med profil i isenkram fra CPH Vest En med profil i farve og tapet fra Frederikshavn Handelsskole Handelsfagskolen har ikke været kontaktet vedrørende trin 2 elever fra andre skoler ud over ovennævnte to elever.

Butiksmedhjælper trin 1 og 2 Et skolebud på ændringer: Udbyd butiksmedhjælperuddannelsen med profil Ændre uddannelsesplanen så vægten ligger på salg og varekendskab Samlæsning med salgsassistent med profil. ( to første skolemoduler + et år i butik) Automatisk trindeling af salgsassistentuddannelsen. Men der er ingen brancher, der overfor os har ønsket ovennævnte model.