Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afClaus Jørgensen Redigeret for ca. et år siden
2
mig Jakob Thulesen Dahl, Rektor Skanderborg Gymnasium Erfaring: Lærer 1995-2001 Leder 2001- Garantiskolesystemet, fra UU’s start 2003 Uddannelsesparathed og optagelse af elever i gymnasieskolen Udvikling af diverse støtte og fastholdelsestiltag Far til fire
3
Hvorfor vejledning ? Afstemme forventninger Udfordre elevens syn på fremtiden Bidrage til elevens valg Understøtte samfundet og de (uddannelses-)politiske prioriteringer Jakob Thulesen Dahl, rektor, Skanderborg Gymnasium
4
Hvad går alt for ofte galt? Vær ærlig over eleven Hvad er de faglige og personlige og sociale kompetencer, ærligt sagt! Har eleven det faglige niveau, er eleven moden og studiekompetent, er eleven vedholdende og arbejdsom? Jakob Thulesen Dahl, rektor, Skanderborg Gymnasium
5
Hvad går alt for ofte galt? Hold øje med adgangskrav Jakob Thulesen Dahl, rektor, Skanderborg Gymnasium
6
Forældrene er afgørende! Vær ærlig overfor forældrene Sørg nu for at fortælle forældrene den virkelige side af deres barns evner og muligheder. Jakob Thulesen Dahl, rektor, Skanderborg Gymnasium
7
Giv det videre Sig det direkte i uddannelsesplanen Skriv det hele i uddannelsesplanen. Skriv om faglige og personlige udfordringer, ligesom I skriver om elevens kompetencer og stærke sider. Skriv om forsømmelser og andre skolemæssige udfordringer Jakob Thulesen Dahl, rektor, Skanderborg Gymnasium
8
Hvad skal videre? Tommelfingerregel nummer ét Hvis der er gennemført en individuel støtte- eller vejlederfunktion til eleven SKAL det viderebringes til næste led i uddannelseskæden. INTET ER FOR SMÅT. Jakob Thulesen Dahl, rektor, Skanderborg Gymnasium
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.