1200 elever 135 lærere (ca. 80 ansat siden 2005) Den flade struktur Den rebureaukratiserede model Ledelse via midten.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3. april 2014 Scenarier for institutionsområdet Scenarie 1 Scenarie 2 Scenarie 3 BØRNE- OG UNGDOMSHUSE Scenarier for det frivillige område Scenarie 1 Scenarie.
Advertisements

Uddannelse og Job.  Markedsarena  Viden og kompetencer i UU  Erfaring med salg af ydelser  Edison – innovation  Bevare et slagkraftigt UU  De ”80%”
Kvalitetsmåling – barometerundersøgelse: Hvorledes sker ”oversættelsen”
At lede liv og læring Børne- og ungedirektør Jan Præstholm, Svendborg Kommune.
Mulernes Legatskole Trivselspolitik – attraktive arbejdspladser
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Undervisningsevaluering Pædagogisk Inspirations Projekt
Videndeling og ledelse
Oplæg til inspektorforeningens årsmøde, 3. marts Jan Becher Sørensen Helge Markussen.
Skolebestyrelsesmøde Den nye folkeskolereform
Vi bygger videre på sidste års dialogmøder….. Bestyrelsens opgaver  At sikre en kompetent daglig ledelse  Gå efter den bedste – evt. forfra flere gange.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Velkommen Til Klassemødet i 1x.
Kvalitet og evaluering på Vejle Handelsskole HHX og HG Redegørelse for kvalitetssystemet.
LP som skoleudvikling – et perspektiv udefra og ind i modellen
SKOLEBESTYRELSENS OPGAVER FOLKETINGET BYRÅDET UNDERVISNINGSMINISTERIET BØRNE- OG UNGDOMSDIREKTØR SKOLEBESTYRELSEN: 7 FORÆLDREREPRÆSENTANTER 2 MEDARBEJDERREPRÆSENTANTER.
Vi har en flad hierarkisk struktur
Konference om planlægning d. 26. og 28. august 2008 Velkommen til Silkeborg Gymnasium.
UVM-konference 3. december 2008 Planlægning og organisering på hhx Erfaringer fra hhx, CPH WEST Trine Ladekarl Nellemann udd.chef, CPH WEST.
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Evaluering af dagtilbud Oplæg til DLO’s konference København 25. april 2007 Anne Kjær Olsen og Pia Vinther Dyrby konsulenter på Danmarks Evalueringsinstitut.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Skolebestyrelsens beretning Skåde skole.
Kompetenceudvikling af mellemledere Erfaringer fra Erhvervsskolen på Selandia.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Organisation og planlægning Fredericia den 2. oktober 2008 v/Anne Frausing.
Gymnasiereformen på Odder Gymnasium. Organisation Balance mellem differentiering og integration. Balance mellem differentiering og integration. Autonomi.
Velkommen til Lægedage
Leder-souschef Temadage DLO
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
Målstyret læringsreform
Fremtidens fysikstudenter DFS debatmøde april 2007 Jette Rygaard Poulsen Frederikshavn Gymnasium og HF-kursus.
Professionelle læringsfællesskaber i praksis
1 Odder Gymnasiums system til kvalitetsudvikling.
Studiemetodik og teamarbejde
ORGANISERING OG PLANLÆGNING PÅ IBC HANDELSGYMNASIET AABENRAA METTE ANDERSEN, REKTOR.
Hhx-konference 3. december 2008 hhx-reformens planlægnings- og organisationsudfordringer.
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
Skolestrukturændringer 2008 – 2011
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Besøg af: Erhversrådet Herning Ikast Brande 11. april 2007 AARHUS UNIVERSITET Velkommen til Aarhus Universitet! 11. April.
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN,9. December 2010 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets faglige udviklingsproces Fire hovedområder pr : Kulturvidenskab.
Anden information Delprojekt III: IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv Alice Nissen, VIA Birgitte Lund Nielsen, VIA & AU.
1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Udviklingssamarbejde tæt og effektivt samarbejde mellem Landmand – Rådgivningscenter - Landscenter Landmanden Landscenter.
Ny medarbejder I Klynge A 16
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
Orientering om status på skolestrategien I dag Børne- og Ungeudvalgsmøde den 15. september 16. Juni Dialogforum.
Pædagogisk Rådsmøde F olkeskolereform 6. Februar 2014.
Områdeledelse Tidsramme: Notat skal udarbejdes og afleveres til BSU møde 15. maj 2007 Notat sendes til udtalelse i alle bestyrelser De selvejende institutioners.
Opfølgning på personalemøde Input fra runden med dilemma-kort.
Kolding Kommunale dagpleje. Dagplejen - Nuværende organisation.
Maj 2008 Den optimale centralisering Case: Dagtilbud.
WORKSHOP 1 Organisation, kommunikation og samarbejde – EUX i praksis.
Odder Gymnasiums system til kvalitetsudvikling Kvalitetsbekendtgørelse og STX §11skal ”tale sammen”
Efteruddannelse og Kompetenceudvikling på HTX. Fakta: Ansatte:ca. 65 Elever:ca. 600 HTX –afdelingen er placeret på 2 adresser i byen Studieretninger:
Dalum Landbrugsskole Kompetenceudvikling af lærere sikre elever der er klar til fremtidens udfordringer:
F remtidens fakultet Kick-Off-Møde 5. November 2002.
10. april Nyt fra Efterskoleforeningen Sekretærkursus 2 DGI-Byen 10. april 2013 v/ Christian Petersen.
 1 REP 24. april 2006 Psykisk arbejdsmiljø Temperaturmåling Foreløbige resultater April 2006.
Hvordan møder praksis de nye lærere?
Orienterings- og dialogaften 20. marts 2014
Kursus for nye efterskoleledere januar 2018
Institut for Kommunikation & Psykologi
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
1200 elever 135 lærere (ca. 80 ansat siden 2005)
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Præsentationens transcript:

1200 elever 135 lærere (ca. 80 ansat siden 2005) Den flade struktur Den rebureaukratiserede model Ledelse via midten

Ledelse: Rektor 5 udd. chefer Månedsmøder Bestyrelsen Skoleudvalg PR PU KUU AU IKT SU Stressudvalg PAU TF Team: Lærerteam St. vejledning Faggrupper AT, AP, NV Projektgr

Reformen AT Nye læreplaner Team NV AP Mange nye kolleger Studieretninger Studieplaner Krav: oversættelse af bekendtgørelseskrav administration fjernes fra lærerne

Den flade struktur Den rebureau- kratiserede model Ledelse via midten Vertikale niveauer Få hierarkiske lagFlere hierarkiske lag Flere og flydende hierarkiske lag Ledelses- struktur Ledelsesteam Centraliseret ledelse Ledelsesteam Mellemledere Klare beføjelser (repræsentanter for ledelsen) Ledelsesteam Mellemledere og lærere med lederfunktioner Skal selv udforme beføjelserne Arbejds-deling Deling af det administrative og det pædagogiske Udbredt horisontal og vertikal arbejdsdeling Integration af det administrative og det pædagogiske Ledelses- information Begrænset tilbagemeldingEntydig vertikal tilbagemelding Uformel tilbagemelding?

PERSONALE Overenskomstforhold, arbejdstidsaftaler, stillingsopslag, ansættelser, pædagogikum, barsel, omsorgsdage, ferie-fridage, praktikanter Time- og fagfordeling Månedsmøder Arbejdsmiljø, stressudvalg Kompetenceudviklingsudvalg; kompetenceudvikling/efteruddannelse mv PÆDAGOGISK LEDELSE Uddannelsesleder for 10 klasser (klassemøder, kontakt til hjemmet, advarsler) PERSONALELEDELSE MUS med ca. 25 lærere Leder af L&P, sekretær for skoleudvalg, ledelsesmæssigt ansvar for kantinen

Hvor er vi på vej hen? Administration fylder mindre, udvikling fylder mere Professionalisering af uddannelseschefer (Masteruddannelse) Uddannelse af projektledere Tættere på